Domov SPRÁVY Elektromobilita Najmodernejší nemecký elektromobil prešiel za 24 hodín 3717 kilometrov

Najmodernejší nemecký elektromobil prešiel za 24 hodín 3717 kilometrov

Zahalený prototyp vozidla Mercedes-Benz CLA jazdí po okruhu
Foto: Mercedes-Benz

Novinka, ktorá si svoj dizajn ešte zatiaľ drží v tajnosti, sa v roku 2025 chce stať lídrom vo svojej triede z hľadiska dojazdu, účinnosti a rýchlosti nabíjania. Predchádzajúci rekord modelu Porsche Taycan z roku 2019 prekonala o 292 kilometrov.

Nemecká značka Mercedes-Benz zverejnila prvé informácie o pripravovanej úplne novej generácii CLA, ktorý príde nielen s čisto elektrickým pohonom, ale aj so spaľovacími motormi. Lenže kým v oblasti spaľovacích motorov sa Mercedes už nemá príliš kam posunúť, nové CLA bude nositeľom úplne novej elektrickej platformy, na ktorej budú stáť aj ďalšie nové elektromobily nemeckej automobilky. V roku 2025 sa tak do priamej konfrontácie dostanú nové generácie elektromobilov značiek Mercedes a BMW, keďže Bavori pripravujú nový rad elektromobilov známy pod názvom Neue Klasse.

Generálny riaditeľ Mercedes-Benz Ola Källenius stojí pri maskovanom prototype triedy CLA.
Generálny riaditeľ Mercedes-Benz Ola Källenius stojí pri maskovanom prototype triedy CLA. Foto: Mercedes-Benz

Rekord na okruhu Nardó

Aby Mercedes v predstihu demonštroval schopnosti nového modelu, prototyp v záverečnej fáze vývoja poslal na taliansky klopený okruh Nardó, na ktorom s ním testovací jazdci krúžili celých 24 hodín. Rekord z tohto miesta držalo Porsche Taycan, ktoré tu v roku 2019 počas jedného dňa prejazdilo 3 425 kilometrov. Mercedesu sa túto vzdialenosť podarilo predĺžiť na 3 717 kilometrov. Elektromobil počas tejto skúšky zastavil na nabíjačke celkovo 40-krát. Namiesto menšieho počtu dlhších zastávok ľudia z Mercedesu zvolili viac kratších nabíjaní (v priemere sa vozidlo nabíjalo len 10 minút), aby naplno využili výhody 800 V architektúry. Automobil teda z 24 hodín stál na nabíjačke približne 6 hodín a 40 minút a celú trasu prešlo priemernou rýchlosťou 154 km/h vrátane zastávok na nabíjanie. Treba ešte dodať, že test sa uskutočnil ešte v apríli tohto roka, no až teraz automobilka zverejnila jeho výsledky.

Podľa informácií, ktoré sú známe, prichádzal Mercedes CLA k nabíjačke vždy, keď stav jeho batérie klesol pod 10 %. Počas približne 10 minút sa následne podarilo batériu nabiť na cca 55 % a s touto hodnotou sa vozidlo opäť vydalo na trať. Medzi jednotlivými nabíjaniami prešiel Mercedes CLA vždy približne 100 kilometrov vysokou rýchlosťou. K dispozícii síce bude viacero verzií, no na tento konkrétny test Mercedes použil prevedenie s jedným elektromotorom, zadným náhodou a 2-stupňovou prevodovkou. Očakáva sa, že do predaja sa dostane aj výkonný dvojmotorový variant s pohonom všetkých kolies.

Generálny riaditeľ Mercedes-Benz Ola Källenius odhaľuje dizajn predného svetlometu modelu CLA.
Generálny riaditeľ Mercedes-Benz Ola Källenius odhaľuje dizajn predného svetlometu modelu CLA. Foto: Mercedes-Benz

V predaji na budúci rok

Premiéra novej generácie Mercedesu CLA sa očakáva v prvej polovici roka 2025. Ako prvé sa predstavia batériové vozidlá, no približne o pol roka neskôr dorazia aj verzie s mild-hybridným pohonom vybavené novým dvojlitrovým benzínovým motorom vyvinutým v Číne. Hoci podľa predbežných plánov mala byť nová generácia CLA už len elektrická, slabšie predaje a stagnujúci trh s elektromobilmi prinútil Mercedes pružne reagovať. Na dokončenie vývoja vozidla so spaľovacími motormi však v Mercedese ešte potrebujú čas, preto tieto vozidlá prídu o niečo neskôr.

K verzii sedan pribudne aj tradičný Shooting Brake. Nová modulárna architektúra bude tiež základom pre nasledujúce generácie modelov GLA a GLB. Model CLA by mal v budúcnosti tvoriť vstupnú bránu pre zákazníkov značky Mercedes, keďže s modelmi A a B sa už nepočíta.

Hoci na fotografiách vidíme maskované vozidlo, šéf Mercedesu Ola Källenius v tomto videu odhalí dizajn predných svetlometov.

Secret CLA prototype revealed: First test drive with CEO Ola Källenius

S modelom CLA otvárame v Mercedes-Benz novú éru. Podstatne pozdvihneme každý aspekt toho, čo môžu naši zákazníci očakávať od Mercedesu v tomto segmente. Modulárna platforma umožňuje maximálnu flexibilitu. CLA môžeme ponúknuť ako vo verzii s najmodernejším elektrickým pohonom, tak aj vo verzii s hybridným elektrifikovaným spaľovacím motorom. A náš operačný systém MB.OS z neho urobí najinteligentnejšie auto, aké sme kedy vyrobili,“ hovorí Källenius.

Najmodernejšie technológie

Elektrická verzia CLA začlení do sériovej výroby technológiu z konceptu EQXX. Ten v reálnej premávke dosiahol dojazd 1202 kilometrov pri priemernej spotrebe 8,3 kWh/100 km. Podobne ako Porsche alebo Audi, aj CLA bude používať dvojstupňovú prevodovku. To pomôže znížiť spotrebu energie pri jazdách na diaľnici a zlepšiť dynamiku vozidla. Nový spaľovací motor vyvíjaný v Číne ponúkne 48 V technológiu kombinovanú s novou elektrifikovanou prevodovkou. Nový Mercedes CLA bude zároveň prvým vozidlom značky s novým operačným systémom Mercedes-Benz (MB.OS), ktorý zahŕňa virtuálneho asistenta MBUX s podporou AI. Tento systém zlepší vzťah medzi automobilom a vodičom prirodzenou, intuitívnou interakciou a proaktívnou podporou. Dizajn modelu bude vychádzať z konceptu CLA. Ten prezentoval technológie s dojazdom 750 km pri priemernej spotrebe energie 12 kWh/100 km.

Zaujímavý koncept od Mercedesu sľubuje šialene nízku spotrebu

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokManželstvá a registrované partnerstvá budú uzatvárať na diaľnici
Nasledujúci článokAudi vytvorilo novú značku áut. Volá sa AUDI