Audi rozširuje modelový rad A6 o klasický sedan. Pozoruhodné je, že jeho karoséria je vôbec tou najaerodynamickejšou v histórii spaľovacích vozidiel značky Audi.
Skutočne, dizajnérom sa podarilo dosiahnuť aerodynamický odpor vzduchu karosérie Audi A6 Sedan len 0,23. To je suverénne najmenej zo všetkých sériových automobilov značky Audi vybavených spaľovacím motorom. Okrem toho bude sedan k dispozícii s benzínovými a naftovými motorizáciami doplnenými o mild-hybridnú technológiu, adaptívnym vzduchovým pružením aj riadením všetkých kolies.

Dizajn
Karoséria Audi A6 Sedan je typicky elegantná a športová, no mimoriadne funkčná. Výraznú prednú časť s elegantnými svetlometmi definuje veľká maska chladiča Singleframe, za ktorou je prepracovaný koncept prúdenia vzduchu. Najdôležitejším prvkom aerodynamiky sú bočné otvory na prívod vzduchu, ktoré boli optimalizované z hľadiska tvaru a funkcie. Okrem toho integrovaný spojler v prednom nárazníku znižuje zdvih prednej nápravy a spolu s panelmi na podvozku zabezpečuje kontrolované prúdenie vzduchu pod vozidlom.

Rovnako ako predná časť, aj predĺžená a mierne nahor sklonená zadná časť sprostredkúva prestíž. Zadné svetlá s precíznou grafikou a súvislý svetelný pás prepožičiavajú sedanu moderný vzhľad. Široký zadný difúzor sa postaral o ideálnu rovnováhu medzi zdvihom zadnej nápravy a odporom vzduchu. Okrem regulácie výšky karosérie a tlmenia nárazov ponúka príplatkové adaptívne vzduchové pruženie aj ďalšiu výhodu v aerodynamike. V porovnaní so štandardným odpružením je takéto vozidlo v bežnom režime o 20 milimetrov nižšie. V dynamickom režime sa svetlá výška zníži o ďalších 10 milimetrov. Na zníženie odporu využíva Audi A6 Sedan nízku úroveň nastavenia podvozku aj pri vysokých rýchlostiach v úsporných jazdných režimoch.

Batožinový priestor
S celkovou dĺžkou 4,99 metra je Audi A6 Sedan o 60 milimetrov dlhšie ako predchádzajúci model. Batožinový priestor má základný objem 492 litrov. Vďaka šírke 1 050 milimetrov batožinového priestoru sa vedľa seba ľahko zmestia dva veľké kufre. Zadné sedadlá sú sklopné v pomere 40:20:40. Elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru bude za príplatok. Otvárajú sa pohybom nohy, pričom projekčné svetlo indikuje, kam treba „kopnúť“.

Špičkové audio
Vďaka mnohým funkciám zvyšujúcim komfort je cestovanie v A6 Sedan jednoducho prvotriednym zážitkom. Sofistikovaná aeroakustika tiež obohacuje pôžitok zo zvuku, najmä s voliteľnými prémiovými zvukovými systémami od Bang & Olufsen. Najvyššia verzia Audi A6 Sedan je vybavená dvoma dodatočnými reproduktormi v každej z predných opierok hlavy, čím sa zvukový zážitok posúva na novú úroveň. Vynikajúci 3D zvuk vytvára celkovo 16 alebo 20 reproduktorov vrátane vysoko účinného zosilňovača a subwoofera s výkonom 685 alebo 810 wattov. Reproduktory v opierkach hlavy vytvárajú osobný priestorový zvuk, pričom umožňujú tiež veľmi presný zvukový výstup: navigačné pokyny a telefónne hovory smerujú špeciálne k vodičovi.

Motorizácie
Audi sa chváli riadením všetkých kolies a tuhšie naladeným adaptívnym riadením, ktoré poskytne teraz lepšiu a priamejšiu odozvu. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú do protismeru jazdy o 5 stupňov. Pri stredných a vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú klasicky rovnakým smerom ako predné. Čo sa týka pohonu, zo začiatku predaja bude k dispozícii jeden naftový agregát (2,0 TDI s výkonom 204 koní) a dva benzínové motory – jeden štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 204 koní bez elektrifikácie a jeden benzínový šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 367 koní s technológiou MHEV Plus. Zvuková izolácia sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom vylepšila o 30 %. Je to zásluha tesnejšie utesnených okien i dverí, pričom zmenou prešlo aj tesnenie dverí batožinového priestoru. Aj kolesá sú vybavené tlmičmi hluku. Menej vibrácií a hluku bude prúdiť do kokpitu aj z motorového priestoru, pretože vozidlo obsahuje novo vyvinuté puzdrá uchytenia motora a prevodovky.

Audi A6 Sedan sa bude vyrábať v Neckarsulme. Objednávať sa bude dať už od polovice apríla. Prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v lete 2025. Základná cena sa bude pohybovať niekde na úrovni 55 000 €.
Technické údaje
Technické údaje | A6 Sedan TFSI |
A6 Sedan TDI quattro |
A6 Sedan TFSI quattro |
Motor | 4-valcový | 4-valcový | 6-valcový |
Zdvihový objem v cm³ | 1 984 | 1,968 | 2,995 |
Pohon | predných kolies | predných / všetkých kolies | všetkých kolies |
Výkon v kW (k) pri ot./min |
150 (204) pri 4 300 – 6 000 |
150 (204) pri 3 800 – 4 200 |
270 (367) pri 5 550 – 6 300 |
Max. krútiaci moment v Nm pri ot./min |
340 pri 2 000 – 4 000 |
400 pri 1 750 – 3 250 |
550 pri 1 700 – 4 000 |
Dodatočný elektrický krútiaci moment v kW (k) |
– | 18 (24) | 18 (24) |
Dodatočný elektrický krútiaci moment v Nm |
– | 230 Nm | 230 Nm |
Zrýchlenie 0 až 100 km/h za s |
8,2 | 7,8 (6,9) | 4,7 |
Max. rýchlosť v km/h | 244 | 244 (243) | 250 |
Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km | 7,8-6,9 | 5,6-4,8 (5,8-5,0) | 7,7-6,7 |
Emisie CO2, kombinované, v g/km | 177-157 | 146-126 (152-131) | 174-153 |