Domov SPRÁVY Elektromobilita Renesancia krpcov, vrátia sa Peugeot 108 a Citroën 2CV?

Renesancia krpcov, vrátia sa Peugeot 108 a Citroën 2CV?

Foto: Peugeot

Peugeot by podľa magazínu Autocar mohol uviesť na trh nové mestské auto v štýle starého modelu 108. Peugeot stiahol model 108, príbuzného Toyoty Aygo a Citroënu C1, z predaja približne pred štyrmi rokmi a odvtedy je väčší 208 vstupným modelom značky.

Vyradenie modelu 108 znamenalo koniec troch desaťročí mestských áut Peugeot. Tradícia, ktorá začala modelom 106 v roku 1991, bola súčasťou masového odchodu z A-segmentu, kde zvýšené náklady na reguláciu a výrobu dusili marže až do neudržateľnosti. Súvisiaci Citroën bol tiež zrušený a konkurenti vrátane Ford Ka či Škoda Citigo odstúpili približne v rovnakom čase. Teraz však generálny riaditeľ Peugeotu Alain Favey dal silný signál, že spoločnosť by sa mohla vrátiť do tohto segmentu, ak zákonodarcovia schvália nový rámec regulácie malých áut, ktorý pomôže výrobcom vyrábať ich ziskovo.

Na otázku o možnom vzniku modelu menšieho ako 208 Favey povedal: “V minulosti bol model 108, existovali aj 107 a 106. V nie tak dávnej minulosti sme predali viac ako milión áut v segmente A. Takže určite, ak bude táto nová kategória, ktorá nám umožní vyrábať menšie autá so ziskom, potom bude pre Peugeot v tejto oblasti miesto, ako to bolo v minulosti.

Comeback trpaslíka

Favey mal na mysli navrhovanú kategóriu ‘E-Car’, ktorú by EÚ mohla zaviesť v snahe motivovať výrobcov áut vrátiť sa k ultrakompaktným, cenovo dostupným modelom ako pôvodný model 108. Detaily zatiaľ neboli finalizované, ale nový rámec by sa snažil zmierniť niektoré náklady na výrobu malých áut znížením množstva legislatívy a povinných technológií, ktoré je potrebné zohľadniť, aby sa z nízkych cien dosiahli životaschopnejšie ziskové marže. Tento krok bol odvetvím privítaný ako potenciálna predzvesť novej éry cenovo dostupných mestských áut, pričom výrobcovia ako Dacia a BYD naznačovali plány uviesť na trh malé nové modely v regióne.

Foto: Peugeot

Možno aj 2CV sa vráti

Aj Citroën naznačil, že priaznivejšie regulačné prostredie by mohlo pripraviť pôdu pre nástupcu modelu 2CV – a je pravdepodobné, že akýkoľvek ekvivalent Peugeotu by bol technicky úzkym prepojením, ako to bolo v prípade modelov 108 a C1. Favey však zdôraznil, že Peugeot nebude zvažovať návrat do segmentu A, pokiaľ nebude zavedený nový súbor pravidiel, ktorý mu umožní na predaji malého auta zarobiť.

Foto: Citroen

Pokiaľ nebude zavedené nové pravidlo, potvrdzujem to, čo povedala moja predchodkyňa (bývalá generálna riaditeľka Peugeotu Linda Jackson, pozn. red.), a to: ‘Nie, dnes nie je miesto pre auto segmentu A, pretože prakticky všetci odchádzajú z tohto segmentu z rovnakého dôvodu, a to preto, že nie je možné urobiť takéto auto za tak nízku cenu ziskovým, pokiaľ doň musíte dať toľko vybavenia’.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!