V Bratislave je naplánovaný štrajk autodopravcov na utorok 7. januára. Dotknúť by sa mal hlavných ťahov vo východnej časti mesta.
Štrajk by mal začať zhruba od 10:00 kedy sa kamióny budú presúvať z obchvatu D1 smerom na Ivanskú Cestu, Galvaniho a Rožňavskú. Samotný prostest sa uskutoční pred budovou klientskeho centra na Tomášikovej ulici. Pričom vozidlá by mali zablokovať pravý jazdný pruh pozdĺž Rožňavskej ulici.
Je potrebné očakávať aj isté zdržanie MHD s ktorým DPB počíta. Protest sa koná v súčinnosti s políciou. Výraznejšie komplikácie očakáva DPB iba v prípade neprejazdnosti Rožňavskej ulice.
Vedia ochromiť dopravu, uprednostňujú však rokovanie s premiérom a ministrom financií
Združenie cestných dopravcov SR ČESMAD Slovakia začiatkom roka 2020 oslovilo premiéra Petra Pellegriniho a ministra financií Ladislava Kamenického s otvoreným listom a žiadosťou o stretnutie. Dôvodom tejto iniciatívy ČESMAD-u je kritický stav v oblasti cestnej dopravy, keďže tento sektor je dlhodobo vo výrazne negatívnej konkurenčnej pozícii voči okolitým krajinám.
Združenie cestných dopravcov vyzýva premiéra SR spoločne s ministrom financií k okamžitému riešeniu kritickej situácie v sektore cestnej dopravy, ktorá zamestnáva takmer 60-tisíc zamestnancov a vytvára 4,8 % HDP krajiny. Osobitne ide o daň z motorových vozidiel, mýtny systém a daňovo-odvodové zaťaženie práce na Slovensku.
Združenie preferuje konkrétne a odborné riešenia, ktoré sú založené na makroekonomických a legislatívnych analýzach. V prípade zlyhaní pripravovaných rokovaní však nevylučujú razantnejšie celoslovenské akcie, ktoré by vďaka členskej základni združenia viac ako 1 000 dopravcov s približne 15-tisíc kamiónmi skutočne ochromili dopravu na slovenských cestách.
Najväčšie združenie cestných dopravcov na Slovensku rešpektuje možnosť vyjadrenia názoru podnikateľov v oblasti cestnej dopravy k dlhodobo neriešeným problémom v sektore a negatívne ovplyvňujúcich ich podnikanie. Neodsudzujeme avizovaný protest dopravcov a považujeme ho za opodstatnený.
Cestná doprava je chrbtovou kosťou národného hospodárstva a života spoločnosti – od zásobovania a logistiky u veľkých výrobných spoločností až po distribúciu potravín a tovarov dennej spotreby do maloobchodov. Z tohto hľadiska by prípadný pasívny prístup zo strany kompetentných predstaviteľov štátu mohol spôsobiť vážne problémy celospoločenského dosahu.
Združenie je pripravené diskutovať odborne, argumentačne vecne, s dôrazom na výsledky relevantných medzinárodných benchmarkov. Na druhej strane, v prípade, že nebude prejavený zo strany vládnych predstaviteľov a štátnych inštitúcií adekvátny záujem o riešenie kritickej situácie v sektore cestnej dopravy, budeme nútení prehodnotiť doposiaľ vecný a na faktoch založený negociačný prístup.