Domov SPRÁVY News Renault 4 E-Tech electric odkrýva exteriér, premiéra o 2 týždne

Renault 4 E-Tech electric odkrýva exteriér, premiéra o 2 týždne

Foto: Renault

Renault 4 z roku 1961 získal status štvorkolesovej legendy. Bolo to vôbec prvé rodinné auto Renaultu s motorom uloženým vpredu. Nedisponovalo tunelom na uloženie prevodovky, takže jeho podlaha bola rovná.

U zákazníkov získal obľubu pre svoj veľký vnútorný priestor. Predávalo sa vo viac než 100 krajinách a Renault vyrobil viac než 8 miliónov kusov. Teraz sa vracia v podobne kompaktného elektromobilu Renault 4 E-Tech electric. Je rovnako všestranný ako originál, pričom je prispôsobený súčasným podmienkam. Na dĺžku meria 4,14 metra a stojí na rovnakej podvozkovej platforme AmpR Small ako model R5 E-Tech s dĺžkou 3,92 metra. Renault 4 E-Tech Electric sa bude vyrábať v Maubeuge vo Francúzsku a do predaja sa dostane až v roku 2025.

Renault 4 E-Tech
Foto: Renault

Prvé oficiálne obrázky

Renault ešte pred oficiálnou výstavnou premiérou na parížskom autosalóne 14. októbra odhalil niekoľko záberov vonkajšieho dizajnu vozidla. Čelná mriežka má neprerušovaný osvetlený lem obopínajúci okrúhle LED svetlomety umiestnené na oboch koncoch. Renault 4 E-Tech electric je prvým vozidlom značky Renault, ktoré má podsvietené logo.

Renault 4 E-Tech
Foto: Renault

Tí starší si určite ešte pamätajú na trojdielne koncové svetlá pôvodného modelu v tvare tabletky. Sú stále tam a stále vzpriamené, ale nabité dnešnou technológiou a prepracované podľa súčasných estetických prvkov ako sú napríklad lesklé čierne obrysy.

Renault 4 E-Tech
Foto: Renault

Ďalším historickým odkazom sú typicky lichobežníkové okná nad zadnými kolesami medzi C a D-stĺpikom. Boky Renaultu 4 E-Tech electric majú tri paralelne tvarované línie vybiehajúce z karosérie, čím štruktúrujú profil auta. Nálepka tiahnuca sa od strán čelného skla po podbehy kolies naznačuje charakteristické predné blatníky pôvodného Renaultu 4.

Foto: Renault

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 7

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAko opraviť defekt, keď nemáte rezervné koleso?
Nasledujúci článokVW na Slovensku zlacňuje elektromobily. Padla magická hranica 30.000 €?

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here