Domov SPRÁVY News Pracant do krkahájov. Má výhody, ktoré si mnohí neuvedomujú

Pracant do krkahájov. Má výhody, ktoré si mnohí neuvedomujú

Foto: Ford

Ford Ranger vo verzii PHEV sa začal predávať už aj na Slovensku. Nová verzia silného a výkonného pick-upu si zachováva rovnaké vlastnosti ako jeho súrodenci s klasickými spaľovacími motormi, no ponúka aj niečo navyše – elektrický dojazd a mamutí krútiaci moment. 

Ford Ranger prichádza na slovenský trh vo verzii, ktorá môže byť pre istú skupinu zákazníkov ešte atraktívnejšia. A to vďaka krútiacemu momentu až 690 Nm (čo je najviac zo všetkých sériových modelov Ranger) – a dojazdu viac ako 45 km len na elektrinu. Ford Ranger PHEV obsahuje aj funkciu Pro Power Onboard, ktorá umožňuje napájanie 6,9 kW náradia priamo z palubnej batérie namiesto potreby generátora. To znamená, že pracovať môžete aj bez akumulátorových nástrojov a po pripojení napríklad elektrickej kosačky pokosíte aj na chate, kde nie je prístup k elektrickej sieti. Mnoho rôznych využití sa dá nájsť aj pri kempovaní.

Foto: Ford

Vďaka PHEV je Ranger ešte univerzálnejší

Ranger PHEV sa vyrába v Silvertone v Južnej Afrike, kde sa vyrobilo už viac než 1 milión kusov. Ranger PHEV sa pripája k existujúcemu radu a vodičov umožňuje slobodný výber toho, ako naloží s energiou uchovanou v batérii. Dostupné sú režimy Auto EV, EV Now, EV Later alebo EV Charge.

Ford Ranger PHEV na nabíjačke
Foto: Ford

Pohonná jednotka PHEV kombinuje 2,3-litrový benzínový motor Ford EcoBoost, 10-stupňovú automatickú prevodovku s elektromotorom s výkonom 75 kW a batériou s kapacitou 11,8 kWh. Výsledný krútiaci moment 690 Nm je najvyšší zo všetkých sériových modelov Ranger a s výkonom 279 koní produkuje variant PHEV viac výkonu ako 3.0-litrový turbodiesel V6. Nová modulárna hybridná prevodovka integruje e-motor do spojkovej skrine a umožňuje hybridnú jazdu. Nabíjanie batérie pomocou jednofázovej 16-ampérovej nabíjačky trvá menej ako štyri hodiny.

interiér modelu Ford Ranger PHEV
Foto: Ford

Utiahne aj slona

Ford Ranger PHEV ponúka rovnaký tvrdo pracujúci výkon ako ten, ktorý si získal množstvo oddaných fanúšikov poháňaných naftou a benzínom po celom svete. Majitelia budú môcť aj naďalej prepravovať hmotnosť až do jednej tony, pričom jeho ťažná sila je až do 3 500 kg. V teréne vás podrží najnovší systém e-4WD s uzávierkou zadného diferenciálu. Trakčná batéria je zabalená medzi špeciálne navrhnutými rámovými koľajnicami.

Foto: Ford

Ďalšie výhody

Zákazníci môžu tiež profitovať z rekuperačného brzdenia elektromotora  a vysokého krútiaceho momentu pri ťahaní, premiestňovaní ťažších nákladov alebo zvládaní náročného terénu, ako sú plazenie sa po skalách a strmé stúpania. Konštruktéri spoločnosti Ford tiež prepracovali ladenie odpruženia pre optimálny komfort a zaručený výkon na ceste aj v teréne, pričom zohľadnili jedinečný podvozok a rozloženie hmotnosti. Ford očakáva, že hybridné pohonné ústrojenstvo prinesie úsporu paliva v porovnaní s dieselovým motorom V6.

Ranger PHEV je na Slovensku spočiatku dostupný s výbavou WildTrak za sumu 47 490 € bez DPH. Prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v septembri tohto roka.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Ford
Predchádzajúci článokOsud Fabie spečatený. Čo sa stane s obľúbeným autom Slovákov?
Nasledujúci článokTento Mercedes najazdí každý deň 700 km. Už 37. rok
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.