Domov SPRÁVY News Iveco predstavilo elektrickú dodávku, prečo z polovice vyzerá ako Hyundai?

Iveco predstavilo elektrickú dodávku, prečo z polovice vyzerá ako Hyundai?

Foto: Iveco

Iveco vstupuje do segmentu ľahkých úžitkových vozidiel s elektrickou dodávkou eMoovy. Bol vyvíjaný v zmysle sloganu jazdiť ako osobné auto, fungovať ako nákladné auto.

Iveco eMoovy je prvým elektromobilom značky v segmente 2,5 t – 3,5 t. Zadná časť má praktický hranatý tvar, vďaka čomu dokáže odviezť 10 m3 nákladu s hmotnosťou do 1,5 tony. Súčasne poskytuej najrýchlejšie nabíjanie v segmente – 350 kW. To zaručí, že na dojazd 100 km sa nabije za menej než 10 minút.

Rad vozidiel Iveco eMoovy s rôznymi nadstavbami karosérie
Foto: Iveco

Iveco na výstave v Hannoveri ukázalo svoju prvé prvé elektrické ľahké úžitkové vozidlo. Iveco eMoovy je zároveň produktom partnerstva so spoločnosťou Hyundai Motor Company. To začalo v roku 2022 podpisom dohody založenej na spoločnom záväzku oboch spoločností k uhlíkovo neutrálnej mobilite a doprave. Táto spolupráca už viedla k spoločnému vývoju palivového článku eDaily a uvedeniu mestského autobusu E-WAY FCEV na trh. Pri pohľade na prednú časť vozidle je preto očividné, odkiaľ berie eMoovy inšpiráciu. Iveco eMoovy je postavené na modulárnej platforme eLCV a bude možné ho objednávať od októbra. Prvé vozidla budú zákazníkom dodané v prvom kvartáli budúceho roka.

Muž nakladá tovar do vozidla Iveco eMoovy
Foto: Iveco

Jeden motor, dve kapacity batérie

Výhodou podvozkovej platformy je možnosť doplnenia širokej škály nadstavieb a užitočného zaťaženia až 1,5 tony. Nízky profil platformy zároveň maximalizuje nákladový priestor a umožňuje rýchle nakladanie a vykladanie tovaru. Iveco eMoovy používa elektrický motor s výkonom 160 kW (215 k), čo je momentálne najviac vo svojej kategórii. Maximálny krútiaci moment elektromotora je 350 Nm.

Muž vkladá nabíjací kábel do vozidla Iveco eMoovy
Foto: Iveco

Na výber sú dve kapacity batérie – 63 a 76 kWh. S väčšou kapacitou ponúka eMoovy dojazd 320 km v cykle WLTP. Funkcia Vehicle to Load poskytuje napájanie striedavým prúdom 230 V pre elektrické záťaže do výkonu 3,6 kW. Striedavé napájanie v kabíne môže slúžiť na prevádzku zariadenia a elektrického náradia alebo ho môžu využiť výrobcovia nadstavieb na napájanie montovaných nadstavieb, napríklad chladiacich jednotiek. Okrem toho môže adaptér pre nabíjací vstup v prednej časti vozidla slúžiť ako zdroj striedavého prúdu.

Foto: Iveco

Kabína ako z MPV

Interiér vychádza z MPV Hyundai Staria. Ponúka tak pohodlné a funkčné pracovné prostredie s elegantnou a dobre vybavenou prístrojovou doskou. Obsahuje farebný konfigurovateľný digitálny panel s uhlopriečkou 12,3 palca. Systém infotainmentu zase ponúka ďalšie funkcie vrátane navigácie na 10,25-palcovom LCD displeji. Prostredie kabíny je, pochopiteľne, navrhnuté tak, aby vodičovi poskytovalo dostatok úložného priestoru na prehľadné uloženie vecí. Čalúnenie sedadiel pochádza zo syntetickej kože, sedadlá sú vyhrievané a odvetrávané. Ovládanie radenie je tlačidlové. Inteligentné rekuperačné brzdenie automaticky riadi fázy brzdenia a systém Keyless Entry & Go uľahčuje doručovanie a rozvozy.

Interiér Iveco eMoovy
Foto: Iveco

Bezpečnosť v predstihu pred predpismi

Bezpečnostné prvky vozidla eMoovy v predstihu spĺňajú predpisy GSR stupňa C. Vozidlo je vybavené 4 airbagmi a celá konštrukcia bola testovaná na vysokú úroveň ochrany, najmä v oblasti spolujazdca a batérie. Funkcie ADAS sú súčasťou štandardnej výbavy. Zahŕňajú inteligentný tempomat s funkciou Stop & Go, asistenta pre jazdu v jazdnom pruhu a sledovanie vozidla, asistenta pre predchádzanie čelným kolíziám, asistenta pre odbočovanie na križovatke a pokročilé varovanie pred rozptýlením vodiča.

palubná doska a multimediálny systém
Foto: Iveco

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Iveco
Predchádzajúci článokTEST Mercedes CLA 35 AMG – podarený základ
Nasledujúci článokVeľká zmena cien nabíjania áut na Slovensku: Doterajšie ceny mali byť „neudržateľné“. Stále sa oplatí elektromobil?