Domov News Porsche Panamera udivuje svetlami a výkonom

Porsche Panamera udivuje svetlami a výkonom

Foto: Porsche

Toto je skutočne nová, tretia generácia Porsche Panamera. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, v porovnaní s druhou generáciou je zmien viac než dosť. Ako automobilka avizovala, prítomná je aj početná elektrifikácia, avšak to nie je všetko.

Doba, kedy portfólio značky Porsche tvorili len športové modely, je dávno preč. Automobilka si však zachováva svoju povesť šoférsky ladených áut a Porsche Panamera tretej generácie nie je výnimkou. Pri ohliadnutí sa späť, ešte k prvej generácii športovo-luxusnej limuzíny, sa mnohým ľuďom dvíha žalúdok. Druhá generácia sa už dá objektívne považovať za vizuálne atraktívne auto a preto stuttgartská automobilka siahla po ťažko badateľných, medzigeneračných zmenách.

Porsche Panamera
Foto: Porsche
Výraznejší športovec

Tretia generácia Porsche Panamera si zachovala svoje charakteristické proporcie, avšak s ešte výraznejšími športovými črtami. Nový, predný nárazník pôsobí agresívnejším dojmom a disponuje novým otvorom pre nasávanie studeného vzduchu nad registračnou značkou. Prepracovaná je aj línia bočných okien, pričom zadné okno kopíruje líniu karosérie. Nová generácia oproti predošlej narástla len o zanedbateľné 3 milimetre. Pri pohľade na zadnú časť vidíme prepracovaný zadný nárazník, ktorý taktiež budí športovejší dojem. Nová je zadná svetelná linka, ktorá drží dizajnový krok s modernizovaným modelom Cayenne.

Porsche Panamera
Foto: Porsche
Teasovaný interiér

Automobilky radi lákajú verejnosť na nové modely. Porsche nie je výnimkou a tak nám odhalila interiér novej Panamery v predstihu. V rámci rekapitulácie si tak len pripomeňme koncepciu ovládania Porsche Driver Experience, plne digitálny displej pred vodičom s obrovským množstvom prispôsobovania. Hlavným cieľom je zoskupiť tie najdôležitejšie ovládacie prvky do bezprostrednej blízkosti volantu pre čo najlepšiu intuitívnosť. Zo stredovej konzoly sa vytratil volič prevodovky, ktorý sa presunul za volant. Vďaka tomu vznikol priestor pre šikovný panel klimatizácie, ktorý kombinuje dotykovú plochu s fyzickými spínačmi. Nové je aj permanentné ambientné osvetlenie, ktoré zvýrazňuje šírku vozidla. Okrem toho pasažierov vzadu potešia nové sedadlá.

Porsche Panamera
Foto: Porsche
Paleta asistentov

Pre tretiu generáciu si automobilka pripravila množstvo bezpečnostných prvkov. Už v základe dostávate Matrix LED svetlá a za príplatok môžete mať HD Matrix LED, ktoré disponujú až 32 000 pixelmi v každom reflektore. Dosvietia až 600 metrov a majú novú funkciu osvetľovania jazdných pruhov. Aktívny asistent rýchlosti úzko spolupracuje s rozpoznávaním dopravných značiek, takže pokiaľ je aktívny, nedovolí vám prekročiť maximálnu povolenú rýchlosť. Súčasne za príplatok dostanete diaľkové parkovanie Remote ParkAssist, kedy proces parkovania môžete sledovať na vašom telefóne.

Porsche Panamera
Foto: Porsche
Bez elektriky to nejde

Nová, tretia generácia Porsche Panamera sa predstavila s trojicou elektrifikovaných pohonných jednotiek E-Hybrid. Týmto krokom automobilka reaguje na obrovský dopyt po hybridných modeloch. Najsilnejšou verziou je model Turbo E-Hybrid ktorý má pod kapotou prepracovaný osemvalec s objemom 4,0 litra. Jeho systémový výkon je rovných 500 kW (680 koní) a kombinovaný krútiaci moment 930 Nm. Podľa automobilky novo vyvinutý elektromotor produkuje výkon 140 kW a je súčasťou prepracovanej osemstupňovej prevodovky PDK. Za pomoci optimalizovanej teploty elektrickej jednotky je dostupný vyšší trvalý výkon elektromotoru. Vrcholná verzia vystrelí z miesta na 100 km/h za 3,2 sekundy a jej maximálna rýchlosť je 315 km/h. Podľa WLTP čisto na elektriku prejde v kombinovanom cykle 91 km a nová palubná nabíjačka s výkonom 11 kW skráti dobu nabíjania na 2 hodiny aj 39 minút. Prvé vozidlá budú zákazníkom dodané v marci 2024.

Excelentný podvozok

Nová Panamera sa štandardne dodáva s dvojkomorovým dvojventilovým vzduchovým odpružením s Porsche Active Suspension Management (PASM). Dvojventilová technológia oddeľuje stupne odskoku a kompresie ovládania tlmičov, a preto ponúka ešte širší rozsah medzi komfortom a športovosťou. Systém citeľne tlmí nárazy spôsobené nekvalitnou vozovkou a zároveň zabezpečuje väčšiu stabilitu karosérie pri dynamickej jazde. Ovládateľnosť auta sa dá ešte zlepšiť vďaka voliteľnému riadeniu všetkých kolies.

Porsche Panamera Active Suspension Test !! 🔥🔥 #porsche #viral #shorts

Okrem toho je pre modely E-Hybrid k dispozícii ako voliteľná výbava systém aktívneho odpruženia Porsche Active Ride. Tento systém prekonáva ostatné koncepcie pruženia vo všetkých relevantných parametroch a ponúka bezprecedentný rozsah medzi jazdným komfortom a jazdnou dynamikou. Základom sú novo vyvinuté aktívne tlmiče – tiež s dvojventilovou technikou – každý spojený s elektricky ovládaným hydraulickým čerpadlom. To generuje objemový tok v tlmiči podľa potreby a môže tak bleskurýchlo, veľmi presne a cielene vytvárať sily medzi karosériou a kolesami, ktoré pôsobia proti silám vznikajúcim v dôsledku nerovností vozovky a takmer ich úplne kompenzujú.

New 2024 Porsche Panamera Active Ride Suspension Explained

Podvozok udržuje karosériu Panamery neustále stabilnú, dokonca aj pri dynamickom brzdení, zatáčaní i akceleračných manévroch. Pri jazde rovno systém takmer úplne absorbuje nerovnosti. V dynamických jazdných situáciách a v zákrutách zaisťuje systém odpruženia Porsche Active Ride dokonalé spojenie s vozovkou vďaka vyváženému rozloženiu zaťaženia kolies. Ak je aktivovaný príslušný režim, pruženie môže nadmerne kompenzovať sklony k nakláňaniu, aby sa znížili akceleračné sily pôsobiace na cestujúcich. V tomto nastavení sa nová Panamera nakláňa do zákrut ako motorka. Pri akcelerácii sťahuje prednú časť a pri spomaľovaní zadnú. Pri zastavení zdvihne systém odpruženia Porsche Active Ride karosériu do pohodlnej nástupnej alebo výstupnej výšky.

For those who choose boldly: the new Panamera

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJnewsroom.porsche.com
Predchádzajúci článokAkcie Volva klesli na historické minimum, ovplyvní to investície na Slovensku?
Nasledujúci článokO osude relácie Top Gear je rozhodnuté