Nový štvorsedadlový kabriolet CLE 53 4MATIC+ sa teraz pripája k roadsteru SL ako druhý model značky Mercedes-AMG pre radosť z jazdy s otvorenou strechou. A vďaka pokročilým technológiám je vhodný na celoročné využitie, nielen v lete. Výkonný šesťvalec, sofistikované odpruženie a variabilný pohon všetkých kolies z neho robia neuveriteľne dynamické auto so širokým spektrom využiteľnosti.
Ach, ten dizajn. To povzdychnutie má vyznieť slastne, veď si pozrite fotky a hneď vám musí byť jasné, prečo. Charakteristická maska chladiča AMG v tvare písmena A a ostré, štíhle línie full-LED svetlometov vytvárajú vzhľad, ktorý je charakteristický pre značku. Svetlomety Digital Light s funkciou projekcie sú k dispozícii ako voliteľná výbava. Sú vybavené elipsami denných svetiel a modrým osvetlením v spodnej časti svetlometov, čo ešte viac zvýrazňuje dynamický vzhľad vozidla. Nafúknuté svaly nie sú výsledkom chemického dopovania, ale rozšírenia podbehov a rozchodu. Rozšírené predné a zadné podbehy kolies, široký rozchod kolies (+ 58 milimetrov vpredu, + 75 milimetrov vzadu v porovnaní s civilným modelom) a 19-palcové kolesá dodávajú novému kabrioletu CLE AMG mohutný vzhľad. K dispozícii sú aj voliteľné 20-palcové kolesá.

Pre štyroch
Medzi pútavé prvky interiéru CLE AMG patrí voľne stojaci 12,3-palcový plne digitálny displej vodiča a 11,9-palcový centrálny displej orientovaný na vodiča vo formáte na výšku. Ten je vybavený elektrickým naklápaním z 15 na 40 stupňov, aby sa zabránilo rušivým odrazom svetla pri otvorenej hornej časti. Ďalšou zaujímavosťou je voliteľné dynamické náladové osvetlenie so 64 farbami. Svetelné pásy prechádzajú z kokpitu cez dvere a zadné bočné panely až za zadné sedadlá. Vzniká tak štýlový efekt obopínania, ktorý umocňujú ďalšie dva obklopujúce detaily.
Po prvé, horná časť palubnej dosky, horné okraje dverí a krycí panel s mäkkou strechou sú čalúnené čiernym koženým vzhľadom nappa. Po druhé, celý priestor pre cestujúcich je lemovaný chrómom. Aby bola vaša jazda ešte príjemnejšia, budú sa o vás starať pasívne prvky, neskôr si opíšeme aj tie aktívne. Aby sa zabránilo ich prehriatiu v lete, kožené sedadlá majú špeciálny povlak, ktorý odráža blízke infračervené vlny slnka. Táto vlastnosť udržuje kožu až o 12 stupňov chladnejšiu na priamom slnečnom svetle ako štandardná neupravená koža. Aj keď je horná časť zatvorená, interiér sa vďaka chladným poťahom sedadiel zahrieva menej.

Príjemná jazda za každých okolností
O vysokú úroveň každodenného komfortu pre celoročnú zábavu s otvorenou strechou sa stará elektrický veterný deflektorový systém Aircap a vyhrievanie a vetranie úrovne krku s Airscarf. Oba systémy boli modernizované a sú súčasťou štandardnej výbavy. Vďaka nim je jazda s otvorenou strechou ešte pohodlnejšia aj pri nízkych vonkajších teplotách. Aircap sa skladá z dvoch prvkov. Veterný deflektor na čelnom skle presmeruje prúdenie vzduchu nad hlavami cestujúcich. Stlačením tlačidla sa vysunie a pomáha automatickému spojleru vetra umiestnenému za zadnými opierkami hlavy ešte efektívnejšie znižovať turbulencie.
Airscarf zásobuje krk a ramená predných pasažierov ešte teplejším vzduchom ako v predchádzajúcich modeloch – dokonca aj v nepriaznivých veterných podmienkach. Akustická textilná strecha štandardného strihu tiež prispieva k plnej vhodnosti vozidla na celoročnú jazdu. Je k dispozícii v čiernej, červenej alebo šedej farbe. Viacvrstvový dizajn vrchnej časti s rozsiahlou izoláciou zaisťuje vynikajúcu ochranu pred poveternostnými vplyvmi vo všetkých ročných obdobiach. Znižuje tiež vietor a hluk pri jazde. Horná časť sa otvára a zatvára do 20 sekúnd pri jazde rýchlosťou 60 km/h. Po prvýkrát je strecha plne elektrická, vďaka čomu je ešte tichšia ako predtým. Sériovo dodávaná elektrická rolovacia priečka oddeľuje zloženú strechu od zvyšku batožinového priestoru.

Dokonalý pohon
Nový model CLE AMG 53 4MATIC+ využíva výrazne modernizovanú verziu osvedčeného 3,0-litrového radového šesťvalcového preplňovaného motora M256. Táto verzia vysokovýkonného motora, teraz nazývaná M256M, presviedča predovšetkým optimalizovanými spaľovacími komorami s prepracovanými sacími a výfukovými otvormi. Má tiež nové piestne krúžky, upravené vstrekovanie a nové výfukové turbodúchadlo, ktoré ponúka zvýšený plniaci tlak o 1,5 baru (predtým 1,1 baru). Výsledkom je vyšší krútiaci moment 560 Nm v nepretržitej prevádzke a 600 Nm v režime overboost až na desať sekúnd.
Dôležitejší ako absolútny krútiaci moment je zlepšené zvyšovanie krútiaceho momentu a harmonickejšia odozva motora. Umožňuje to prídavný elektrický kompresor, ktorý bol tiež vylepšený. Teraz môže bežať takmer nepretržite po dlhšiu dobu, čo je upgrade, ktorý si zákazníci všimnú najmä v strednom rozsahu otáčok. To zase umožnilo väčšie výfukové turbodúchadlo pre vyšší špičkový výkon. K účinnosti prispieva aj druhá generácia integrovaného štartovacieho generátora (ISG), ktorý je teraz namontovaný v kryte prevodovky. Ako centrálny komponent 48-voltového elektrického systému funguje nielen ako elektrický generátor, ale plní aj hybridné funkcie. To zahŕňa krátke zvýšenie výkonu o 17 kW a krútiaceho momentu 205 Nm, rekuperáciu, radenie v bode zaťaženia, plachtenie a takmer nepostrehnuteľné opätovné naštartovanie motora. Elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 250 km/h možno s voliteľným balíkom vodiča AMG zvýšiť na 270 km/h.

Intuitívna prevodovka
3,0-litrový radový motor je spojený s prevodovkou AMG Speedshift TCT 9G s krátkymi časmi radenia, rýchlou odozvou, funkciou dvojitého odpojenia a viacnásobným podraďovaním. Prevodovka okamžite preraďuje nahor a nadol a reaguje najmä v jazdnom programe Sport+ a v manuálnom režime. Voľba jazdného programu uľahčuje všetko od dynamických akceleračných manévrov a prispôsobených časov preradenia až po štýl jazdy šetriaci palivo. Pozinkované radiace páčky umiestnené za volantom vľavo a vpravo umožňujú manuálne radenie prevodovky AMG Speedshift TCT 9G.