Domov SPRÁVY News Toto SUV s dojazdom 1450 km a 667-litrovým kufrom stojí smiešne peniaze

Toto SUV s dojazdom 1450 km a 667-litrovým kufrom stojí smiešne peniaze

Foto: Dacia

Dacia zverejnila slovenský cenník svojho doteraz najväčšieho auta, ktoré bude naháňať konkurenciu v nabitom C-segmente. 

Dacia Bigster sa nesnaží osloviť doterajších zákazníkov modelu Duster, ale cieli na motoristov, pre ktorých sú súčasné ceny za vozidlá segmentu C jednoducho príliš vysoké. “Existuje 2,8 milióna ľudí [v segmente kompaktných SUV], ktorí sa vrátia k predajcom, aby vymenili auto, ktoré si kúpili pred piatimi rokmi za 30 000 €. To bola priemerná cena pred piatimi rokmi za kompaktné SUV. Dnes je priemerná obchodná cena nad 35 000 €. Tak si istá časť z nich povie, toto si už nemôžem dovoliť, možno pôjdem pozrieť Daciu a Bigster.” Motoristi na Slovensku však môžu počítať s cenami hlboko pod 30-tisíc eur.

V základnej výbave Essential s benzínovým motorom TCe 140, dotykovým 10-palcovým displejom, 4 reproduktormi, 7-palcovým prístrojovým štítom, zadnou parkovacou kamerou, 17-palcovými kolesami, tempomatom a manuálnou klimatizáciou zaplatíte za Bigster len 21 990 eur.

Zdroj: Dacia Slovensko

Dacia Bigster sa bude štandardne dodávať so 17 alebo 18-palcovými kolesami (podľa stupňa výbavy), pre najvyšší stupeň výbavy Journey sú vyhradené 19-palcové kolesá z ľahkých zliatin. Čo sa týka farebného zladenia karosérie, objednať bude možné aj dvojfarebné prevedenie s čiernou strechou, čo je v prípade značky Dacia Novinka. Exkluzívnou farbou určenou jedine pre Bigster je modrá Indigo. Celý obvod karosérie je pokrytý odolnými ochrannými prvkami Starkle, s ktorými prišiel už aj nový Duster. Tieto časti sú vyrobené z recyklovaného nelakovaného materiálu odolného voči drobným poškodeniam. Bigster je dlhý 4,57 metra, široký 1,81 metra a vysoký 1,71 metra. Svetlý výška činí 22 centimetrov.

Dacia Bigster
Foto: Dacia

Interiér

Informácie o jazde sú zoskupené na 7 alebo 10,1-palcovom digitálnom prístrojovom štíte (podľa výbavy). Všetky verzie majú štandardne na palubnej doske 10,1-palcový dotykový displej. Obrazovky vizuálne spája elegantná zelená línia. Podľa výbavy ponúkne Bigster aj rôzne typy stredovej konzoly medzi prednými sedadlami. Vôbec prvýkrát v modeli značky Dacia je k dispozícii stredová konzola s lakťovou opierkou, pod ktorou sa nachádza chladená priehradka, indukčná nabíjačka a objemný úložný priestor.

Dacia Bigster
Foto: Dacia

Dacia Bigster stojí na aliančnej platforme CMF-B, pričom automobilka si dala záležať na odhlučnení (akustické čelné sklo, hrubšie okná, lepšie odhlučnenie motora) a lepšom komforte, o čom svedčia napríklad kvalitnejšie materiály, lepšie nastaviteľné sedadlá či dvojzónová klimatizácia. Dacia tiež sľubuje bohatý vnútorný priestor a kufor so základným objemom 667 litrov (VDA). Zadné sedadlá sú delené v pomere 40/20/40, takže Bigster umožňuje prepraviť predmety dlhé až 2,7 metra. Sklápať zadné sedadlá je, samozrejme, možné aj z kufra.

Foto: Dacia

Bigster ďalej využíva potenciál šikovných úchytov YouClip. Vozidlo je štandardne vybavené 5 úchytnými bodmi – na palubnej doske, na boku konzoly spolujazdca, na zadnej strane stredovej konzoly, v kufri a na vnútornej strane dverí batožinového priestoru. Na tieto body je možné upevniť napríklad držiak na tablet, puzdro na uloženie drobností, držiak na smartfón s indukčnou nabíjačkou, vešiak na kabáty alebo zariadenie “3 v 1” kombinujúce držiak na nápoje, háčik na tašku a prenosné svetlo. Bigster prichádza ďalej s bezkľúčovým vstupom a elektricky ovládanými dverami batožinového priestoru.

Dacia Bigster kufor
Foto: Dacia

Benzín, hybrid aj LPG

Na vrchole ponuky sa nachádza verzia Hybrid 155. Dacia Bigster je vôbec prvým vozidlom skupiny Renault, ktorý je vybavený touto motorizáciou. Pohonná jednotka sa skladá z benzínového štvorvalca s výkonom 107 koní, dvoch elektromotorov, batérie s kapacitou 1,4 kWh a elektrifikovanou automatickou prevodovkou so 4 stupňami pre spaľovací motor a 2 pre elektromotor. Výkon oproti jednotke Hybrid 140 je teda vyšší o 15 koní, krútiaci moment spaľovacieho motora poskočil o 20 Nm na 170 Nm a o 250 kg sa zvýšila aj ťažná sila. Spotreba paliva a emisie by pritom mali klesnúť o 6 %.

Dacia Bigster
Foto: Dacia

Dacia Bigster TCe 140 variant odvodený od jednotky TCe 130. Preplňovaný trojvalec s objemom 1,2 litra je doplnený o 48V mild-hybridný systém a 6-stupňovú manuálnu prevodovku. Použitá batéria má kapacitu 0,8 kWh, spotreba paliva klesla na 5,6 l/100 km. Bigster sa bude predávať aj s pohonom na LPG. Dacia vôbec prvý raz ponúkne motor kombinujúci dvojpalivový a mild-hybridný pohon. Pri prevádzke na LPG vypúšťa Bigster v priemere o 10 % menej emisiíCO2. Vďaka dvom nádržiam s celkovým objemom až 99 litrov (50 l na benzín a 49 litrov na LPG) umožní dojazd až 1450 km.

Kto bude mať záujem o variant s pohonom 4×4, musí siahnuť po verzii Bigster TCe 130 s benzínovým mild-hybridom a manuálnou prevodovkou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 103

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Dacia
Predchádzajúci článokSuzuki Jimny je späť, má päť dverí. Uvidíme ho na Slovensku?
Nasledujúci článok1,6 milióna kilometrov s BMW E30: Experiment, ktorý prekvapil svet
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.