Volkswagen odhalil novú generáciu úžitkového modelu Transporter s označením T7. Z veľkej časti vychádza z Fordu Tourneo/Transit Custom. Je to zrejmé najmä z tvaru zadnej časti, aj keď Volkswagen sa snažil dať prednej časti jedinečný vzhľad pripomínajúci predchodcu T6.1.
Nový VW Transporter je k dispozícii s tromi naftovými motormi, benzínovým plug-in hybridom a tromi čisto elektrickými pohonnými jednotkami. V ponuke naftových variantov sú všetky 2,0-litrové s turbom. Na predné kolesá posielajú pomocou 8-stupňovej automatickej prevodovky výkon 109, 148, resp. 168 koní. Varianty s výkonom 148 a 168 koní je možné mať aj s pohonom všetkých štyroch kolies.
Základom plug-in hybridnej verzie je 2,5-litrový benzínový motor a elektromotor, ktorý čerpá energiu z 16,5 kWh lítium-iónovej batérie. Výkon 229 koní sa prenáša výhradne na prednú nápravu. Automobilka ešte neuviedla konkrétny dojazd na elektrický pohon, ale v Transite Custom je dojazd oficiálne 37 kilometrov mimo mesta a 55 kilometrov v meste. Všetky varianty čisto elektrického pohonu obsahujú jeden motor na zadnej náprave s výkonom 134 k, 215 k alebo 282 k. Všetky sú napojené na 64 kWh batériu, ktorá v Transite poskytuje dojazd okolo 330 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon je 125 kW.
Transporter bude k dispozícií ako tradičná dodávka s tromi alebo piatimi sedadlami, s dvojitou kabínou so šiestimi sedadlami alebo ako deväťmiestny mikrobus. Dĺžky karosérie sa pohybujú od 5,05 m do 5,45 m, pričom maximálny objem nákladu je od 5,8 metrov kubických do 9 metrov kubických. Dokáže uniesť užitočné zaťaženie do 1330 kg a ťahať príves s hmotnosťou 2800 kg.
Bohatá základná výbava
Vo vnútri má nový Transporter rovnaký 12-palcový digitálny prístrojový panel a 13-palcový dotykový displej infotainmentu ako Transit Custom. Porty USB-A a USB-C sú štandardne zahrnuté a voliteľná je aj zásuvka 230 V (schopná dodať až 2,3 kW do externého zariadenia). Nový Transporter má bohatšiu základnú výbavu ako doteraz. K štandardnej výbave patria LED svetlomety, LED zadné svetlá, elektronická parkovacia brzda s funkciou automatického pridržania, už spomínaný 12-palcový digitálny prístrojový panel a 13-palcový dotykový displej informačného systému s Apple CarPlay a Android Auto.