Domov News Facelift Cayenne: osemvalec pre verziu S, plugin s väčšou batériou

Facelift Cayenne: osemvalec pre verziu S, plugin s väčšou batériou

Porsche od základov prepracovalo tretiu generáciu modelu Cayenne. Komplexnými zmenami prešli motory, podvozok, dizajn aj výbava. Zvýšil sa výkon na ceste aj mimo nej a taktiež vzrástol každodenný komfort.

Porsche Cayenne má nové HD Matrix LED svetlomety s vysokým rozlíšením, zdokonalený systém kvality vzduchu filtrujúci škodliviny zo vzduchu v interiéri a po prvýkrát má v Cayenne spolujazdec sediaci vpredu vlastný displej infotainmentu. Porsche do nového Cayenne integrovalo prepracovanú koncepciu displeja a ovládania. Nové Porsche Driver Experience, prvýkrát predstavené v modeli Taycan, sa zameriava na vodiča a optimalizuje prevádzku.

Cayenne

Porsche Driver Experience

Funkcie, ktoré vodič často používa, sú umiestnené priamo na volante alebo bezprostredne vedľa neho. Napríklad páka umiestnená vľavo za volantom slúži na ovládanie asistenčných systémov vodiča. Voliaca páka automatickej prevodovky sa teraz nachádza na palubnej doske. Na novej stredovej konzole tak vzniká priestor pre odkladacie priestory a veľký ovládač klimatizácie. Ľahko dostupné ovládacie prvky v kombinácii s mechanickými spínačmi klimatizácie a haptickým ovládačom hlasitosti médií zaisťujú optimálnu funkčnosť a rafinovaný vzhľad. Kľúčovou vlastnosťou nového Porsche Driver Experience je správna rovnováha medzi digitálnymi a analógovými prvkami.

Cayenne

Prepracovaný kokpit Cayenne po prvýkrát obsahuje plne digitálny 12,6-palcový prístrojový panel s takzvaným zakriveným a voľne stojacim dizajnom a variabilnými možnosťami zobrazenia. Voliteľne je k dispozícii optimalizovaný head-up displej. Štandardný 12,3-palcový centrálny displej Porsche Communication Management (PCM) integrovaný do palubnej dosky poskytuje prístup ku všetkým relevantným funkciám vozidla.

Nové svetlomety

Porsche Cayenne má teraz ešte výraznejší vzhľad. Nová predná časť v kombinácii s výraznejšie klenutými blatníkmi, novou kapotou a technicky vyzerajúcimi svetlometmi zvýrazňujú šírku vozidla. Dizajn zadnej časti charakterizujú trojrozmerne navrhnuté zadné skupinové svetlá, prehľadné plochy pod nimi a nový zadný nárazník s integrovaným držiakom ŠPZ. Paleta farieb bola rozšírená o ďalšie tri možnosti. Súčasťou štandardnej výbavy sa stanú Matrix LED svetlá. HD Matrix LED svetlomety budú za príplatok. Vďaka dvom modulom s vysokým rozlíšením a viac ako 32 000 pixelom ich inovatívna technológia tieňuje ostatných účastníkov cestnej premávky tak, aby ich diaľkové svetlo zo svetlometu neoslňovalo. Jas modulov je možné regulovať vo viac ako 1 000 krokoch v závislosti od jazdnej situácie.

Cayenne

Porsche zaviedlo v Cayenne systém kvality ovzdušia. Vozidlo štandardne využíva prediktívne navigačné údaje na detekciu blížiacich sa vjazdov do tunela a automaticky aktivuje recirkuláciu vzduchu. Príslušný senzor zisťuje úroveň jemných prachových častíc vo vzduchu a v prípade potreby ich niekoľkokrát prefiltruje cez jemný prachový filter. Okrem toho ionizátor odstraňuje zo vzduchu baktérie a škodliviny, čo je výhodné najmä pre alergikov.

Prepracovaný vzduchový podvozok

Porsche vybavilo Cayenne odpružením s oceľovými pružinami vrátane Porsche Active Suspension Management (PASM). Nové tlmiče s 2-ventilovou technológiou a oddeleným stupňom odskoku a kompresie umožňujú dosiahnuť optimalizovaný výkon vo všetkých jazdných situáciách. Výrazne sa zlepšil najmä komfort pri nízkych rýchlostiach a ovládateľnosť pri dynamickom prejazde zákrutami. Zážitok z jazdy možno dodatočne vylepšiť novým adaptívnym vzduchovým odpružením s 2-komorovou, 2-ventilovou technológiou. Adaptívne vzduchové odpruženie zároveň zlepšuje presnosť jazdy a výkon, a znižuje pohyby karosérie v dynamických jazdných situáciách. Odpruženie tiež ponúka ešte výraznejšie rozlíšenie medzi jazdnými režimami Normal, Sport a Sport Plus.

Cayenne

Osemvalec pre Cayenne S

V Európe debutuje nový Cayenne v troch motorových verziách. Cayenne S už nebude používať vidlicový šesťvalec, ale štvorlitrový dvakrát preplňovaný osemvalec s maximálnym výkonom 349 kW (474 ​​k) a krútiacim momentom 600 Nm, čo je o 34 koní a 50 Nm viac ako jeho predchodca. Cayenne S zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 273 km/h. Základnou pohonnou jednotkou zostáva vidlicový šesťvalec, ktorý taktiež prešiel úpravami. Teraz generuje 260 kW (353 k) a 500 Nm, čo je o 10 kW (13 k) a 50 Nm viac ako predtým.

Cayenne

Šesťvalcový motor tvorí základ pohonného ústrojenstva aj v prípade Cayenne E-Hybrid. V kombinácii s novým elektromotorom vylepšeným o 30 kW na 130 kW (176 k) sa kombinovaný výkon zvýšil na 346 kW (470 k). Kapacita batérie sa zvýšila zo 17,9 kWh až na 25,9 kWh, čo umožní prejsť na elektrinu až 90 km. Nová 11 kW palubná nabíjačka skracuje dobu nabíjania na menej ako dve a pol hodiny napriek zvýšenej kapacite batérie.

Mimo EÚ bude k dispozícii aj verzia Turbo GT s výkonom 659 koní. Porsche Cayenne Turbo GT zrýchli z nuly na 100 km/h za 3,3 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 305 km/h.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokToto im nevyšlo. Elektrický Countryman nafotený bez kamufláže
Nasledujúci článokRenault Clio po facelifte: celulózové vlákno namiesto kože a pohon na LPG