Ak ste sa obávali, že výkonné modely Nissan Nismo budú už len elektrické, máme pre vás dobré správy. Vraj nemajú žiadny cieľ byť len čisto elektrickou divíziou.
Nismo nedávno oslávilo 40. výročie svojho vzniku. Pri tejto príležitosti ohlásili aj svoj návrat do Európy, a to uvedením modelu Ariya Nismo. Ešte pred dekádou tu ponúkali až tri autá, no v súčasnosti je 80 % týchto vozidiel predávaných v domácom Japonsku.
Nismo neplánuje ponúkať len elektromobily
Ariya Nismo dostala pohon e-4ORCE s výkonom 320 kW (435 k) a krútiacim momentom 600 Nm. Vďaka tomu elektrické športové SUV zrýchli na stovku len za 5 sekúnd a je prvým plne elektrickým modelom s označením Nismo. Ako však uvádza Nissan, do Európy neskôr prídu aj ďalšie modely športovej divízie. Šéf globálneho produktového plánovania Nissanu Pierre Loing však zatiaľ nechcel prezradiť, aké. Pre Top Gear však povedal, že „Nismo nemá žiadny konkrétny cieľ prejsť len na elektrický pohon.“
„Väčšina našich vozidiel bude v Európe elektrifikovaná. Predpisy Euro 7 komplikujú, aby to tak nebolo. Neznamená to, že všetky budú plne elektrické. Nárast počtu elektrických vozidiel je trochu chaotický. Keby ste sa ma na to spýtali pred tromi rokmi, odpovedal by som inak. Jednou z našich úloh ako výrobcu je prispôsobiť sa,“ dodal Loing.
Nissan v súčasnosti neponúka žiadny plug-in hybrid, no zato žne úspech so svojou technológiou E-Power. Tá využíva spaľovací motor ako generátor pre dobíjanie batérie. „[Systém] E-Power má spoločné diely s našimi elektromobilmi, aby bol flexibilný,“ tvrdí Pierre Loing. “A zákazníci si uvedomujú, že funguje ako elektromobil. V Európe má veľký úspech. Viac ako 50 % predaja modelu Qashqai a 80 % predaja modelu X-Trail tvoria verzie E-Power.“ Podľa všetkého tak v budúcnosti môžeme očakávať modely Nismo aj s týmto typom pohonu.
Ariya Nismo ako vrchol ponuky
Loing sa zároveň vyjadril aj k modifikáciám, ktoré divízia ponúka v porovnaní s bežnými modelmi Nissanu. Podľa jeho slov pristupujú ku každému vozidlu individuálne. Niektoré modely tak dostanú len ľahké úpravy, zatiaľ čo iné si prejdú kompletnou prestavbou. „V prípade modelu GT-R je jeho cenová elasticita veľmi vysoká. Takže máme priestor [na hranie] a využívame ho. Ariya nie je lacné vozidlo, čiže môžeme ísť nahor [v cene], ale nemá zmysel ísť na super vysokú úroveň.”
Taktiež dodal, že produkčný objem Ariye Nismo bude menší ako v prípade modelu Juke Nismo. “Chceme, aby bolo na vrchole ponuky. Aby reprezentoval naše pretekárske dedičstvo a nadväzoval na naše programy vo Formule E a japonskom GT,” povedal pre Top Gear Pierre Loing.
Na otázku či neuvažuje aj o verziách “Nismo-Line”, ktoré by vozidlá upravili len po vizuálnej stránke, odpovedal, že “možno jedného dňa”. Najprv sa však chcú sústrediť na opätovné etablovanie značky Nismo v Európe.