Ford v nemeckom Kolíne nad Rýnom spustil sériovú výrobu plne elektrického modelu Explorer. Ešte v priebehu tohto roka bude z rovnakých výrobných liniek schádzať aj nový elektrický crossover. V jeho prípade sa špekuluje o návrate názvu Capri.
Ford do modernizácie závodu a výrobných liniek v Kolíne nad Rýnom kvôli výrobe elektromobilov vrátane modelu Explorer investoval viac než 2 miliardy dolárov. Fabrika tak disponuje najmodernejšou umelou inteligenciou a špičkovými robotmi na zabezpečenie vysokej kvality výroby. Vysoko efektívne centrum elektrických vozidiel v Kolíne nad Rýnom je významným míľnikom v pláne automobilky s názvom „Cesta k lepšiemu“, ktorého cieľom je dosiahnuť do roku 2035 uhlíkovú neutralitu naprieč európskou výrobnou sieťou spoločnosti vrátane zariadení, logistiky a priamych dodávateľov.

Kolín nad Rýnom je prvým európskym závodom automobilky Ford, v ktorom sa vyrábajú elektrické vozidlá. „Vidieť, ako sa kolínska továreň založená spoločnosťou Ford v roku 1930 mení na najmodernejší závod na výrobu elektrických vozidiel, nie je nič iné ako úžasné. Spustenie sériovej výroby elektrických vozidiel a predstavenie nového plne elektrického modelu Explorer signalizujú začiatok novej éry spoločnosti v Európe,“ povedal Kieran Cahill, viceprezident spoločnosti Ford pre výrobu v Európe a na medzinárodných trhoch.

Továreň budúcnosti
Centrum elektrických vozidiel v nemeckom Kolíne nad Rýnom je vybavené najmodernejšou umelou inteligenciou a stovkami špičkových starostlivo zostavených robotov, ktoré budú do regiónu dodávať novú generáciu vysokokvalitných elektrických vozidiel. „Digitálne dvojča“ závodu monitoruje a zlepšuje všetky úlohy s cieľom pomôcť zabezpečiť bezprecedentné štandardy kvality. Kolínske centrum elektrických vozidiel je vybavené samoučiacimi sa strojmi a viac ako 600 novými robotmi. Tie koordinovane vykonávajú úlohy, ako sú zváranie, rezanie, odprašovanie, lakovanie a spájanie komponentov vozidiel s cieľom zabezpečiť presnosť, efektívnosť a kvalitu. Nové riadiace centrum monitoruje celý proces montáže v reálnom čase – až po množstvo jednotlivých dielov a matíc na všetkých pracovných staniciach. „Digitálne dvojča“ závodu sa zobrazuje prostredníctvom obrovskej dotykovej obrazovky, ktorá obsahuje všetky pracovné stanice s informáciami o nástrojoch, dodávkach materiálov, bezpečnosti práce a mnohom ďalšom. Pomocou malých dotykových obrazoviek môžu zamestnanci na výrobnej linke poskytovať ďalšie informácie o stave svojho pracoviska.

Udržateľnejšia výroba
Udržateľnejšie a zároveň futuristickejšie centrum elektrických vozidiel v Kolíne nad Rýnom je jedným z najefektívnejších závodov spoločnosti Ford na svete, kde bude prebiehať montáž vozidiel s výrazne nižšími emisiami a nižšou spotrebou vody a energie. Ford sa usiluje o dosiahnutie uhlíkovej neutrality. Po spustení výroby sa budú údaje o emisiách skleníkových plynov monitorovať a zaznamenávať na účely nezávislej certifikácie v súlade s najnovšími medzinárodnými normami. Okrem iniciatív na zníženie emisií a spotreby vody a energie využíva závod na svoju prevádzku výlučne biometán a certifikovanú elektrickú energiu, ktorá sa vyrába zo 100 % obnoviteľných zdrojov.

Ford Explorer je postavený na rovnakej platforme MEB ako Volkswagen ID.4. Mal tak niekoľko rokov na to, aby si vypočul spätnú väzbu od zákazníkov na elektromobily VW. Teraz nastal čas, aby im ponúkol správne nastavený elektromobil, ktorý by mal čo najviac vyhovovať jeho majiteľom. Explorer tiež používa aj rovnaké batérie ako VW ID.4. Ford je širší ako ID.4, no jeho dĺžka stráca 124 mm a výška 40 mm. Batožinový priestor Exploreru má základný objem 450 litrov. Základný model je vybavený pohonom zadných kolies s výkonom 168 koní. Ten využíva 55 kWh batériu na predpokladaný dojazd 350 kilometrov.
Ford ponúkne aj výkonnejší jednomotorový model s výkonom 282 koní, ktorý využíva 82 kWh batériu. Ford tvrdí, že táto verzia zvládne na jedno nabitie prejsť až 540 kilometrov. Zároveň sa týmto modelom zvyšuje maximálna rýchlosť nabíjania zo 130 kW na 170 kW. Vrcholná verzia má rovnakú batériu a možnosti nabíjania, ale s duálnou pohonnou sústavou produkujúcou kombinovaný výkon 335 koní.