Domov SPRÁVY News 2,4 tonová limuzína v zákrutách – Celé zle? Naopak!

2,4 tonová limuzína v zákrutách – Celé zle? Naopak!

Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+

Nový Mercedes AMG E53 Hybrid sa nespustil po ceste menšej triedy C a pod kapotou si zachoval benzínový radový šesťvalec. Pod batožinový priestor však pribudla vyše 200 kilová batéria. Ako teda tento 2,4 tonový biznismen obstojí v alpských serpentínach?

Obrovské prekvapenie - AMG E53 Hybrid

Exteriér prináša decentné úpravy, už tak agresívneho vzhľadu. Upravený predný nárazník, špecifická AMG predná maska. Z bočného profilu 21″ disky kolies, za ktorými svietia červené strmene 6 piestikových bŕzd. Predné kotúče majú v základe 370 mm, ale za príplatok viete dostať až 390 mm.

Pri 280 km/h môžete pustiť volant

Zadnej časti dominuje decentný spojler, ktorý predlžuje odtrhovú hranu na batožinovom priestore. Prekvapujúco, napriek jeho malému rozmeru, inžinierom dalo poriadne zabrať, kým našli jeho správny rozmer. Museli totiž nájsť balans medzi prítlakom a odporom vzduchu. Údajne je auto tak stabilné, že pri 280 km/h môžete pustiť volant a E53 bude naďalej stabilná.

Menej športový hybrid

Ale aký zvuk vychádza zo štvorice koncoviek výfuku? Treba priznať, že utlmenejší. Radový šesťvalec tu neposkytuje taký orchester, ako pri GLE 53. Môže za to rozdielny výfukový systém. Ale podstatnejší než zvuk, je výkon. Šesťvalec poskytuje stabilný výkon 330 kW (439 k). Do 9 stupňovej prevodovky AMG Speed Shift je integrovaný elektromotor, ktorý silu 120 kW (163 k) posiela na nápravu, kde to mozog auta práve vyžiada. Energiu čerpá z batérie, s využiteľnou kapacitou 21,2 kWh. AMG E53 pritom nevyužíva elektrinu rovnako, ako vrcholné modely 63.

“53ka” má slúžiť každý deň, takže elektrickú energiu využíva primárne pre znižovanie spotreby. Nám sa s autom, ktorého kombinovaný výkon dosahuje v režime Race start 612 koní, podarilo jazdiť pod 7 litrov. A v prípade, že nechcete spaľovák zobudiť vôbec, máte k dispozícii rovno 100 kilometrov elektrického dojazdu s možnosťou 60 kW rýchlodobíjania.

Zatáčanie zadnej nápravy čaruje

Ale v aute s prívlastkom AMG nemôže ísť iba o spotrebu. S pohotovostnou hmotnosťou takmer 2,4 tony sa vôbec nezdá, že by v alpských horách mohol zažiariť. Opak bol však pravdou. Najviac vynikli dva faktory – zadná natáčacia náprava a 4matic +. Vďaka natáčaniu zadných kolies sme v 180 stupňových vracákoch dokázali s minimálnym zatočením doslova zlomiť túto 5 metrovú limuzínu a okamžite akcelerovať.

Obrovskou výhodou plug-in hybridného riešenia je, že extra boost môže putovať na obe nápravy. Nehrozí tak nečakaný nárast výkonu iba na jednej náprave. Zadné kolesá zvrtnú auto a z mierneho powerslidu vás vytiahne predná náprava. Potom už naberáte bláznivé tempá vo veľmi krátkom čase. Napriek tomu, že AMG E53 má byť tou civilnejšou v ponuke, jej šoférske možnosti boli skvelým prekvapením.

Čo sa stane, keď sa vybije baterka?

Naladenie ESP dovolí decentné šmyky na výjazdoch s pocitom, že stále to minimálne mozog autá má pod kontrolou. A keď vás to celé prestane baviť (čo sa tak rýchlo nestane) do priľahlej dediny môžete v tichosti vojsť v elektrickom režime. Spomínaný rozdiel proti vrcholným modelom je však badateľný v rekuperácii.

Zatiaľ, čo 63 je nastavená na rýchle vybitie a nabitie batériu, v 53 už viac menej ostane vybitá. Čo to dopuje aj spaľovací motor, aby celý systém mohol aspoň v krátkych dávkach poskytovať kombinovaný výkon 430 kW (585 k) 750 Nm. Ak sa niekto pri AMG E53 obával, že ju hybridný pohon zničí, nemusí. Je všestrannejšia, úspornejšia, rýchlejšia a nejakým magickým spôsobom maskuje aj tú svoju obrovskú váhu.

Obrovské prekvapenie - AMG E53 Hybrid

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokElroq odhalil dôležité podrobnosti, jednu vec ale v Škode taja
Nasledujúci článokKruté vytriezvenie. Toyota GR Supra končí so štvorvalcom, základná cena narastie o 19-tisíc
Autá milujem od útleho veku a profesionálne im venujem od roku 2016. Mojou doménou sú videá, kde snažím o autách hovoriť ľudskou rečou a zameriavam sa na veci, ktoré bežný zákazník najviac vníma. Keď ale príde na športové auto, vždy rád nechám vyznieť svoju lásku k motoršportu a rýchlej jazde.