Renault 4 z roku 1961 získal status štvorkolesovej legendy. Bolo to vôbec prvé rodinné auto Renaultu s motorom uloženým vpredu. Nedisponovalo tunelom na uloženie prevodovky, takže jeho podlaha bola rovná.
U zákazníkov získal obľubu pre svoj veľký vnútorný priestor. Predávalo sa vo viac než 100 krajinách a Renault vyrobil viac než 8 miliónov kusov. Teraz sa vracia v podobne kompaktného elektromobilu Renault 4 E-Tech electric. Je rovnako všestranný ako originál, pričom je prispôsobený súčasným podmienkam. Na dĺžku meria 4,14 metra a stojí na rovnakej podvozkovej platforme AmpR Small ako model R5 E-Tech s dĺžkou 3,92 metra. Renault 4 E-Tech Electric sa bude vyrábať v Maubeuge vo Francúzsku a do predaja sa dostane až v roku 2025.
Prvé oficiálne obrázky
Renault ešte pred oficiálnou výstavnou premiérou na parížskom autosalóne 14. októbra odhalil niekoľko záberov vonkajšieho dizajnu vozidla. Čelná mriežka má neprerušovaný osvetlený lem obopínajúci okrúhle LED svetlomety umiestnené na oboch koncoch. Renault 4 E-Tech electric je prvým vozidlom značky Renault, ktoré má podsvietené logo.
Tí starší si určite ešte pamätajú na trojdielne koncové svetlá pôvodného modelu v tvare tabletky. Sú stále tam a stále vzpriamené, ale nabité dnešnou technológiou a prepracované podľa súčasných estetických prvkov ako sú napríklad lesklé čierne obrysy.
Ďalším historickým odkazom sú typicky lichobežníkové okná nad zadnými kolesami medzi C a D-stĺpikom. Boky Renaultu 4 E-Tech electric majú tri paralelne tvarované línie vybiehajúce z karosérie, čím štruktúrujú profil auta. Nálepka tiahnuca sa od strán čelného skla po podbehy kolies naznačuje charakteristické predné blatníky pôvodného Renaultu 4.