Domov SPRÁVY Elektromobilita Úsmev garantovaný – Micra sa vracia ako dvojička Renaultu 5

Úsmev garantovaný – Micra sa vracia ako dvojička Renaultu 5

Foto: Nissan

Nissan Micra šiestej generácie sa v roku 2025 vráti do segmentu B ako plne elektrické vozidlo a dvojička Renaultu 5. Podarí sa jej nadviazať na popularitu a úspech predchodcov počas predchádzajúcich viac ako 40 rokov?

Nová Micra bola navrhnutá v londýnskom Nissan Design Europe. Môže sa pochváliť výrazným vonkajším vzhľadom, ktorý kombinuje roztomilé dizajnové detaily s prvkami vozidiel SUV. Všetky verzie sa budú dodávať s 18-palcovými kolesami s aerodynamickými krytmi. Predné svetlomety mierne vyčnievajú do priestoru a po odomknutí vozidla vykonajú uvítacie žmurknutie. Od rohu svetlometu, kde sa línia zaobľuje od prednej časti k bočnej, je bočná línia nového Nissanu Micra definovaná tým, čo dizajnéri Nissan nazývajú zmrzlinový kopček. Je to zárez, ktorý bol vtlačený do povrchu od prednej časti až po zadnú časť zadných dverí. Má šírku približne 1 cm a pripomína tvar, ktorý by vytvorila naberačka, keby sa ťahala po povrchu nedotknutej zmrzliny.

Foto: Nissan

14 farebných kombinácií exteriéru

Ústredným prvkom odvážnej osobnosti nového Nissanu Micra je paleta 14 farebných kombinácií exteriéru. V závislosti od stupňa výbavy dovoľujú zákazníkom dvojfarebné možnosti na výber kombinácie farby karosérie s čiernou alebo sivou strechou. Paleta základných farieb karosérie pozostáva z bielej, striebornej, čiernej, červenej a dvoch odtieňov modrej.

Foto: Nissan

Elegancia interiéru

Interiér znovu zachytáva tému, ktorá bola srdcom modelu vo všetkých predchádzajúcich generáciách – jednoduchá, decentná elegancia. Táto najnovšia generácia, ktorá stavia na tom istom, tiež naznačuje svoje japonské dedičstvo prostredníctvom jemných skrytých dizajnových prvkov. Vrátane tvarovaného obrysu najslávnejšej japonskej dominanty, hory Fuji, začleneného do úložného priestoru medzi prednými sedadlami. Hneď ako vodič nastúpi do vozidla, ocení trojramenný volant i 10,1-palcový konfigurovateľný displej za ním. V strede priestoru je umiestnený ďalší 10,1-palcový dotykový displej mierne orientovaný na vodiča, ktorý pokrýva celú šírku palubnej dosky. Ambientné osvetlenie umožňuje vodičovi vybrať si zo 48 rôznych farieb.

Foto: Nissan

Kompaktná a pohodlná

S dĺžkou menej ako 4 metre a šírkou menej ako 1,8 metra sa nová Micra hodí do mestského prostredia. Rázvor náprav 2,54 metra posúva kolesá do rohov, čo má trojnásobnú výhodu: zaručuje lepší vnútorný priestor a zároveň dynamický postoj na ceste a optimálnu kombináciu agility a stability. Nová Micra bude k dispozícii iba v päťdverovej konfigurácii. Batožinový priestor má základný objem 326 litrov. Po sklopení zadných sedadiel delených v pomere 40:60 vznikne plocha s objemom 1 106 litrov.

Foto: Nissan

Bezproblémová jazda s dojazdom až 408 km 

Nová Micra, ktorá je po prvýkrát k dispozícii ako plne elektrický model, ponúka bezstarostnú jazdu, ideálnu pre každodenný život. Micra bude môcť byť vybavená jednou z dvoch veľkostí batérie – 40 kWh a 52 kWh.

Kapacita batérie 40 kWh 52 kWh
Maximálny výkon 90 kW 110 kW
Maximálny krútiaci moment 225 Nm 245 Nm
Dojazd 308 km 408 km
Hmotnosť 1400 kg 1524 kg

Maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom je 100 kW (alebo 80 kW vo verzii 40 kWh), čím nabitie z 15 na 80 % kapacity batérie trvá 30 minút. Na maximalizáciu účinnosti nabíjania je tepelné čerpadlo štandardnou súčasťou oboch variantov batérie, podobne tak aj možnosť ohrevu a chladenia batérie. Aby sa ešte viac zvýšili výhody plne elektrického pohonu, nová Micra je v oboch verziách batérie vybavená technológiou V2L (Vehicle-to-Load), ktorá dáva majiteľom možnosť využiť elektrickú kapacitu batérie na napájanie externých zariadení, ako sú reproduktory, kompresory alebo vysávače.

Foto: Nissan

Micra poskytne výkon, ktorý presahuje predchádzajúce generácie. Nový model je výrazne ľahší ako mnoho jeho rovesníkov a napriek svojmu pevnému a robustnému vzhľadu, váži len 1400 kg (1524 kg pre väčšiu batériu). S batériou umiestnenou čo najnižšie smerom k ceste (zdieľaná platforma EV AmpR), predným zavesením využívajúcim nezávislé vzpery a pasívne tlmiče a zadným odpružením pozostávajúcim z viacprvkovej geometrie, sa dajú očakávať agilné jazdné vlastnosti typické skôr pre vozidlá z vyšších segmentov.

Foto: Nissan

Konektivita

Nissan Micra je druhým vozidlom v európskej ponuke značky Nissan, ktoré má integrovanú službu Google ako súčasť informačno-zábavného systému NissanConnect – a preto je štandardne vybavená mapami Google. Po prihlásení sa do systému môžu vodiči pomocou osobného účtu Google pristupovať k svojim obľúbeným lokalitám. Tým sa znižuje závislosť od mobilného telefónu a mobilnej telefónnej siete. Bezdrôtové aktualizácie zabezpečujú, že mapové informácie sú vždy aktuálne.

Vodiči tiež získajú prístup k ekosystému aplikácií, ktoré sú k dispozícii v službe Google Play na stiahnutie do vozidla. Priamo z auta môžu pohodlne počúvať svoju obľúbenú hudbu, podcasty alebo audioknihy. Asistent Google umožňuje vodičovi používať hlasové povely. Vodičovi stačí povedať Hey Google a môže ovládať vykurovací a klimatizačný systém vozidla, vyhrievané sedadlá, navigovať do ďalšieho cieľa alebo ovládať inteligentné domáce zariadenia bez toho, aby musel spustiť oči z cesty.

Foto: Nissan

Bezpečnostná výbava a uvedenie na trh

Pre pokoj na diaľnici bude Micra k dispozícii s asistentom Nissan ProPilot, ktorý ponúka asistenciu pre udržiavanie v jazdnom pruhu, adaptívny tempomat a núdzové brzdenie. Medzi ďalšie funkcie inteligentný asistent rýchlosti a systém monitorovania vodiča, systém upozornenia na mŕtvy uhol, upozornenie na premávku za vozidlom a upozornenie na bezpečné opustenie vozidla.

Predaj nového Nissanu Micra sa začne v Európe koncom tohto roka. Sme zvedaví, či nadviaže na predaje svojej dvojičky, Renaultu 5, ktorý doteraz v Európe získal 16 948 majiteľov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Nissan
Predchádzajúci článokPrestali im voňať elektromobily? Honda preorientuje pozornosť na hybridy
Nasledujúci článokNabíja sa ako notebook, Fiat postavil elektrickú trojkolku TRIS
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.