Domov SPRÁVY News Range Rover, daj si pozor. Hyundai vytvoril luxusné SUV s úžasnými parametrami

Range Rover, daj si pozor. Hyundai vytvoril luxusné SUV s úžasnými parametrami

Foto: Hyundai

V Goldstein House Los Angeles bol predstavený úplne nový Hyundai IONIQ 9. Najväčšie trojradové elektrické SUV od Hyundai prichádza s vyše 110 kWh batériou, dojazdom vyše 600 km a extrémne rýchlym nabíjaním.

Svetovú premiéru otvoril prejav José Muñoza, nového prezidenta a globálneho prevádzkového riaditeľa Hyundai Motor Company. Hyundai IONIQ 9 je ďalším elektromobilom značky postaveným na platforme E-GMP, na ktorom sú postavené aj modely IONIQ 5 a IONIQ 6. Hyundai prezentuje novinku predovšetkým ako priestranné a luxusné vozidlo. Plochá podlaha vytvára priestor na sedenie pre šesť alebo sedem osôb. Operadlá sedadiel v prvom aj v druhom rade sa dajú sklopiť do tej miery, že vytvoria priam relaxačnú polohu. Takisto sú tu prítomné opierky nôh pre optimálne pohodlie, vďaka čomu môžu počas nabíjania vozidla odpočívať v závislosti od konfigurácie až štyri osoby. Automobil tak ponúka pohodlie luxusného salónika. Sedadlá sú tiež vybavené systémom dynamickej starostlivosti o telo vrátane funkcie Dynamic Touch Massage. Tento systém využíva tlak a vibrácie na stimuláciu prietoku krvi a krvného obehu, čo znižuje únavu pri dlhých jazdách.

Foto: Hyundai

Hyundai IONIQ 9 tiež predstavuje otočné sedadlá v druhom rade, ktoré umožňujú cestujúcim v druhom a treťom rade byť otočený čelom oproti sebe, keď vozidlo stojí. Obojsmerná lakťová opierka medzi sedadlami sa dá otvárať spredu aj zozadu, čo umožňuje ľahký prístup ku konzole aj z druhého radu. Konzola poskytuje 5,6 litra úložného priestoru v hornej priehradke, 12,6 litra v spodnej posuvnej priehradke a je posuvná v rozsahu 19 centimetrov.

Foto: Hyundai

So sklopenými sedadlami tretieho radu do roviny sa do kufra zmestí 1 323 litrov batožiny. So všetkými tromi radmi ponúka IONIQ 9 až 620 litrov batožinového priestoru. Predný kufor navyše ponúka maximálny objem 88 litrov pre modely RWD a 52 litrov pre verzie s pohonom všetkých kolies.

Foto: Hyundai

Najdlhší rázvor

Silueta Hyundai IONIQ 9 je definovaná hladkou, zakrivenou líniou strechy, ktorá vytvára aerodynamický profil a nízky koeficient odporu vzduchu len 0,259 Cd v prípade, že ide o verziu vybavenú digitálnymi spätnými zrkadlami. Medzi ďalšie riešenia na optimalizáciu aerodynamiky patrí 3D tvarovaný kryt podvozku, aerodynamické kolesá a skryté antény. S najdlhším rázvorom zo všetkých modelov Hyundai, 3 130 mm, zaujme IONIQ 9 svojou priestrannou kabínou a veľkolepými proporciami. Zároveň ide o prvý model značky, pri ktorom bola odstránená strešná anténa. Jej funkcie boli rozdelené medzi kryt na čelnom skle (pre GPS a satelitné rádio), prístrojový panel (pre Connected Car Services) a sklo batožinového priestoru (pre FM/AM a Digital multimedia broadcasting).

Foto: Hyundai

Vonkajšie osvetlenie je v súlade s ostatnými modelmi elektromobilov Hyundai. Obsahuje charakteristické žiarovky s parametrickými pixelmi IONIQ s malými kockovými projekčnými svetlometmi a inteligentným systémom predného osvetlenia, ktorý podporuje lepšie videnie a bezpečnosť jazdy a zároveň zabraňuje oslňovaniu protiidúcich vozidiel. Na zadnej strane je full-LED kombinované svetlo.

