Luca Trazzi je obrovský nadšenec značky Porsche, dizajnér a zberateľ Speedsterov. Prostredníctvom programu Sonderwunsch si splnil svoj sen o 911 Speedster. Výsledkom je unikátne auto založené výlučne na osobnej vízii dizajnéra.
Prvý Speedster prišiel na trh v roku 1954 v podobe 356 Speedster. Jeho nezameniteľnou vlastnosťou je pôžitok z jazdy v kombinácií s jazdnou dynamikou. V roku 1988 nastala ročná pauza, čoho výsledkom bolo, že v poradí štvrtá generácia označovaná ako 993 sa nedočkala verzie s označením Roadster.
„Na začiatku som sa rozhliadol, ale nenašiel som auto svojich snov. Rozhodol som sa ho teda postaviť sám.” Luca Trazzi si tento legendárny výrok Ferdinanda Porscheho osvojil. Úspešný dizajnér z Milána nielen sníval, ale aj konal. V rozsiahlej zbierke Speedster nadšencov Porsche chýbala generácia 993 911 Speedster.

Zrealizovanie vlastného projektu
Luca Trazzi sa obrátil na tím Sonderwunsch v Porsche, aby zrealizoval svoj sen. Spolu s odborníkmi premenil svoje vysnívané auto na skutočnosť. Vytvorenie jeho jedinečného auta na báze 911 Carrera Cabriolet (Typ 993) z roku 1994 trvalo viac ako tri roky. Dvojmiestne vozidlo s charakteristickým zadným vekom, ktoré tiež prešlo rozsiahlymi technickými úpravami, je jedným z vrcholov tohto ročníka Monterey Car Week.
Projekt sa začal návštevou firemného archívu s cieľom hlbšie sa ponoriť do histórie modelu Speedster a získať ďalšie nápady. Luca Trazzi prišiel na toto prvé stretnutie so svojou vlastnou projektovou knihou plnou návrhov a náčrtov a s veľmi jasnou a definovanou myšlienkou projektu, ako chce vytvoriť svoj individuálny Speedster. Súviselo to s filozofiou Factory One-Off, teda že pred dokončením jednorazového auta sa pozornosť sústreďuje na spoločný, kreatívny proces vývoja auta. Zákazník sa stáva aktívnou súčasťou projektového tímu, ktorý pozorne sleduje realizáciu svojho nápadu z pohľadu projektového manažéra.

Počas projektu Luca Trazzi niekoľkokrát navštívil Porsche. Okrem iného bol svedkom toho, ako sa jeho Speedster kúpal v katódovom máčaní v továrenskej lakovni. Tento postup je inak vyhradený pre nové autá, ktoré prechádzajú bežným výrobným procesom. Jedinečná žiarivá žltá farba laku karosérie nebola vyvinutá len ako farba špeciálne pre zákazníka. Jej názov je veľmi osobný, pochádza od zákazníkovho psa menom Otto. Počas stretnutia dizajnér spontánne pomenoval farbu po svojom štvornohom spoločníkovi a farba ‘Otto Yellow’ bola na svete.

Majstrovské dielo
Zadné veko a čelné sklo sú typické pre Speedster. Olemované sú len tenkým čiernym rámikom, ktorý ich efekt umocňuje. Medzi ďalšie výrazné exteriérové prvky patria čierne kónické vonkajšie spätné zrkadlá v klasickom dizajne športových áut zo 60. rokov a štvorbodové denné svetlo moderných modelov Porsche. Líniu karosérie zadného veka úplne prepracoval samotný Luca Trazzi.

18-palcové disky kolies z ľahkej zliatiny v dizajne Turbo sú lakované čiernou farbou s kontrastnou žltou líniou. Na ochranu pred kamienkami pred zadnými kolesami boli použité funkčné dizajnové prvky z iných generácií Speedsterov. Harmonizujú s čiernymi kľučkami dverí a otvormi na prívod vzduchu v prednom spojleri. Vzhľad smeroviek, zadných svetiel a svetelného pásu bol taktiež prepracovaný.

Kockový dizajn, kontrastné žlto-čierne prešívanie
V interiéri dominuje čierna koža s ozdobným prešívaním v žltej farbe. Na opierkach hlavy je vyšívané logo Speedster. Vizuálne zvýraznenie interiéru dodávajú stredy sedadiel, ktoré nesú kockový dizajn v žltej a čiernej farbe. Majstrovské remeselné dielo, pričom každý kus je ušitý na mieru a šitý ručne. Rovnaký vzor zdobí predný batožinový priestor čalúnený kožou, kryt auta a zodpovedajúcu cestovnú tašku. Karbónové prvky na palubnej doske, stredovej konzole, ručnej brzde a radiacej páke ešte viac individualizujú interiér. Karbónové sú aj operadlá sedadiel. Prvýkrát v Porsche 911 typu 993 sú karbónové prahové lišty osvetlené, samozrejme v „Otto Yellow“ a nesú individuálne logo.

Najmodernejší infotainment s navigáciou a Apple CarPlay je na palube vo forme Porsche Classic Communication Management. Tieto dodatočne vybavené zariadenia vyvinuté spoločnosťou Porsche Classic otvárajú digitálny svet historickým a súčasným autám tejto značky. Pre zákazníka bola individualizovaná aj úvodná obrazovka.
Pozornosť venovanú detailom podčiarkujú aj spínače elektrického ovládania okien, pričom symboly sú prepracované tak, aby znázorňovali typickú bočnú líniu modelu Speedster. O jedinečnosti auta svedčí pozlátený odznak „One-off“ na prístrojovej doske.

Motor z ikony 911 Carrera RS
Motor, podvozok, riadenie a brzdový systém pochádzajú z modelu 911 Carrera RS (Typ 993). Vzduchom chladený šesťvalcový boxer bol v tom čase najvýkonnejším motorom od Porsche s objemom 3,8 litra a výkonom 221 kW/300 k.

K dnešnému dňu existujú ešte dva kusy 911 Carrera Speedster založené na generácii 993. Prvý bol vyvinutý v roku 1995 oddelením Exclusive špeciálne pre Ferdinanda Alexandra Porscheho. Auto je zelené so 17-palcovými kolesami z ľahkej zliatiny, prevodovkou Tiptronic a vychádza z karosérie Carrera. Táto jednotka si našla cestu späť do továrenského múzea zapožičaného od rodiny. Druhý 911 Speedster (typ 993) bol vyrobený v roku 2001 pre amerického zákazníka na základe jedného z posledných kabrioletov 993 z roku 1998. Hviezda sitcomu dostala svoj strieborný Speedster ako upravený model 4S so šírkou modelu Turbo s 18-palcovými kolesami.
Napriek tomu Speedster taliankeho dizajnéra má nielen odlišný pôvod, ale od svojich predchodcov sa odlišuje aj jedinečným dizajnom a technickými komponentmi.
“Tento solitér ukazuje, čo je možné dokázať s našim jedinečným programom Sonderwunsch – založeným na klasickom Porsche 911 z roku 1994,” povedal Alexander Fabig, viceprezident pre individualizáciu a klasické autá v Porsche.