Domov SPRÁVY News Motor V12 a 900 koní. Pagani Huayra R Evo je ultimátny superšport

Motor V12 a 900 koní. Pagani Huayra R Evo je ultimátny superšport

Foto: Pagani

Vo svete zelenej politiky stále vznikajú autá, ktorých cieľom nie je vyprodukovať čo najmenej emisií, ale v prvom rade priniesť zážitok z jazdy. Pagani Huayra R Evo je toho jasným dôkazom.

Taliansky výrobca superšportov pred pár dňami predstavil svoju novinku. Nesie meno Huayra R Evo a ide o ešte ostrejšiu verziu modelu Huayra R, ktorý Pagani predstavilo v roku 2021. Prináša preto niekoľko vylepšení. Jedným z nich sú vysúvacie strešné panely, ktoré po odstránení zlepšujú aerodynamický prítlak vozidla.

Foto: Pagani
900 koní a V12

To však zďaleka nie je všetko. Variant R Evo dostal aj upravený 6,0-litrový atmosférický motor V12, ktorý pochádza práve z modelu Huayra R. Po novom tak dodáva výkon až 662 kW, teda 900 koní a 770 Nm krútiaceho momentu v rozmedzí 5 800 – 8 200 ot./min. Nárast výkonu bol možný najmä vďaka novej konštrukcii sacieho potrubia, novým vačkovým hriadeľom a upravenému výfukovému systému.

Medzi motorom a zadnými kolesami sa nachádza šesťstupňová sekvenčná prevodovka, ktorú Pagani navrhlo v spolupráci s HWA AG pre svoje pretekárske vozidlá Huayra. Prevodovka ponúka vyššiu presnosť radenia, skrátené časy radenia prevodových stupňov a váži len 80 kg.

Pagani Huayra
Foto: Pagani
Predĺžená zadná časť

Za zmienku však určite stojí aj monokok, ktorý je nosnou časťou celého vozidla, lichobežníkové zavesenie kolies z kovanej hliníkovej zliatiny, elektronicky riadené tlmiče či nový tlmič náklonu, ktorý prispieva k lepším jazdným vlastnostiam auta. Pagani však venovalo špeciálnu pozornosť aj aerodynamike. Predĺžili zadnú časť vozidla, k čomu inžinierov inšpirovali špeciály Le Mans zo 60. a 70. rokov. Okrem toho predĺžili aj predný splitter, ktorý integruje vzduchové kanály pre chladiace systémy. Vzadu sa zase nachádza nová centrálna stabilizačná plutva, ktorá podopiera veľké zadné krídlo.

Pagani Huayra
Foto: Pagani

Rôznymi vychytávkami a úpravami sa Talianom podarilo zvýšiť prítlak až o 45 % a pri rovnakom odpore zvýšiť aerodynamickú účinnosť o 21 %. Jednou z najväčších zaujímavostí je otvorená strecha, ktorá v rozpore s očakávaniami zvyšuje aerodynamickú účinnosť. Konfigurácia otvorenej strechy zvyšuje vertikálne zaťaženie vpredu aj vzadu, čím sa celkový prítlak zvyšuje o ďalších 5 %. Pri rýchlosti 320 km/h (maximálna rýchlosť je 350 km/h) vytvára vozidlo v zníženom nastavení dokonca väčšie vertikálne aerodynamické zaťaženie, ako je jeho celková hmotnosť. Tá mimochodom činí iba 1 060 kg.

Ide teda o poriadnu raketu na kolesách, ktorú musia v prípade potreby korigovať nové samoventilované karbón-keramické brzdy CCM-R a na mieru vyrobené pretekárske brzdové doštičky. Koľko kusov automobilka vyrobí či koľko bude Huayra R Evo stáť, zatiaľ nevieme, no málo to rozhodne nebude.

Horacio Pagani tells the genesis of the Huayra R Evo [English Subs]

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJPagani
Predchádzajúci článokOjazdených áut je na trhu medziročne viac a sú mladšie
Nasledujúci článokPrvá jazda: vynovená Škoda Kamiq s 1,0 TSI a 1,5 TSI