Domov SPRÁVY Elektromobilita Kreslil Lamborghini aj Porsche, známy dizajnér prichádza do Xiaomi

Kreslil Lamborghini aj Porsche, známy dizajnér prichádza do Xiaomi

Xiaomi YU7
Foto: Xiaomi

Fabian Schmölz, bývalý hlavný dizajnér exteriéru v Lamborghini, sa podľa Carnewschina pripojil k Xiaomi. Schmölz sa chystá prevziať úlohu vedúceho dizajnu exteriéru pre divíziu Xiaomi Auto Europe.

Počas pôsobenia v Lamborghini bol Fabian Schmölz nápomocný pri návrhu modelu Temerario. Predtým, keď pôsobil v Porsche, jeho príspevky zahŕňali dizajnérske práce na modeloch 718 Boxster, koncepčnom vozidle VisionGT a prototype Mission E, ktorý sa neskôr vyvinul do Taycanu. Správa prichádza v čase, keď si modely Xiaomi SU7 a YU7 získali značnú pozornosť trhu a to aj v Európe, kam by spoločnosť Xiaomi mala zavítať v roku 2027. Dizajn exteriéru ich automobilov však vyvolal búrlivú diskusiu medzi nadšencami aj verejnosťou. Nedá sa totiž uprieť podobnosť modelu SU7 s Porsche Taycan a YU7 s Ferrari Purosangue, čo viedlo k hravým prezývkam ako “Mi-sche” (Xiaomi-Porsche) a “Fe-rami” (Ferrari-Xiaomi).

Foto: Xiaomi

Chcú pridať emócie

Li Tianyuan, generálny riaditeľ priemyselného dizajnu v spoločnosti Xiaomi Auto a podpredseda výboru pre dizajn skupiny, predtým ponúkol pohľad na prístup spoločnosti. Zdôraznil, že dizajnérsky tím Xiaomi Auto uprednostňuje emocionálnu hodnotu a tvrdil, že zatiaľ čo funkčné parametre možno porovnávať, emocionálna hodnota je nenahraditeľná. Filozofiu dizajnu firmy formuloval ako vytváranie návrhov, ktoré sú vedecké, v súlade s prírodnými zákonmi a intuitívne.

Li Tianyuan tiež zdôraznil jedinečnú výhodu čínskych automobilových dizajnérov v ére nových energetických vozidiel. Poznamenal, že zatiaľ čo tradičnému čínskemu automobilovému sektoru môže chýbať historická hĺbka, prechod na nové formy energie predstavuje príležitosť na predbiehanie zákrut, čím sa dizajnéri oslobodzujú od minulých obmedzení. Verí, že dobrý dizajn musí nielen spĺňať praktické potreby používateľov, ale aj vyvolávať emocionálnu rezonanciu a potešenie. Uviedol, že Xiaomi vo svojom dizajnovom procese starostlivo zvažuje emocionálny zážitok používateľa s cieľom sprostredkovať hodnoty a osobnosť značky.

Xiaomi YU7
Foto: XIaomi

Tento nábor tiež silne naznačuje, že čínska spoločnosť sa aktívne pripravuje na svoju expanziu na medzinárodné trhy, pričom Európa bude pravdepodobne kľúčovým zameraním jej budúceho úsilia.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!