Foto: Hyundai

Pre lepšiu viditeľnosť sú vonkajšie kľučky dverí vybavené nepriamym osvetlením. Kolesá môžu mať veľkosť 19 až 21-palcov. SUV bude k dispozícii v 16 farbách karosérie vrátane nových odtieňov, ako sú Celadon Grey Matte, Celadon Grey Metallic, Ionosphere Green Pearl, Sunset Brown Pearl a Cosmic Blue Pearl. Hyundai IONIQ 9 je prvý model značky s hliníkovými blatníkmi a bočnými panelmi. Akustické vrstvené sklo, trojité tesnenie vo všetkých oblastiach a použitie zosilneného obloženia v oblasti A-stĺpika pomáha v interiéri vozidla eliminovať hluk od vozovky a vetra.

Foto: Hyundai

Batéria, dynamika, nabíjanie

NCM batéria má kapacitu až 110,3 kWh. Vďaka tomu vozidlo poskytuje dojazd až 620 km na jedno nabitie. Tento údaj platí pre verziu s pohonom zadných kolies. Hyundai IONIQ 9 sa nabije z 10 na 80 percent ​​za 24 minút pomocou 350 kW nabíjačky. Model Long-Range RWD je poháňaný zadným motorom s výkonom 160 kW. Alternatíva Long-Range AWD obsahuje dodatočný predný motor s výkonom 70 kW, zatiaľ čo modely Performance AWD sa môžu pochváliť 160 kW motormi vpredu aj vzadu. Model Performance dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,2 sekundy. Variant s pohonom všetkých kolies to zvládne za 6,7 sekundy a štandardný model RWD za 9,4 sekundy. Performance model zrýchli z 80 na 120 km/h za 3,4 sekundy.

Foto: Hyundai

Výkonné USB-C porty

Hyundai IONIQ 9 zobrazuje stav nabitia pomocou zelených bodov na volante. Elektromobil je vybavený asistentom Hyundai AI Assistant, systémom rozpoznávania hlasu s podporou AI podobným domácemu virtuálnemu asistentovi, ktorý sa aktivuje tlačidlom. Stav tohto systému je indikovaný bodkovanými indikátormi. IONIQ 9 ponúka 100W vysokovýkonné USB-C porty pre cestujúcich v prvom, druhom aj treťom rade. Na rozdiel od tradičných USB portov, ktoré sú závislé na 12V batérii, IONIQ 9 napája energiu priamo z vysokonapäťovej batérie pre nepretržité používanie. Tento inovatívny koncept rozširuje možnosti schopnosti V2L, vďaka ktorej môžu používatelia napájať a nabíjať elektrické zariadenia a spotrebiče prostredníctvom štandardnej elektrickej zásuvky prostredníctvom batérie vozidla.

Foto: Hyundai

Klimatizačný systém IONIQ 9 ponúka funkciu nezávislú od zadnej časti, ktorá je optimalizovaná pre voľnočasové aktivity, ako je autokemping. Tento systém poskytuje klimatizáciu pre cestujúcich vzadu a znižuje zbytočnú spotrebu energie nezávislým ovládaním predných a zadných klimatických zón. Vozidlo tiež obsahuje tenký strešný vetrací otvor navrhnutý tak, aby fungoval v spojení s balíkom panoramatického strešného okna. UV-C sterilizátor dokáže dezinfikovať malé predmety, ako sú mobilné telefóny, peňaženky alebo rúška.

Foto: Hyundai

Informačný a zábavný systém modelu IONIQ 9 obsahuje 12-palcovú prístrojovú dosku a 12-palcový zabudovaný monitor, ktoré tvoria súčasť panoramatického zakriveného displeja. Štandardný audio systém obsahuje ozvučenie s ôsmimi reproduktormi a ponúka možnosť prémiového systému BOSE so 14 reproduktormi, podporou 5,1-kanálového priestorového zvuku, bezdrôtových aktualizácií a pokročilých funkcií BOSE. Zahŕňa aj e-Active Sound Design (e-ASD), ktorý pomocou audio systému vozidla vydáva virtuálny jazdný zvuk elektromobilu.

Hyundai IONIQ 9 sa začne predávať v Kórei a Spojených štátoch v prvej polovici roku 2025. V Európe bude uvedený o čosi neskôr.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Hyundai
Predchádzajúci článok300 metrov za deň. Betónujú vozovku v tuneli Višňové, kedy ho otvoria?
Nasledujúci článokBugatti chce pokoriť 500 km/h. Prekážkou je jedna vec