Mnoho automobilových značiek začína prehodnocovať svoju budúcnosť a pristupuje k nej čoraz pragmatickejšie. Citroën sa bude sústrediť na tie najpredávanejšie segmenty a minimálne jeden z jeho súčasných modelov čaká koniec.
V rozhovore pre britský Autocar generálny riaditeľ Citroënu Thierry Koskas povedal, že značka „musí byť v hlavných segmentoch, nie v špecializovaných segmentoch“. Jeho slová môžeme čítať tak, že modelové portfólio bude začínať modelom C3 a končiť C5 Aircross. Návrat modelov C1 alebo C2 sa tak javí ako veľmi nepravdepodobný. V roku 2025 príde na trh elektromobil ë-C3 s menšou batériou, ktorého cena bude začínať pod hranicou 20-tisíc eur. V druhej polovici tejto dekády bude podľa Koskasa veľmi náročné vyrobiť auto s cenou nižšou ako C3, pretože výrobné náklady aj menších automobilov budú rovnaké ako v prípade modelu C3. Koskas tiež v podstate vylúčil náhradu za C5 X, ktorý je súčasťou segmentu D. C5 X síce „nemá zlé výsledky, ale je v segmente, ktorý neexistuje. Citroën musí byť v segmentoch B a C, pretože to je srdce značky.”

Nové tvary, ktoré ešte neexistujú
Thierry Koskas tiež naznačil, že budúce Citroëny nebudú konvenčnými hatchbackmi alebo SUV, pretože „navrhovať nové veci je v DNA Citroënu“. Očakávať tak môžeme opäť svieže dizajnové kreácie a „nové tvary, ktoré neexistujú. Budeme riskovať, musíme otriasť trhom a Citroën to dokáže. Urobíme to v segmentoch B a C, čo je veľká väčšina európskeho trhu. To je miesto, kde musíme byť.”

Citroën v súčasnosti predáva na slovenskom trhu 10 modelov. C3, C3 Aircross, C4, C4 X, C5 Aircross, C5 X, Berlingo, Spacetourer, Jumpy a Jumper. V budúcnosti by tento počet mohol klesnúť. „Neexistuje žiadne magické číslo, ale päť alebo šesť modelov skutočne príťažlivých pre zákazníkov, bol by som s tým spokojný,“ povedal Koskas. Očakáva rast predaja elektromobilov, ale zároveň potvrdil, že automobilka bude pokračovať vo výrobe áut so spaľovacími motormi, pretože „ako populárna značka musíme všetkým ponúkať cenovo dostupnú mobilitu“. Citroën sa tak bude naďalej snažiť presadzovať svoje posolstvo jednoduchosti. Jeho modely zostanú cenovo dostupné a nebudú preplnené zbytočnou výbavou. „Nie sme technologické vianočné stromčeky,“ dodal Koskas.