Domov SPRÁVY News Audi A5 – s TÝMITO cenami ide do boja proti BMW radu...

Audi A5 – s TÝMITO cenami ide do boja proti BMW radu 3 a Mercedesu Triedy C

Foto: Audi

Nové Audi A5 sa krátko po predstavení začalo predávať aj na slovenskom trhu. Poznáme už prvé ceny.

Značku Audi, ktorý patrí pod strechu koncernu Volkswagen, čaká búrlivé obdobie. Na premiéru v rokoch 2024 a 2025 čaká až 20 nových Audi. Krátko po odhalení úplnej novej generácie Audi A5 sme sa mohli pozrieť na A6 e-tron a už začiatkom budúceho týždňa spoznáme novú generáciu Q5.

Audi A5
Foto: Audi

Model A5 je novou interpretáciou doterajšej A4. Totiž, párne čísla v názvoch modeloch budú odteraz vyhradené pre čisto elektrické automobily, zatiaľ čo plug-in hybridy, full hybridy a mild-hybridy budú označované s nepárnymi číslami. Podľa nás výrobca zbytočne komplikuje zaužívaný systém označovania svojich modelových radov. Už raz sa Audi so svojimi označeniami popálilo – názvoslovie výkonnostných verzií z cenníkov jednotlivých modelov ako 35 TFSI, 55 TFSI a podobne, čoskoro zmizne. Špeciálne v prípade elektromobilov bude jednotlivých verzií pomenej.

Audi A5
Foto: Audi

Dizajn modelového radu A5, ktorý je zatiaľ k dispozícii vo verziách liftback a kombi, je evolučný. Audi uplatnilo plastickejšie tvary karosérie a svetlometov. Pri tých zadných naplno využíva možnosti technológie OLED. Vodič má na výber hneď niekoľko verzií zobrazenia vnútornej grafiky:

Foto: Audi
Interiér: Klasika doplnená o futuristické doplnky

V interiéri nového Audi A5 by sme si po novom mali všímať viac priestoru, čo vyplýva z dlhšieho rázvoru ako u predchodcu.

Audi A5 ponúkne v porovnaní s predchodcom (Audi A4) podstatne viac na nohy vzadu
Foto: Audi

V prednej časti interiéru sú celkom dominantné obrazové plochy, ktoré v zodpovedajúcej výbave fakticky zakrývajú palubnú dosku. V pracovnom priestore vodiča sú tieto obrazové plochy štyri: palubný počítač, stredový displej, displej klimatizácie a head-up displej. Piata obrazovka je pred spolujazdcom. V prípade Audi je dobré siahnuť po lepšie vybavených verziách. Pozrite sa totiž, ako vyzerá A5 v úplne základnej výbave.

Audi A5
Foto: Audi
Motorizácie

Nové Audi A5 je v predaji v niekoľkých motorizáciách. Na začiatku to je 3,0-litrové Turbo V6 vyhradené pre model S5 (270 kW/367 k). Ďalej 2,0-litrový agregát TFSI (110 alebo 150 kW) kombinovaný s dvojspojkovou prevodovkou S tronic a naftový 2,0 TDI (150 kW) s krútiacim momentom 400 Nm. Audi A5 stojí na novej platforme Premium Platform Combustion PPC, čo je spaľovacia alternatívna k PPE (Premium Platform Electric). Táto platforma umožňuje aj pohon všetkých kolies Quattro, ktorý je vyhradený pre verziu S5.

Všetky spomínané motorizácie sú elektrifikované mild-hybridným systémom MHEV plus. Prostredníctvom štartér-generátora dodáva o 18 kW výkonu naviac. V režime rekuperácie zasa nabíja batériu výkonom do 25 kW. Pomocou integrovaného a zmiešavacieho systému ovládania bŕzd (iBRS) je možné brzdový pedál a brzdovú hydrauliku úplne odpojiť. To znamená, že spomalenie sa spočiatku dosiahne výlučne rekuperáciou. Fyzické brzdy sa aktivujú až pri silnejšom stlačení brzdového pedálu.

Audi A5
Foto: Audi
Ceny a výbava

Audi A5 prichádza na slovenský trh so základnou cenou 42 660 €, Avant stojí od 44 640 €. Základná výbava obsahuje 150-koňový benzínový dvojliter spriahnutý so 7-stupňovou automatickou prevodovkou, 17-palcové kolesá, zadné parkovacie senzory, LED svetlá, navigačný systém, virtuálny kokpit, 1-zónovú klímu, kožený poťah volantu, látkové čalúnenie sedadiel, audio so 6 reproduktormi či 7 airbagov. Výkonnejší variant 2,0 TFSI 204 k stojí od 47 770 €, rovnaký model s pohonom všetkých kolies je v predaji od 50 230 €. Naftový motor 2,0 TDI (204 k) stojí 50 510 €, s pohonom quattro 52 980 €. Uvedené sumy platia pre Audi A5 Limuzínu.

Audi A5
Foto: Audi

Mnoho záujemcov o toto auto určite siahne po balíku Tech pro s ďalšou príplatkovou výbavou celkovo za 12 234 € obsahujúcom napríklad 3-zónovú automatickú klimatizáciu, adaptívny tempomat, Matrix LED svetlá, 360-stupňovú parkovaciu kameru, displej MMI pred spolujazdcom, digitálne zadné svetlá OLED1, diaľkovo ovládaný parkovací asistent, digitálny kľúč, audio s 10 reproduktormi, vyhrievanie volantu a predných sedadiel, a S športový podvozok. Za bielu a sivú farbu karosérie sa priplácať nemusí, metalízy sú za príplatok 1 045 €. Následne je možné zvoliť si 18, 19 alebo 20-palcové kolesá v cenovom rozsahu od 900 do 4 093 €. Netreba potom zabudnúť na farebné prevedenie interiéru a typy sedadiel. Z príplatkových prvkov ešte spomeňme ešte audiosystém Bang & Olufsen za 1 407 €. Nateraz vrcholný model S5 začína na sume 79 632 €.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokČínske SUV Beijing 3 je už lacnejšie ako Dacia Duster. Expanzia BAIC do EÚ sa začala nenápadne
Nasledujúci článokTEST Hyundai IONIQ 5 N – malý veľký zázrak