Domov SPRÁVY Elektromobilita Má dynamiku hothatchu a 25 000 km prejde bezplatne. Kia uvádza na...

Má dynamiku hothatchu a 25 000 km prejde bezplatne. Kia uvádza na trh nové auto

Kia EV3 počas jazdy, pohľad zozadu
Foto: Kia

Kia EV3 prichádza na Slovensko v štyroch stupňoch výbavy – Light, Air, Earth a GT-line. V susedných krajinách je možno základná cena vozidla nižšia, slovenská verzia však ponúka lepšie základné vybavenia.

Kia EV3 Light s 58,3 kWh akumulátorom stojí od 38 690 €, čo je porovnateľná cena, za akú sa predáva aj základný model Volvo EX30. V základnej výbave sa nachádza napríklad 7 airbagov, aktívny asistent udržiavania v strede jazdného pruhu, asistent automatického prepínania diaľkových svetiel, adaptívny tempomat, full-LED predné svetlá, 17-palcové disky kolies, zadná parkovacia kamera, predné a zadné parkovacie senzory, strešné lyžiny, vyhrievané predné sedadlá a volant, ktorý je potiahnutý umelou kožou, dvojzónová automatická klíma, navigačný systém či konektivita mobilných telefónov.

Batožinový priestor vo vozidle Kia EV3
Foto: Kia

Kia EV3 Air

S výbavou Air si môžete zvoliť vozidlo s menšou aj väčšou batériou. Variant s menšou batériou stojí 39 690 €, s tou väčšou zase 44 490 €. Navyše oproti výbave Light obsahuje elektricky sklopné vonkajšie spätné zrkadlá, zapustené vonkajšie kľučky dverí s automatickým vysúvaním (vo výbave Light ich treba vysunúť manuálne), zatmavené zadné sklá, výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca, digitálny kľúč, samostmievajúce vnútorné spätné zrkadlo a bezdrôtové nabíjanie telefónu.

Úložný priestor pod prednou kapotou
Foto: Kia

Kia EV3 Earth a GT-line

Výbavové stupne Earth a GT-line sú k dispozícii len v kombinácii s 81,4 kWh batériou. Kia EV3 Earth stojí 47 490 € a ďalej obsahuje napríklad prvky ako systém monitorovania mŕtveho uhla, tepelné čerpadlo, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, čalúnenie sedadiel umelou kožou, vyhrievanie zadných sedadiel, ambientné osvetlenie interiéru, umelou kožou potiahnutá predná lakťová opierka s odkladacím priestorom a výsuvným stolíkom a elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru.

Palubná doska
Foto: Kia

Kia EV3 v najvyššej výbave GT-line stojí 52 990 €. Tu už sa môžete tešiť napríklad na head-up displej, asistent jazdy na diaľnici s podporou zmeny jazdného pruhu, 360-stupňovú parkovaciu kameru, parkovací asistent s ovládaním na diaľku, 19-palcové kolesá, elektricky nastaviteľné predné sedadlá s pamäťou, relaxačnou funkciou a ventilovaním, hliníkové pedále alebo audiosystém harman kardon s 8 reproduktormi. Funkciu V2L s 230V zásuvkou v interiéri aj exteriéri s maximálnym nabíjacím výkonom 3,6 kW vrátane exteriérovej nabíjacej redukcie je možné dokúpiť za príplatok 890 €. Podobne sa pripláca aj za panoramatické strešné okno a to suma 790 €. Pokiaľ chcete metalízu alebo perleťový lak, treba si pripraviť 490 €. K dispozícii je aj jeden strieborný matný lak, za ktorý sa pripláca 1600 €.

Kia EV3 na nabíjacej stanici
Foto: Kia

Kia Charge bonus 2000 €

Kia poskytuje na model EV3 štandardnú záruku 7 rokov/150 000 km. Záručné krytie kapacity vysokonapäťového akumulátora je 7 rokov alebo 150 000 kilometrov, a to na stratu kapacity
pod úroveň 70 % pôvodnej kapacity akumulátora. Kia ďalej poskytuje bezplatne aktualizované mapové podklady a aktualizovaný softvér navigačného systému počas 7 rokov. Pri objednaní vozidla do konca tohto kalendárneho roka je možné využiť aj bonus s nabíjacou kartou Kia Charge v hodnote 2000 €. To v prepočte znamená, že vozidlo je možné nabíjať na verejných nabíjacích staniciach spoločností ZSE, Ionity a GreenWay na Slovensku zadarmo. Pri bežnom štýle jazdy by to malo vystačiť na prejdenie vzdialenosti okolo 25 000 kilometrov.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa startstop.sk – Stop Magazín (@startstopsk)

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

1
2
Predchádzajúci článokVW oživuje 40 rokov zabudnutú značku a odhaľuje svoje prvé terénne SUV
Nasledujúci článokDosť bolo Brabusov, toto Géčko nutne potrebujeme
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.