Domov SPRÁVY News Porsche rozširuje ponuku pohonných jednotiek pre Panameru

Porsche rozširuje ponuku pohonných jednotiek pre Panameru

Foto: Porsche

V rámci stratégie E-Performance s okamžitou platnosťou pribudli do portfólia modelu Panamera verzie 4 E-Hybrid a 4S E-Hybrid. Ide o reakciu Porsche na mimoriadne silný záujem o efektívne a dynamické plug-in hybridné pohonné jednotky na mnohých trhoch.

Na dosiahnutie výraznej akcelerácie skombinovalo Porsche nový nabíjateľný hybridný systém s prepracovaným 2,9-litrovým benzínovým motorom V6 biturbo (224 kW/304 k). Systémový výkon 346 kW (470 k) a maximálny krútiaci moment 650 Nm umožňujú zrýchlenie z 0 na 100 km /h za 4,1 sekundy a maximálnu rýchlosť 280 km/h. Čisto elektrický dojazd tohto modelu je až 96 kilometrov v cykle WLTP. Variant Panamera 4S E-Hybrid kladie väčší dôraz na jazdnú dynamiku, ako aj na trvalý prenos výkonu v hornom rozsahu otáčok. Jeho 2,9-litrový dvakrát preplňovaný šesťvalcový motor poskytuje výkon 260 kW (353 k). Systémový výkon je až 400 kW (544 k) a maximálny krútiaci moment 750 Nm. To umožňuje Panamere 4S E-Hybrid zrýchliť z nuly na 100 km/h za 3,7 sekundy, dosiahnuť maximálnu rýchlosť 290 km/h a na elektrinu prejsť vzdialenosť 92 km.

Porsche Panamera E-Hybrid
Foto: Porsche
Väčšia batéria, silnejší elektromotor

V porovnaní s predchádzajúcou generáciou ponúkajú všetky modely Panamera E-Hybrid väčší elektrický dojazd, vyššiu rýchlosť nabíjania, lepšiu odozvu na plyn a lepší jazdný výkon takmer vo všetkých disciplínach. Nová batéria s kapacitou 25,9 kWh (brutto) poskytuje približne o 45 % vyššiu kapacitu, pričom zaberá porovnateľný priestor. Nová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW zároveň skracuje čas nabíjania na dve hodiny a 39 minút. S výkonom 140 kW (190 k) a krútiacim momentom 450 Nm ponúka nový elektromotor výrazne vyšší výkon ako jeho predchodca. Je integrovaný do skrine prevodovky PDK efektívnym a hmotnostne optimalizovaným spôsobom. Vnútorná konštrukcia rotora, ktorý sa otáča vo vnútri statora, znižuje zotrvačnosť hmoty o 50 percent, čo zlepšuje odozvu škrtiacej klapky. K výrazne zvýšenému elektrickému dojazdu modelov Panamera E-Hybrid prispieva aj elektromotor s rekuperáciou až 88 kW.

Porsche Panamera E-Hybrid
Foto: Porsche

Štyri optimalizované jazdné režimy špecifické pre verzie E-Hybrid, ako aj vylepšené režimy Sport a Sport Plus, ďalej optimalizujú efektivitu týchto modelov. Vozidlá štartujú vždy v čisto elektrickom režime. Keď je stav nabitia batérie pod určitou minimálnou hodnotou, systém sa automaticky prepne do režimu Hybrid Auto, ktorý prispôsobí prevádzkovú stratégiu aktuálnej jazdnej situácii. Okrem toho s aktívnym navádzaním do cieľa v režime Hybrid Auto je prevádzková stratégia ďalej optimalizovaná znalosťou trasy pred vami. Týmto spôsobom je možné maximalizovať podiel elektricky prejdených vzdialeností v mestskej premávke a zvýšiť efektivitu. Systém na tento účel využíva údaje o aute aj navigácii.

Porsche Panamera E-Hybrid
Foto: Porsche
Pluginy s inovatívnym aktívnym odpružením

Porsche štandardne vybavuje všetky varianty novej Panamery adaptívnym dvojkomorovým vzduchovým pružením vrátane aktívneho riadenia odpruženia Porsche Active Suspension Management (PASM) s dvojventilovými tlmičmi. Inovatívne aktívne odpruženie Porsche Active Ride je dostupné aj pre modely E-Hybrid. Spája v sebe schopnosť ponúknuť optimalizovanú trakciu a výkon v zákrutách s vysokým stupňom komfortu. Každý jednotlivý tlmič – tiež vybavený dvojventilovou technológiou – má elektricky ovládané hydraulické čerpadlo, ktoré je poháňané 400-voltovým systémom a pomocou ktorého je možné aktívne vytvárať sily v smere odrazu a kompresie. Výsledkom je, že odpruženie takmer úplne absorbuje pohyby karosérie spôsobené nedokonalosťami vozovky a počas dynamických jazdných manévrov udržuje vozidlo vždy vodorovne. Tlmiče pracujú s frekvenciou 13 Hz, čo znamená, že dokážu upraviť nastavenie 13-krát za sekundu a bleskovo tak reagovať na príslušnú jazdnú situáciu a povrch vozovky.

Foto: Porsche
Vylepšená štandardná výbava

Štandardná výbava modelu Panamera 4 E-Hybrid zahŕňa 19-palcové kolesá, čierne brzdové strmene a matrixové LED svetlomety. Inovatívny HD matrix LED osvetľovací systém s vysokým rozlíšením je dostupný ako voliteľná výbava. Panamera 4S E-Hybrid sa vyznačuje 20-palcovými kolesami, striebornými športovými koncovkami výfuku a červenými brzdovými strmeňmi. Voliteľne sú k dispozícii brzdové strmene vo farbe Acid Green a Black. Panamera 4S E-Hybrid štandardne brzdí s desaťpiestikovými brzdovými strmeňmi na prednej náprave. Alternatívne je pre tento model k dispozícii PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake) v spojení s 21-palcovými kolesami. Disky z keramického kompozitu majú priemer 440 milimetrov na prednej náprave a 410 milimetrov na zadnej náprave.

Dodávky v Európe sa začnú v druhom štvrťroku 2024.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Porsche
Predchádzajúci článokToyota, VW i Kórejci ticho závidia. Škoda na Slovensku navyšuje predaje
Nasledujúci článokČo sa deje? Volvo mení názov niektorých svojich modelov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.