Nie súperenie, ale spolupráca. Stellantis sa do boja proti cenovo dostupnejším čínskym elektromobilom na globálnom trhu púšťa spoločným podnikom s výrobcom vozidiel Leapmotor. Na európsky trh uvádza prvé dva modely, ďalšie tri budú nasledovať v najbližších rokoch.
Vytvorenie spoločného podniku medzi Leapmotorom a Stellantisom je krokom vpred pri riešení naliehavého problému konkurencieschopností voči čínskym elektromobilom na kľúčových trhoch po celom svete. V októbri 2023 obe spoločnosti oznámili investíciu Stellantisu vo výške okolo 1,5 miliardy eur do spoločnosti Leapmotor, vďaka čomu koncern získal 21 % akcií čínskej spoločnosti. Dohoda zahŕňala aj vytvorenie Leapmotor International, spoločného podniku (podiel 51:49) pod vedením Stellantisu, s výhradnými právami na export a predaj vozidiel Leapmotor mimo Čínu. Spoločným cieľom je zrýchlenie a zvýšenie predaja produktov spoločnosti Leapmotor za dostupné ceny po celom svete s využitím globálnych zdrojov a komerčného know-how Stellantis.
Stručne o histórii Leapmotor
Rad elektrických vozidiel Leapmotor International tak dopĺňa portfólio 14 značiek pod krídlami Stellantisu a zaručuje zákazníkom ekonomicky dostupnejšie riešenia mobility. Vďaka schopnosti spoľahnúť sa na distribučné kanály koncernu sa Leapmotor International snaží do konca roka 2024 zvýšiť počet predajných miest vozidiel Leapmotor na 350. Okrem toho v priebehu nasledujúcich troch rokov plánuje Stellantis uviesť na trh jeden model ročne. Prvé európske trhy zapojené do konca roka sú Belgicko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Taliansko, Luxembursko, Malta, Holandsko, Portugalsko, Rumunsko, Španielsko, Švajčiarsko a Spojené kráľovstvo. Od 4. štvrťroka 2024 sa obchodné operácie Leapmotoru rozšíria aj na Blízky východ a Afriku, Áziu a Tichomorie (Austrália, Nový Zéland, Thajsko, Malajzia), ako aj Južnú Ameriku (Brazília a Čile).
Spoločnosť Leapmotor založil v roku 2015 založil Jiangming Zhu, podnikateľ s takmer tridsaťročnými skúsenosťami v sektore hi-tech a automotive. Vďaka vlastnému vývoju a využívaniu najmodernejších technológií preukazuje mimoriadnu obratnosť a flexibilitu pri reagovaní na potreby trhu. Od počiatočných konceptov dokáže spoločnosť uviesť do výroby produkčný automobil v priebehu 18 až 24 mesiacov. V roku 2017 spoločnosť vybudovala závod Jinhua. Kým v roku 2019 automobilka predala za rok len 1000 vozidiel, v roku 2023 to bolo už viac ako 144-tisíc. Od roku 2019 teda automobilka v Číne predala viac než 400-tisíc elektromobilov.
Modely C10 a T03 v skratke
Ako prvé uvádza Stellantis v Európe modely C10 a T03. SUV C10 je prvým modelom vytvoreným pre globálny trh a v súlade s medzinárodnými bezpečnostnými a dizajnovými štandardmi. SUV segmentu D je založené na architektúre LEAP 3.0. Tá využíva modernú a inteligentnú elektrickú technológiu, vrátane centrálne integrovanej elektronickej konfigurácie, systému Cell-to-Chassis (CTC) a inteligentného kokpitu. Toto vozidlo ponúka v zmysle normy WLTP maximálny dojazd 420 km.
T03 je zase kompaktné, päťdverové vozidlo segmentu A s dojazdom 265 km. Okrem iného sa môže pochváliť napríklad prvenstvom v segmente kompaktných batériových elektrických vozidiel v štúdii Initial Quality Study od JD Power 2023. Model T03 sa bude v Európe predávať od 18 900 € a k dispozícii bude už od konca septembra. SUV C10 odštartuje na sume 36 400 € a k príslušným predajcom sa dostane v októbri.
Ani zadarmo by som ten elektošrot nechcel chuj čo kúpi elektičku .