Domov SPRÁVY News Hyundai sa zmenil: Nový INSTER má ohroziť najlacnejšiu Daciu. Už teraz vieme,...

Hyundai sa zmenil: Nový INSTER má ohroziť najlacnejšiu Daciu. Už teraz vieme, že sa to nepodarí

Hyundai predstavil plne elektrický model Inster, nový subkompaktný elektromobil segmentu A. Má špecifický dizajn, prekvapivý dojazd a sľubuje nízku cenu. Konkurovať má Dacii Spring.

Jeho rajón je mesto

Takže, toto je nový HYUNDAI INSTER. Vďaka svojim rozšíreným rozmerom je Inster umiestnený priamo medzi tradičnými subkompaktnými mestskými vozidlami segmentu A a väčšími kompaktnými modelmi segmentu B. To ponúka manévrovateľnosť a jednoduchosť použitia, ktoré kupujúci očakávajú, so zvýšenou praktickosťou a flexibilitou vďaka priestrannejšiemu interiéru a zlepšenej batožinovej kapacite.

V porovnaní s väčšími modelmi z vyššie uvedeného segmentu je model Inster vďaka svojim kompaktným rozmerom ideálny pre jazdu v meste a zvyšuje pohodlie pri parkovaní.

Dizajn šokoval nielen nás

Aj na vozidle s dĺžkou len 3,8 metra sa dá dizajnovo vyšantiť. Dizajn exteriéru modelu Inster sa vyznačuje robustným, ale kompaktným profilom SUV a zarovnanými, čistými povrchmi so silnými blatníkmi vozidla, high-tech nárazníkom v štýle plošných spojov a odvážnou klznou doskou, ktorá vylepšuje dizajn prednej a zadnej časti modelu Inster.

Osobnosť modelu Inster žiari s podpisom denného LED svetla a pixelovými grafickými smerovými svetlami, zadnými svetlami a nárazníkmi. Zákazníci môžu vzhľad vozidla ďalej odlíšiť pomocou LED projekčných svetlometov a dvojfarebného exteriéru s kontrastnou čiernou strechou.

V závislosti od špecifikácie budú ponúkané buď 15-palcové oceľové s krytmi kolies, 15-palcové zliatinové, alebo 17-palcové zliatinové kolesá. Ďalší variant s názvom Inster Cross, sa v budúcnosti pripojí k rodine Inster s robustnejším dizajnom zameraným na exteriér.

Interiér v znamení pixelu

Vo vnútri poskytuje Inster vylepšenú technológiu a pohodlie s 10,25-palcovým digitálnym panelom, 10,25-palcovou dotykovou obrazovkou infotainmentu s navigáciou a bezdrôtovým nabíjacím dokom, ktorý je súčasťou kompaktnej stredovej konzoly navrhnutej tak, aby vytvárala väčší pocit priestrannosti.

Pixelová téma sa opakuje vo vnútri, pričom grafika na volante Inster posilňuje high-tech imidž vozidla. Dizajn interiéru obsahuje aj prispôsobiteľné ozdoby horných dverí pre majiteľov, aby si mohli ďalej prispôsobiť svoje vozidlo.

Interiér hotela Inster ponúka všestrannosť a priestrannosť, pričom sedadlá v prvom rade poskytujú priechodný prístup. Všetky sedadlá sa dajú sklopiť do vodorovnej polohy – vrátane sedadla vodiča – pre väčšiu flexibilitu. K dispozícii je aj možnosť prednej lavice a vyhrievaných predných sedadiel a volantu.

Sedadlá druhého radu sú delené v pomere 50/50 a dajú sa posúvať a sklápať.

Malá baterka, ale slušný dojazd

Inster vyniká rýchlosťou nabíjania jednosmerným prúdom a maximálnym AER (All-electric range). Štandardne je vybavený 42 kWh batériou, za príplatok je k dispozícii aj s batériou s dlhým dojazdom s kapacitou 49 kWh.

Oba modely sú poháňané jedným motorom, ktorý dodáva 71,1 kW (97 k) v základnom variante a 84,5 kW (115 k) v automobile s dlhším dojazdom. Obe verzie ponúkajú krútiaci moment 147 Nm. S najvyšším udávaným dojazdom 355 km (WLTP) na jedno nabitie Inster nanovo definuje, čo je možné zo subkompaktného mestského elektromobilu vytlačiť a teda nie je to vôbec málo. S odhadovanou spotrebou energie 15,3 kWh/100 km ide o vešmi slušnú hodnotu spoteby.

Pri použití vysokovýkonnej nabíjacej stanice DC s výkonom 120 kW sa Inster môže za optimálnych podmienok nabiť z 10 na 80 percent za približne 30 minút. Inster je tiež štandardne vybavený palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW, zatiaľ čo k dispozícii je batériový vykurovací systém a vysoko účinné tepelné čerpadlo.

Nabitý technológiami

Okrem dojazdu a nabíjania ponúka Inster množstvo špičkových technológií vrátane slušného počtu pokročilých bezpečnostných a asistenčných funkcií vodiča. Inster je tiež vybavený LED ambientným osvetlením so 64 farbami, digitálnym prístrojovým panelom, jednodotykovým strešným oknom a prístupnosťou cez Hyundai Digital Key 2 Touch (NFC).

Ak by sme mali spomenúť asistenčné systémy, tak to budú: asistent udržiavania v jazdnom pruhu (LKA) a asistent sledovania jazdného pruhu (LFA), ako aj asistent predchádzania kolíziám v mŕtvom uhle (BCA), asistent predchádzania kolíziám medzi križujúcimi vozidlami vzadu (RCCA), varovanie pred bezpečnostným opustením (SEW), inteligentný tempomat (SCC) s funkciou Stop and Go, asistent jazdy na diaľnici 1.5 (HDA 1.5), inteligentný asistent obmedzenia rýchlosti (ISLA), varovanie vodiča (DAW), asistent diaľkových svetiel (HBA), upozornenie na vybočenie z vozidla (LVDA) a upozornenie na cestujúcich vzadu (ROA).

Koľko bude nový Hyundai Inster stáť?

Cena nového Hyundai Inster zatiaľ nebola oznámená oficiálne, kuloárne informácie však hovoria o základnej cene 26-tisíc eur. To je celkom dosť, ak uvážime, že taká Dacia Spring novej verzie sa na Slovensku predáva od 16.900 €.

Avšak, Dacia optimalizovala náklady, kde sa len dalo. Výkon pohonu dosahuje úsmevných 33 kW (45 koní) a dojazd podľa WLTP 225 km. V praxi počítajte s dojazdom kratším o tretinu. Dacia Spring Extreme s výkonom zvýšeným na 48 kW (65 k) a dojazdom max. 228 km pritom vychádza už na 19.990 €.

Ak by Spring ponúkal viac techniky, výkonu a dojazdu, jeho cena by vystúpala až na zmienených 26-tisíc eur.

Ak dnes niekto tvrdí, že Hyundai Inster bude reálnym ohrozením pre Daciu Spring, nemá celkom pravdu. Dokonca si trúfame povedať, že vieme, že sa konkurenčný súboj konať nebude a ani samotný Hyundai oň nebude mať záujem. Bude chcieť osloviť náročnejších zákazníkov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJHyundai
Predchádzajúci článokBentley odhalilo najvýkonnejší model vo svojej histórii. Nový Continental GT Speed už nie je pre každého
Nasledujúci článokAlonso si v Astone vydupal auto, dostal brutálny V12 s manuálom
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.