Polícia SR zverejnila najčastejšie príčiny dopravných nehôd za rok 2021. Aj keď máme najmenej dopravných nehôd v histórií Slovenska, stále to nie je ideálne. Čo bol najčastejší dôvod dopravných nehôd v uplynulom roku?
Často krát sa štatistiky dopravnej polície nezhodujú s realitou na našich cestách. Za pozornosť stojí fakt, že sme na našom území mali za uplynulí rok najmenej dopravných nehôd v celej histórií našej krajiny. Poďme sa teda pozrieť na najčastejšie príčiny dopravných nehôd za rok 2021.
Zanedbateľné zlepšenie.
Celkový počet evidovaných dopravných nehôd na Slovensku sa v roku 2021 zastavil na čísle 11 869. Toto číslo je síce najnižšie v histórií, v porovnaní s predchádzajúcim rokom je však len o 6 nižšie. Ak sa však pozrieme na štatistiku smrteľných dopravných nehôd, na našich cestách minulý rok vyhasol o jeden ľudský život viac (226), ako tomu bolo v roku 2020.
Ďalšie zhoršenie.
Ďalšou štatistikou, v ktorej sme sa zhoršili je úmrtie chodcov pri dopravných nehodách. V tomto rebríčku polícia SR zaznamenala až o 12 usmrtení chodcov viac ako v predchádzajúcom roku. Celkovo na našom území v roku 2021 zomrelo až 54 ľudí. Ani ďalšie štatistiky vôbec neoslnia. Na našich cestách uplynulý rok prišlo o život 15 cyklistov a 25 motocyklistov. Tieto štatistiky sú až alarmujúce. Aká je teda najčastejšia príčina dopravných nehôd za rok 2021 na Slovensku?
Nedávame pozor.
Presne toto je najčastejší dôvod dopravnej nehody na Slovensku. Nesledovanie situácie v cestnej premávke a nevenovanie sa plne vedeniu motorového vozidla majú za následok tieto hrôzostrašné štatistiky. Ako nevenovanie sa vedeniu motorového vozidla by sme pokojne mohli považovať, hranie sa na mobilnom telefóne. Stačí sa na svetelnej križovatke obzrieť okolo seba a môžete vidieť že, skoro každý jeden vodič má v ruke mobilný telefón.
Istou mierou k tomu prispievajú aj samotné automobilky. Stále pribúdajúce dotykové ovládania a až príliš komplikované systémy infotainmentov. Síce je pravda, že v autách nám pribúdajú aj rôzne asistenčné systémy, vodiči do nich niekedy vkladajú až príliš veľkú dôveru. Netreba zabúdať, že ani tieto systémy nie sú sto percentné a vodič by sa mal vždy plne venovať riadeniu svojho motorového vozidla. Okrem tejto hlavnej príčiny dopravných nehôd sa v štatistikách objavili aj príčiny ako nedanie prednosti chodcovi, ktorý vstúpil na prechod pre chodcov, alebo prekročenie maximálnej dovolenej rýchlosti a neprispôsobenie rýchlosti jazdy stavu a vlastnostiam vozovky.