Domov SPRÁVY Elektromobilita Audi Q6 e-tron vstupuje na trh, poznáme slovenské ceny

Audi Q6 e-tron vstupuje na trh, poznáme slovenské ceny

Foto: Audi

Q6 e-tron je prvým sériovým modelom značky Audi postaveným na podvozkovej platforme Premium Platform Electric (PPE). Je to významný krok v transformácii automobilky na poskytovateľa prémiovej elektrickej mobility. Ide v podstate o úplne novú generáciu vozidiel značky Audi s celkom novým dizajnovým štýlom, pôsobivým jazdným i nabíjacím výkonom a dlhým dojazdom.

Podvozková platforma PPE bola vyvíjaná v spolupráci s Porsche a jej nositeľom je napríklad aj úplne nový Macan. Použitie tejto platformy je dôležitým míľnikom v rozširovaní globálnej ponuky modelov Audi s elektrickým pohonom. Predstavuje totiž začiatok komplexného posilnenia a omladenia modelového portfólia. V priebehu nasledujúcich rokov sa preto môžeme tešiť na ďalšie nové modely, o čom svedčí aj záväzok Audi ponúkať do roku 2027 elektrické vozidlá vo všetkých kľúčových segmentoch. Čo všetko však ponúka Audi Q6 e-tron?

Audi Q6 e-tron
Foto: Audi
Batéria, výkon, dynamika

Výkonné, kompaktné a vysoko účinné elektromotory, ako aj novo vyvinutá lítium-iónová batéria pozostávajúca z dvanástich modulov a 180 prizmatických článkov s celkovou kapacitou 100 kWh (z toho využiteľných 94,9 kWh) zabezpečujú dojazd až 625 km. Audi Q6 e-tron vo svojej základnej verzii ponúka maximálny výkon 285 kW (388 koní). Od začiatku predaja, ktorý sa spúšťa už tento mesiac, je k dispozícii aj výkonnejšia verzia s tradičným názvom SQ6 e-tron so systémovým výkonom až 380 kW (517 koní). Pre zákazníkov, ktorí si potrpia skôr na dojazd ako na výkon, budú neskôr určené varianty s pohonom zadných kolies. Ich technické parametre automobilka zatiaľ nešpecifikovala. Audi Q6 e-tron quattro zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 210 km/h. Modelu SQ6 e-tron rovnaká disciplína trvá 4,3 sekundy a rozbehne sa maximálne na 230 km/h.

Audi Q6 e-tron
Foto: Audi
Nabíjanie

Vďaka 800-voltovej technológii a maximálnemu výkonu nabíjania 270 kW je možné s Audi Q6 e-tron absolvovať aj dlhé trasy s krátkymi zastávkami na nabíjanie. Na zodpovedajúcej nabíjacej stanici je možné už za 10 minút nabiť vozidlo na dojazd 255 km. Z 10 na 80 % sa Q6 e-tron nabije za 21 minút. Dôležitou súčasťou vysokého nabíjacieho výkonu je inteligentné, vysokovýkonné a prediktívne riadenie teploty. Vozidlo vybavené funkciou Plug & Charge sa po pripojení nabíjacieho kábla autorizuje na kompatibilných nabíjacích staniciach a spustí sa proces nabíjania bez toho, aby ste sa museli identifikovať nejakou kartou či mobilným telefónom.

Audi Q6 e-tron
Foto: Audi

V prípade, ak konkrétna nabíjacia stanica pracuje so 400-voltovou technológiou, 800-voltová batéria sa automaticky rozdelí na dve batérie s rovnakým napätím, ktoré sa potom môžu nabíjať paralelne až do výkonu 135 kW. V závislosti od stavu nabitia sa obe polovice batérie najskôr vyrovnajú a potom súčasne nabíjajú. Na štandardných domácich nabíjačkách je možné nabíjanie striedavým prúdom s výkonom do 11 kW.

Dôležitým komponentom pri zvyšovaní účinnosti a tým aj dojazdu je pokročilý systém rekuperácie. Tento systém dokáže zvládnuť približne 95 % všetkých každodenných procesov brzdenia, pretože rekuperácia dosahuje výkon až 220 kW.

Foto: Audi
Rozmery a objemy

Audi Q6 e-tron je dlhé 4 771 mm, široké 1 993 mm, vysoké 1 648 mm a rázvor osí kolies je dlhý 2 899 mm. S týmito rozmermi ponúka Audi Q6 e-tron dostatočný priestor pre piatich pasažierov a ich batožinu. Kufor ponúka 526 litrov úložného priestoru, po sklopení zadných sedadiel (40:20:40) sa tento objem zväčší na 1 529 litrov. Ďalších 64 litrov sa nachádza pod prednou kapotou. Pomer dlhého rázvoru a veľmi krátkych previsov tvorí základ známeho ​​dynamického balíka, ktorý možno vidieť na exteriéri modelov Q od Audi. Audi Q6 e-tron tiež stelesňuje progresívny dizajnový jazyk špecifický pre vozidlá typu e-tron.

Audi Q6 e-tron batožinový priestor
Foto: Audi
Dizajn exteriéru

V karosérii vozidla sú mäkké tvary v neustálej súhre so záhybmi a hranami, čo prepožičiava tieňom dynamiku, aj keď stoja. Zvislá predná časť je vybavená úplne uzavretým rámom Singleframe a maskou v striebornej alebo lesklej čiernej farbe, ktorá obklopuje trojrozmerne tvarovaný rám Singleframe a bočné otvory na prívod vzduchu. Vysoko umiestnené digitálne denné svetlá dodávajú modelu Q6 e-tron veľmi výrazný vzhľad. Smerom dozadu sa strecha mierne zužuje a jemne skosené D-stĺpiky elegantne prechádzajú do svalnatých ramien karosérie. Otvor medzi D-stĺpikom a strechou dodáva vozidlu dynamickejší vzhľad a kabína pôsobí natiahnutejšie a dlhšie.

Audi Q6 e-tron interiér
Foto: Audi
POKRAČOVANIE NA ĎALŠEJ STRANE (svetlomety, interiér, head-up displej, asistenčné systémy)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.1 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
3
ZDROJTS AUDI
Predchádzajúci článokBratislava: na frekventovanej križovatke nefungujú semafory, tvoria sa kolóny
Nasledujúci článokBude Volvo vo Valalikoch vyrábať autá? V prípade nastal zlom
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.