Na IAA Transportation sa predstavil celkom nový Ford Ranger vo verzii PHEV. Zachováva si rovnaké vlastnosti ako jeho súrodenci s klasickými spaľovacími motormi a dokonca ponúka aj niečo navyše – elektrický dojazd a mamutí krútiaci moment.
Krútiaci moment až 690 Nm – najviac zo všetkých sériových modelov Ranger – a dojazd viac ako 45 km len na čistý elektrický pohon zvyšujú príťažlivosť najnovšieho modelu Ford Ranger aj pre celkom nové skupiny užívateľov. Ranger PHEV tiež predstavuje Pro Power Onboard do radu Ranger, ktorý umožňuje zákazníkom napájať 6,9 kW náradia priamo z palubnej batérie namiesto potreby generátora. To znamená, že pracovať môžete aj bez akumulátorových nástrojov a po pripojení napríklad elektrickej kosačky pokosíte aj na chate bez prístupu k elektrickej sieti. Vieme si túto vymoženosť predstaviť aj pri kempovaní.

Vďaka PHEV bude Ranger univerzálnejší
Ranger PHEV sa bude vyrábať v Silvertone v Južnej Afrike, kde sa vyrobilo už viac než 1 milión kusov. Prvé dodávky zákazníkom sa očakávajú od jari 2025. Nový model sa pripája k existujúcemu radu Ranger s naftovým pohonom v Európe, vďaka čomu je Ranger vhodnejší pre rôzne potreby zákazníkov a miestne kontroly emisií. Ranger PHEV a jeho E-motor umožňuje poskytovať schopnosť elektrickej jazdy a vodiči si môžu vybrať, kedy a ako budú využívať energiu z batérie pomocou režimov Auto EV, EV Now, EV Later alebo EV Charge.

Lepšie ako nafta?
Úplne nová pohonná jednotka PHEV kombinuje 2,3-litrový benzínový motor Ford EcoBoost a 10-stupňovú automatickú prevodovku s elektromotorom s výkonom 75 kW a batériou s kapacitou 11,8 kWh. Výsledný krútiaci moment 690 Nm je najvyšší zo všetkých sériových modelov Ranger a s výkonom 279 k produkuje variant PHEV viac výkonu ako 3.0-litrový turbodiesel V6. Nová modulárna hybridná prevodovka integruje e-motor do spojkovej skrine a umožňuje hybridnú jazdu. Nabíjanie batérie pomocou jednofázovej 16 -ampérovej nabíjačky trvá menej ako štyri hodiny.

Utiahne aj slona
Ford Ranger PHEV ponúka rovnaký tvrdo pracujúci výkon ako ten, ktorý si získal množstvo oddaných fanúšikov Ranger poháňaných naftou a benzínom po celom svete. Majitelia budú môcť aj naďalej prepravovať hmotnosť až do jednej tony, ťažná sila je až do 3 500 kg. V teréne vás podržia najnovší systém e-4WD, dvojrozsahová prevodovka a uzávierka zadného diferenciálu. Trakčná batéria je zabalená medzi špeciálne navrhnutými rámovými koľajnicami.

Ďalšie výhody
Zákazníci môžu tiež profitovať z rekuperačného brzdenia elektromotora a vysokého krútiaceho momentu pri ťahaní, premiestňovaní ťažších nákladov alebo zvládaní náročného terénu, ako sú plazenie sa po skalách a strmé stúpania. Konštruktéri spoločnosti Ford tiež prepracovali ladenie odpruženia pre optimálny komfort a zaručený výkon na ceste aj v teréne, pričom zohľadnili jedinečný podvozok a rozloženie hmotnosti. Ak je k dispozícii, Ford Pro Home Charging umožní majiteľom naplánovať nabíjanie počas lacnejších nočných taríf a Ford očakáva, že hybridné pohonné ústrojenstvo prinesie úsporu paliva v porovnaní s dieselovým motorom V6.