Kia rozširuje portfólio svojich elektrických modelov smerom nadol. EV3 je kompaktný crossover, ktorý vyzve predajne úspešné Volvo EX30.
Kia EV3 meria na dĺžku 4 300 mm, na šírku 1 850 mm, na výšku 1 560 mm a rázvor je dlhý 2 680 mm. To sú kompaktné rozmery, ale keďže vozidlo stojí na modulárnom podvozku E-GMP určenom pre elektrické vozidlá, poskytuje citeľne väčší vnútorný ah batožinový priestor ako porovnateľné vozidlo so spaľovacím motorom. To je výhoda lepšieho manévrovania v meste i potenciálne nižšej spotreby energie. Pre zachovanie štandardu v oblasti vnútorného priestoru už nebude potrebné siahnuť po veľkom SUV, pretože tieto potreby splnia o triedu menšie autá. Batožinový priestor má základný objem až 460 litrov a dvojité dno. Interiér je takisto priestranný, na zadných sedadlách je podstatne viac miesta ako napríklad v modeli Niro EV.
Prvé statické dojmy
Aj prvé dojmy z dizajnu sú viac-menej pozitívne. Neprekvapilo nás, že EV3 nesie dizajnové znaky vlajkovej lode značky – modelu EV9, pretože podobných štýlom sa budú uberať aj nasledujúce novinky z dielne Kia. Na čo si možno budeme zvykať trochu dlhšie, sú atypické disky kolies využívajúce motív štvorca. Práve toto je však kľúčový motív dizajnového jazyka Zjednotenie protikladov. Kia EV3 je v ponuke v deviatich farbách karosérie, z ktorých dve sú úplne nové, vyvinuté špeciálne pre tento elektromobil: Aventurine Green a Terracotta.
Za volantom sme si všimli dva 12,3-palcové dotykové displeje, ktoré sú skombinované s jedným 5,3-palcovým segmentovým displejom klimatizácie. Na hodnotenie tohto riešenia si ešte necháme čas, ale na prvý dojem sa nám zdalo, že práve tento displej zakrýval veniec volantu a preto bol slabšie čitateľný. Tak ako je pri vozidlách značky Kia zvykom, mnohé funkcie sú prístupné a ovládateľné jednoduchým stlačením tlačidiel na volante, vrátane režimu jazdy, tempomatu, zábavy či navigácie. Ďalší rad tlačidiel, ktorý je plynulo integrovaný do pásu pod centrálnou obrazovkou, umožňujú ovládať ďalšie funkcie ako sú mapy, médiá či konfigurovať iné systémy vozidla.
Relaxačná poloha sedadiel
Sedadlo vodiča má funkciu, ktorú pozorujeme pri mnohých nových elektromobiloch. Operadlo je možné polohovať do takmer ležiacej polohy. Aj keď elektromobilisti nabíjajú zvyčajne doma alebo v práci a počas dlhých ciest sa takmer všetky nabíjacie miesta nachádzajú v blízkosti služieb s občerstvením, možnosť sklopiť si operadlo a oddýchnuť si je určite vítaným spestrením. Čo sa týka použitých materiálov, mnohé z nich sú, pochopiteľne recyklované. Menovite spomenieme napríklad recyklovanú tkaninu na palubnej doske a obloženiach dverí či recyklované PET plasty na sedadlách, strope alebo obloženiach dverí.
Pohon a batérie
Z hľadiska koncepcie je Kia EV elektromobilom s jedným elektromotorom a pohonom predných kolies. Keďže konkurencia aj v tejto triede poskytuje verzie s pohonom všetkých kolies, ako napríklad spomínané Volvo EX30, určite nie je vylúčené, že v budúcnosti Kia uvedie na trh dvojmotorovú verziu GT s pohonom oboch náprav. Zatiaľ ale je teda k dispozícii len jeden elektromotor s výkonom 150 kW (204 k), čo je z hľadiska spotreby, dynamiky a prenosu krútiaceho momentu 283 Nm na predné kolesá dostačujúca hodnota. Kia EV3 zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,5 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 170 km/h.
Batérie sú v ponuke dve. Prvá má kapacitu 58,3 kWh a druhá 81,4 kWh. S tou už bude možné podľa cyklu WLTP prejsť na jedno nabitie až 600 km. Obe batérie sú lítium-iónové, menšia váži 375 kg a väčšia 470 kg. Maximálny nabíjací výkon je 128 kW, čo znamená, že na zodpovedajúcej nabíjacej stanici bude možné batériu nabiť z 10 na 80 % v priebehu 31 minút. Poznáme už aj spotreby energie. Kia EV3 na 17-palcových kolesách má priemernú spotrebu energie 14,9 kWh/100 km, vozidlo jazdiace na 19-palcových kolesách 16,2 kWh/100 km.
CENY A VÝBAVA NA ĎALŠEJ STRANE