Mercedes-Benz CLA

Čierny kôň tohto zoznamu, od ktorého si sľubujeme veľmi veľa. Ešte sme nemali možnosť sa s ním previezť (čo sa čoskoro zmení), ale jeho technika sľubuje komfortné cestovanie naprieč kontinentom bez výraznejších kompromisov. Hoci nemá oslňujúco veľkú batériu, CLA prichádza s dvojstupňovou prevodovkou, ktorá môže byť kľúčom k úspechu úspornej prevádzky na diaľnici. Krátky prevod pri rozjazdoch zaisťuje rýchlu akceleráciu, zatiaľ čo dlhší prevod pri vyšších rýchlostiach znižuje otáčky elektromotora, čím prispieva k úspornejšej jazde na diaľnici. CLA môže byť prvým elektromobilom predávaným v Európe, ktorý diaľničné rýchlosti zvládne so spotrebou okolo 15 kWh/100 km. Tým pohodlne prejde na diaľnici vyše 500 km. Tak isto ako predchádzajúce modely, aj CLA využíva 800 V architektúru. Maximálny nabíjací výkon má hodnotu 320 kW, takže už po 10 minútach nabíjania môžete dočerpať energiu na ďalších 300 km jazdy.
Tesla Model 3
Tesla Model 3 patrí medzi najpopulárnejšie elektromobily na trhu, a to najmä vďaka svojej efektívnosti, dojazdu a komfortu, ktoré ho robia výbornou voľbou pre jazdu na dlhé vzdialenosti. Takisto sa môže oprieť o slušne vybudovanú sieť nabíjacích staníc a využiť maximálny nabíjací výkon 250 kW. Vo verzii Long Range vďaka nízkej aerodynamickému odporu karosérie dokáže na diaľnici pohodlne prejsť aj viac než 500 km. Do kariet hrá Tesle aj tá skutočne, že spomedzi konkurencie s elektrickým pohonom si najlepšie drží zostatkovú hodnotu, nevýhodou je zatiaľ absencia oficiálnych servisných stredísk.

Volkswagen ID.7
Jeden z najpredávanejších elektromobilov Európy a pokus číslo štyri, ktorý Volkswagenu konečne vyšiel. Najlepšie hodnotené vozidlo v histórii testov nemeckého autoklubu ADAC. ID.7 poskytuje komfortnú jazdu, výborné jazdné vlastnosti a efektívnu prevádzku, pričom na diaľnici bez problémov dosiahne dojazd viac než 400 km. Plusový bod zbiera ID.7 aj za možnosť zvoliť si kombi verziu Tourer s vyše 600-litrovým kufrom. Hoci maximálnym nabíjacím výkonom 200 kW v tejto sedmičke neoslní, stále to stačí na to, aby vaša prestávka na diaľkovej trase počas nabíjania neprekročila 30 minút. Podobne ako Tesla využíva len 400 V architektúru.

Xpeng G9
Čínska odpoveď na elektromobily značka Tesla, len v podstatne luxusnejšom vyhotovení. Vlajková loď značky Xpeng na slovenskom trhu, takmer 4,9-metrové SUV pre 5 pasažierov, síce nemá ideálne proporcie na dlhé diaľničné cestovanie, ale na rozdiel od aerodynamickejšieho sedanu P7 využíva 800 V architektúru a na niektorých európskych trhoch sa už predáva verzia s maximálnym nabíjacím výkon na úrovni 525 kW. To zo zastávok na nabíjanie robí skutočne len nepatrné okamihy na natiahnutie nôh a rýchle prečítanie správ, zatiaľ čo posádka už po niekoľkých minútach môže pokračovať v ceste rozmaznávaná digitálnymi technológiami, audiosystémom s priestorovým zvukom, masážnymi sedačkami či vzduchovým podvozkom.