Domov SPRÁVY News Mercedes EQS prichádza s novou maskou a dlhším dojazdom

Mercedes EQS prichádza s novou maskou a dlhším dojazdom

Foto: Mercedes-Benz

Pre aktuálny rok 2024 dostáva Mercedes EQS balík aktualizácií. Elektrická vlajková loď prichádza s o 82 kilometrov dlhším dojazdom, novým krytom chladiča s chrómovými aplikáciami a vzpriamenou hviezdou Mercedesu na prednej kapote, ako aj ešte väčším komfortom na zadných sedadlách.

Mercedes EQS patrí medzi elektromobily s najdlhším dojazdom. Aktualizovaný model však dostal ešte väčšiu batériu pre možnosť prejdenia ešte dlhšej vzdialenosti bez potreby nabíjania. Vďaka zvýšenej kapacite batérie zo 108,4 na 118 kWh sa maximálny dojazd EQS 450 4MATIC zvýšil zo 717 na 799 kilometrov. Dojazd verzie EQS 450+ dokonca prekračuje hranicu 800 kilometrov. Mercedes‑Benz taktiež zvýšil ťažnú kapacitu pre sedany EQS a EQE s 4MATIC zo 750 na 1 700 kilogramov. To znamená, že dosahujú podobnú úroveň ako deriváty SUV. Zákazníci sedanov tak môžu napríklad ťahať príves na kone.

Mercedes EQS
Foto: Mercedes-Benz

Vďaka vysokému podielu rekuperácie v každodennej prevádzke sa brzdové kotúče používajú menej často ako pri spaľovacích modeloch. V budúcnosti bude brzdový systém udržiavať špeciálna funkcia tým, že z času na čas automaticky priloží doštičky na kotúče. Nové EQS bude možné objednať od 25. apríla. Napriek modernizovanej štandardnej výbave zostávajú základné ceny nezmenené. Od 25. apríla 2024 odštartuje aj predaj MANUFAKTUR Selection, mimoriadne kvalitnej špeciálnej edície sedanu EQS vybavenej zmyslom pre detail.

Mercedes EQS
Foto: Mercedes-Benz
Nová maska a stojaca hviezda

Charakteristickým znakom vozidiel Mercedes-EQ je sýto čierna maska ​​chladiča, ktorá plynulo nadväzuje na svetlomety. Elektrická vlajková loď je teraz vybavená novým krytom chladiča s chrómovými aplikáciami v rámci radu Electric Art Line. Pochrómované a zapustené lamely vytvárajú elegantný kontrast k hlbokému čiernemu prostrediu. Táto maska ​​chladiča je kombinovaná so stojacou hviezdou na prednej kapote a spája avantgardný vzhľad EQ s ikonickým symbolom značky Mercedes-Benz.

Mercedes EQS
Foto: Mercedes-Benz

Zmysel pre kvalitné detaily sa prejavuje aj v interiéri: ventilačné dýzy na B-stĺpikoch majú teraz rám z pozinkovaného chrómu. Dodatočný vankúš v zadnej časti je vylepšený lemovaním z kože Nappa. Modely EQS, ktoré sú vybavené voliteľným balíkom Rear Comfort Package Plus, majú teraz špeciálnu šikmú opierku nôh na pravej strane. Je umiestnená medzi koľajničkami predného sedadla a citeľne zvyšuje komfort pre pasažiera na zadnom sedadle. Sedadlo spolujazdca sa dá tiež sklopiť dopredu a operadlo vzadu sa dá nastaviť v rozsahu 38 stupňov. To zaisťuje viac priestoru. Súčasťou voliteľnej výbavy je aj vyhrievanie sedadiel a vyhrievanie krku a ramien vzadu, ako aj pneumatické nastavenie hĺbky sedu. V zadnej časti predných sedadiel je integrovaná osvetlená ozdobná časť. O päť milimetrov viac peny v operadle a poťah, ktorý sa oddelí od bočných opierok, zaisťujú mäkšie sedenie.

Mercedes EQS
Foto: Mercedes-Benz
Automatická zmena jazdného pruhu na dvojprúdových diaľniciach

S funkciou „Automatic Lane Change“ (ALC) teraz Mercedes-Benz ponúka aj ďalší inteligentný vývoj asistenčných jazdných systémov radu SAE Level 2 v Európe. Automatická zmena jazdného pruhu je podporovaná na diaľniciach s dvoma konštrukčne oddelenými jazdnými pruhmi so stanovenou rýchlosťou maximálne 140 km/h. Automatická zmena jazdného pruhu je súčasťou Active Distance Assist DISTRONIC s aktívnym asistentom riadenia. Ak vpredu ide pomalšie vozidlo, auto môže samo spustiť zmenu jazdného pruhu v rozsahu rýchlosti 80-140 km/h. Ak radary zaznamenajú dostatočný priestor a identifikujú značenie jazdných pruhov, dokáže úplne automaticky predbehnúť pomalšie vozidlo vpredu. Predpokladom je diaľnica s minimálne dvoma jazdnými pruhmi s obmedzenou rýchlosťou a vozidlo vybavené navigáciou MBUX.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTesty Euro NCAP ukázali pravdu o bezpečnosti NIO EL6
Nasledujúci článokNový Citroen C3 už aj s hybridným pohonom. Prekvapuje najmä cenovkou