Domov SPRÁVY News Audi S3 s ešte vyšším výkonom

Audi S3 s ešte vyšším výkonom

Foto: Audi

S výkonom 245 kW (333 koní) a krútiacim momentom 420 Nm je inovované Audi S3 výkonnejšie než kedykoľvek predtým.

V rámci modernizácie prešla jednotka 2,0 TFSI zvýšením výkonu o 23 koní a krútiacim momentom o 20 Nm. Audi S3 tak zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximálny krútiaci moment je dostupný v širokom rozsahu otáčok medzi 2 100 a 5 500 ot./min.

Audi S3
Foto: Audi
Dizajn inšpirovaný RS3

S modernizáciou má Audi S3 ešte športovejší a napnutejší vzhľad. Šesťhranná, bezrámová maska Singleframe má novú štruktúru, ktorá je výrazne plochejšia a širšia. Dizajnové prvky v tvare písmena L zvýrazňujú mriežku chladiča, ktorá spolu s veľkými hranatými bočnými otvormi na prívod vzduchu zvýrazňuje dynamický charakter S3. Výrazný predný spojler s dvoma zvislými vzperami inšpirovanými motoristickým športom ich spája a ešte viac opticky znižuje S3.

Foto: Audi

Vďaka novému nárazníku vyzerá zadná časť dynamickejšie. Dynamický vzhľad dotvárajú štyri koncovky výfuku. Voliteľný výkonný výfukový systém, ktorý prináša objemnejší zvuk, obsahuje titánový tlmič. Progresívny dizajn vozidla je ďalej zdôraznený novými metalickými povrchovými úpravami, vrátane District Green, Ascari Blue a Progressive Red. Prvýkrát je Daytona Grey dostupná aj v matnom prevedení.

Audi S3
Foto: Audi
Prevodovka bude mať čo robiť

Motor a prevodovka sú tiež športovejšie naladené. Pri ustálenej rýchlosti a nízkej až strednej akcelerácii v rozsahu čiastočného zaťaženia sa predpäté turbodúchadlo drží na konštantných otáčkach. V kombinácii so škrtiacou klapkou, ktorá sa otvára v režime prebehu, to zlepšuje výkon. Sedemstupňová prevodovka S tronic teraz umožňuje spontánnejší rozbeh vďaka vyššiemu rozbehovému momentu. To sa dosiahne silnejším stlačením spojkového bloku príslušnej spojky. Okrem toho sa čas radenia pri plnom zaťažení skrátil na polovicu a otáčky motora sa zvýšili pri čiastočnom zaťažení, keď je prevodovka nastavená v režime D, čo má za následok veľmi dobrú odozvu.

Audi S3
Foto: Audi
Rozdeľovač z RS3

Po RS 3 je teraz rozdeľovač krútiaceho momentu dostupný aj v S3, čo zvyšuje agilitu aj stabilitu. Táto technológia umožňuje plne variabilné rozdelenie krútiaceho momentu medzi zadné kolesá. Rozdeľovač krútiaceho momentu využíva elektronicky riadenú viackotúčovú spojku na každom hnacom hriadeli na optimálne rozdelenie krútiaceho momentu medzi zadné koleso na vnútornej a vonkajšej strane zákruty – v závislosti od jazdnej situácie a zvoleného režimu Audi drive select.

Foto: Audi
Tvar denných svetiel na výber

Rovnako ako prepracovaný Singleframe je aj dizajn osvetlenia výrazne plochejší a zvýrazňuje šírku Audi S3. 24-pixelové prvky, ktoré tvoria digitálne denné svetlá v svetlometoch LED a Matrix LED, sú teraz usporiadané v troch radoch na hornej hrane krytu. Viac denných podpisov poznáme z vyšších modelov Audi. Po prvýkrát v modeloch radu A3 je teraz možné v multimediálnom systéme MMI vybrať a prepínať medzi štyrmi digitálnymi podpismi denných svetiel.

Audi S3
Foto: Audi
Interiér s novými detailmi

Je tu pomerne veľa zmien – od dizajnu radiacej páky a vetracích otvorov až po ozdobné látkové vložky a nové vnútorné osvetlenie. Všetky tieto prvky ukazujú precíznosť v detailoch a zdôrazňujú progresívny a technický vzhľad vozidla. Štandardný balík ambientného osvetlenia plus v S3 pridáva akcenty v odkladacom priestore pred radiacou pákou, na dverách a v priestore pre nohy. Po modernizácii modelu sú teraz aj stredová konzola a držiak na poháre vybavené obrysovým osvetlením.

Foto: Audi

Jedným z nových pútavých dizajnových prvkov je 300-krát laserom vyrezaný textilný panel predných dverí. Jeho päť segmentov je podsvietených svetelným zdrojom vo výplni dverí. Rôzne veľkosti prvkov vytvárajú dynamický tok svetla – čo je zrejmé aj pri zamykaní a odomykaní vozidla. Vďaka tomu je osvetlený látkový panel jedinečným dizajnovým zážitkom. Interiér modelov S3 sa vyznačuje tmavými farbami s niekoľkými striebornými akcentmi.

Foto: Audi

Čierne obloženie strechy, pedále z nehrdzavejúcej ocele, osvetlené prahy dverí s hliníkovými vložkami s logom S a hliníkové obloženie interiéru zdôrazňujú športový charakter vozidla. Lakťové opierky z umelej kože a dvojzónová komfortná klimatizácia sú súčasťou štandardnej výbavy. V spodnej časti sploštený trojramenný športový kontúrovaný kožený volant s multifunkčnými tlačidlami a novými pochrómovanými páčkami na volante. Športové sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a výraznými bočnými opierkami poskytujú zvýšenú bočnú oporu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Audi
Predchádzajúci článokNový Opel Frontera ponúkne pohodlie, priestrannosť a robustnosť
Nasledujúci článokTesty Euro NCAP ukázali pravdu o bezpečnosti NIO EL6