Ford Ranger vo verzii PHEV sa začal predávať už aj na Slovensku. Nová verzia silného a výkonného pick-upu si zachováva rovnaké vlastnosti ako jeho súrodenci s klasickými spaľovacími motormi, no ponúka aj niečo navyše – elektrický dojazd a mamutí krútiaci moment.
Ford Ranger prichádza na slovenský trh vo verzii, ktorá môže byť pre istú skupinu zákazníkov ešte atraktívnejšia. A to vďaka krútiacemu momentu až 690 Nm (čo je najviac zo všetkých sériových modelov Ranger) – a dojazdu viac ako 45 km len na elektrinu. Ford Ranger PHEV obsahuje aj funkciu Pro Power Onboard, ktorá umožňuje napájanie 6,9 kW náradia priamo z palubnej batérie namiesto potreby generátora. To znamená, že pracovať môžete aj bez akumulátorových nástrojov a po pripojení napríklad elektrickej kosačky pokosíte aj na chate, kde nie je prístup k elektrickej sieti. Mnoho rôznych využití sa dá nájsť aj pri kempovaní.

Vďaka PHEV je Ranger ešte univerzálnejší
Ranger PHEV sa vyrába v Silvertone v Južnej Afrike, kde sa vyrobilo už viac než 1 milión kusov. Ranger PHEV sa pripája k existujúcemu radu a vodičov umožňuje slobodný výber toho, ako naloží s energiou uchovanou v batérii. Dostupné sú režimy Auto EV, EV Now, EV Later alebo EV Charge.

Pohonná jednotka PHEV kombinuje 2,3-litrový benzínový motor Ford EcoBoost, 10-stupňovú automatickú prevodovku s elektromotorom s výkonom 75 kW a batériou s kapacitou 11,8 kWh. Výsledný krútiaci moment 690 Nm je najvyšší zo všetkých sériových modelov Ranger a s výkonom 279 koní produkuje variant PHEV viac výkonu ako 3.0-litrový turbodiesel V6. Nová modulárna hybridná prevodovka integruje e-motor do spojkovej skrine a umožňuje hybridnú jazdu. Nabíjanie batérie pomocou jednofázovej 16-ampérovej nabíjačky trvá menej ako štyri hodiny.

Utiahne aj slona
Ford Ranger PHEV ponúka rovnaký tvrdo pracujúci výkon ako ten, ktorý si získal množstvo oddaných fanúšikov poháňaných naftou a benzínom po celom svete. Majitelia budú môcť aj naďalej prepravovať hmotnosť až do jednej tony, pričom jeho ťažná sila je až do 3 500 kg. V teréne vás podrží najnovší systém e-4WD s uzávierkou zadného diferenciálu. Trakčná batéria je zabalená medzi špeciálne navrhnutými rámovými koľajnicami.

Ďalšie výhody
Zákazníci môžu tiež profitovať z rekuperačného brzdenia elektromotora a vysokého krútiaceho momentu pri ťahaní, premiestňovaní ťažších nákladov alebo zvládaní náročného terénu, ako sú plazenie sa po skalách a strmé stúpania. Konštruktéri spoločnosti Ford tiež prepracovali ladenie odpruženia pre optimálny komfort a zaručený výkon na ceste aj v teréne, pričom zohľadnili jedinečný podvozok a rozloženie hmotnosti. Ford očakáva, že hybridné pohonné ústrojenstvo prinesie úsporu paliva v porovnaní s dieselovým motorom V6.
Ranger PHEV je na Slovensku spočiatku dostupný s výbavou WildTrak za sumu 47 490 € bez DPH. Prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v septembri tohto roka.