Nový Citroen C3 už nekúpite len ako elektromobil. Elektrická verzia konečne dostala aj spaľovacích súrodencov. Základná verzia prekvapí nízkou cenou.
Spustením objednávok na spaľovacie verzie automobilka naplno vracia na trh jeden z jej najúspešnejších modelov v Európe – model Citroen C3. Len od roku 2016 tu predala viac než 1,5 milióna kusov. Značka verí, že jej novinka bude rozdielovým hráčom v segmente B.
V októbri minulého roka Citroen predstavil nový model ë-C3 s cenovkou začínajúcou na úrovni 23-tisíc eur. Ako však už názov napovedá, išlo len o čisto elektrickú verziu. Teraz však dostáva aj spaľovacích súrodencov. Koncern Stellantis tak plní to, čo sľúbil. Základný variant dostane turbom preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra, ktorý bude spolupracovať so 6-stupňovým manuálom. Výkon síce dosahuje len 100 koní (75 kW), no tomu odpovedá aj veľmi atraktívna cena. Základná C3 totiž štartuje na sume 14 990 eur. Prvé dodávky by mali pritom prísť už toto leto.

Citroën po prvýkrát vybaví model C3 aj svojím inovatívnym systémom odpruženia s progresívnymi hydraulickými dorazmi, ktorý bude štandardnou výbavou všetkých verzií. Chýbať nebudú ani prepracované sedadlá Citroën Advanced Comfort a nová architektúra prístrojovej dosky C Zen Lounge.
Aj ako hybrid
Ponuku modelu obohatí aj hybridná verzia. Na tú si však budú musieť zákazníci počkať o pár mesiacov dlhšie. Hybrid bude pozostávať zo 48V lítium-iónovej batérie, ktorá sa dobíja počas určitých fáz jazdy a 3-valcového benzínového motora s výkonom 100 k (75 kW), ktorý bol navrhnutý špeciálne na prispôsobenie tomuto novému hybridnému systému. Agregát je prepojený s novou elektrifikovanou dvojspojkovou prevodovkou ë-DCS6, ktorá integruje elektromotor s výkonom 21 kW. V prípade silného zrýchlenia dodáva elektromotor dodatočný výkon 9 kW (približne 12 k). Systémový krútiaci moment dosahuje maximálnu hodnotu 205 Nm.

Citroen zároveň tvrdí, že hybrid znižuje emisie a spotrebu o takmer 10 % v porovnaní s ekvivalentnou benzínovou verziou. V zmiešanom cykle WLTP je tento variant homologizovaný na emisie 117 g CO2/km. Po prepočte to dáva spotrebu zhruba 5,04 l/100 km. Automobilka taktiež uvádza, že hybridná novinka dokáže absolvovať až 50 % mestských jázd v elektrickom režime, a to bez nutnosti externého dobíjania, keďže nejde o plug-in hybrid.
Slovenské ceny zatiaľ nepoznáme ani v prípade elektrickej ë-C3 a rovnako sme na tom aj pri spaľovacích verziách. Ak by však benzínový variant aj u nás začínal na 14 990 eurách, mohol by sa stať obľúbenou voľbou Slovákov.