Audi rozširuje svoj modelový rad o SUV-kupé Q5 Sportback. Rovno prichádza aj výkonný variant SQ5 Sportback.

Dizajn
Dizajn nového Audi Q5 Sportback je v porovnaní s predchodcom uhladenejší. Rozmerná predná maska Singleframe je lemovaná vertikálnymi funkčnými vzduchovými clonami. Prívod vzduchu pod maskou obsahuje senzory. Dynamická stúpajúca línia prechádza od horného panelu cez podbehy kolies k zadnému nárazníku a dodáva vozidlu dynamický vzhľad aj keď stojí. Horizontálna ramenná línia spájajúca predné a zadné svetlá mierne stúpa nad zadné svetlá, aby vizuálne podporila oblúk strechy s plochým zadným oknom. Voliteľné strešné lyžiny pridávajú úžitkovú hodnotu dynamickým líniám strechy.

Audi SQ5 Sportback má svoje osobité prvky, ako napríklad masku chladiča a vložky v prednom nasávaní vzduchu vo farbe Scandium Grey, s kontrastnou spodnou líniou vo farbe Tambora Grey. Difúzor je vyhotovený v zrnitej matnej čiernej farbe a zadné vložky sú v selenitovej striebornej. Súčasťou sú 18-palcové päťramenné kolesá z ľahkej zliatiny. Okenné lišty sú štandardne dodávané v hliníkovom vzhľade. Digitálne zadné svetlá OLED druhej generácie a nové projekčné svetlo v spojleri nad zadným oknom premieta grafiku na hornú časť zadného okna, čím sa zväčšuje plocha brzdového svetla.
Mild-hybridná technológia
Nové Audi Q5 Sportback je založené na platforme Premium Platform Combustion (PPC), určenej pre vozidlá so spaľovacími motormi. Nový generátor hnacieho ústrojenstva (PTG) generuje dodatočný krútiaci moment až 230 Nm a 18 kW (24 k). A čo viac, 48-voltový elektrický systém umožňuje použitie elektrického kompresora klimatizácie. To zaisťuje, že klimatizácia pokračuje v prevádzke na plný výkon a udržiava pohodlnú vnútornú teplotu, aj keď je motor vypnutý, napríklad pri jazde zotrvačnosťou alebo pri rozsvietení červenej na križovatke.

Lítium-iónová batéria pre vozidlá s mild-hybridnými motorizáciami má kapacitu 1,7 kWh. Neskôr v rámci životného cyklu Audi Q5 Sportback budú k dispozícii plug-in hybridy s veľkou batériou a externou nabíjačkou. V Európe bude Audi Q5 Sportback pri uvedení na trh dostupné s tromi motormi a ďalšie varianty pohonu budú nasledovať. Na začiatku sú všetky verzie vybavené technológiou MHEV plus. Všetky modely používajú sedemstupňovú dvojspojkovú prevodovku S tronic.

Motorizácie
Základným motorom je 2,0 TFSI s výkonom 150 kW (204 k) a maximálnym krútiacim momentom 340 Nm a pohonom predných kolies. Voliteľne je k dispozícii pohon všetkých kolies quattro. S motorom 2.0 TDI je Audi Q5 Sportback k dispozícii ako generácia EA288 evo. Má výkon 150 kW (204 k) a krútiaci moment 400 Nm a je k dispozícii iba s pohonom quattro. Ako najvyšší model série je bude Audi SQ5 Sportback vybavené trojlitrovým motorom V6 TFSI s výkonom 270 kW (367 k) a maximálnym krútiacim momentom 550 Nm. Vozidlo bude možné objednávať už od decembra tohto roka.