Domov SPRÁVY News Audi A6 prichádza s karosériou sedan, TÝMTO prekonáva aj R8

Audi A6 prichádza s karosériou sedan, TÝMTO prekonáva aj R8

Audi A6 Sedan
Foto: Audi

Audi rozširuje modelový rad A6 o klasický sedan. Pozoruhodné je, že jeho karoséria je vôbec tou najaerodynamickejšou v histórii spaľovacích vozidiel značky Audi.

Skutočne, dizajnérom sa podarilo dosiahnuť aerodynamický odpor vzduchu karosérie Audi A6 Sedan len 0,23. To je suverénne najmenej zo všetkých sériových automobilov značky Audi vybavených spaľovacím motorom. Okrem toho bude sedan k dispozícii s benzínovými a naftovými motorizáciami doplnenými o mild-hybridnú technológiu, adaptívnym vzduchovým pružením aj riadením všetkých kolies.

Foto: Audi

Dizajn

Karoséria Audi A6 Sedan je typicky elegantná a športová, no mimoriadne funkčná. Výraznú prednú časť s elegantnými svetlometmi definuje veľká maska chladiča Singleframe, za ktorou je prepracovaný koncept prúdenia vzduchu. Najdôležitejším prvkom aerodynamiky sú bočné otvory na prívod vzduchu, ktoré boli optimalizované z hľadiska tvaru a funkcie. Okrem toho integrovaný spojler v prednom nárazníku znižuje zdvih prednej nápravy a spolu s panelmi na podvozku zabezpečuje kontrolované prúdenie vzduchu pod vozidlom.

Audi A6 Sedan
Foto: Audi

Rovnako ako predná časť, aj predĺžená a mierne nahor sklonená zadná časť sprostredkúva prestíž. Zadné svetlá s precíznou grafikou a súvislý svetelný pás prepožičiavajú sedanu moderný vzhľad. Široký zadný difúzor sa postaral o ideálnu rovnováhu medzi zdvihom zadnej nápravy a odporom vzduchu. Okrem regulácie výšky karosérie a tlmenia nárazov ponúka príplatkové adaptívne vzduchové pruženie aj ďalšiu výhodu v aerodynamike. V porovnaní so štandardným odpružením je takéto vozidlo v bežnom režime o 20 milimetrov nižšie. V dynamickom režime sa svetlá výška zníži o ďalších 10 milimetrov. Na zníženie odporu využíva Audi A6 Sedan nízku úroveň nastavenia podvozku aj pri vysokých rýchlostiach v úsporných jazdných režimoch.

Foto: Audi

Batožinový priestor

S celkovou dĺžkou 4,99 metra je Audi A6 Sedan o 60 milimetrov dlhšie ako predchádzajúci model. Batožinový priestor má základný objem 492 litrov. Vďaka šírke 1 050 milimetrov batožinového priestoru sa vedľa seba ľahko zmestia dva veľké kufre. Zadné sedadlá sú sklopné v pomere 40:20:40. Elektrické ovládanie dverí batožinového priestoru bude za príplatok. Otvárajú sa pohybom nohy, pričom projekčné svetlo indikuje, kam treba „kopnúť“.

Audi A6 Sedan batožinový priestor
Foto: Audi

Špičkové audio

Vďaka mnohým funkciám zvyšujúcim komfort je cestovanie v A6 Sedan jednoducho prvotriednym zážitkom. Sofistikovaná aeroakustika tiež obohacuje pôžitok zo zvuku, najmä s voliteľnými prémiovými zvukovými systémami od Bang & Olufsen. Najvyššia verzia Audi A6 Sedan je vybavená dvoma dodatočnými reproduktormi v každej z predných opierok hlavy, čím sa zvukový zážitok posúva na novú úroveň. Vynikajúci 3D zvuk vytvára celkovo 16 alebo 20 reproduktorov vrátane vysoko účinného zosilňovača a subwoofera s výkonom 685 alebo 810 wattov. Reproduktory v opierkach hlavy vytvárajú osobný priestorový zvuk, pričom umožňujú tiež veľmi presný zvukový výstup: navigačné pokyny a telefónne hovory smerujú špeciálne k vodičovi.

Foto: Audi

Motorizácie

Audi sa chváli riadením všetkých kolies a tuhšie naladeným adaptívnym riadením, ktoré poskytne teraz lepšiu a priamejšiu odozvu. Pri nízkych rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú do protismeru jazdy o 5 stupňov. Pri stredných a vyšších rýchlostiach sa zadné kolesá natáčajú klasicky rovnakým smerom ako predné. Čo sa týka pohonu, zo začiatku predaja bude k dispozícii jeden naftový agregát (2,0 TDI s výkonom 204 koní) a dva benzínové motory – jeden štvorvalec 2,0 TFSI s výkonom 204 koní bez elektrifikácie a jeden benzínový šesťvalec 3,0 TFSI s výkonom 367 koní s technológiou MHEV Plus. Zvuková izolácia sa v porovnaní s predchádzajúcim modelom vylepšila o 30 %. Je to zásluha tesnejšie utesnených okien i dverí, pričom zmenou prešlo aj tesnenie dverí batožinového priestoru. Aj kolesá sú vybavené tlmičmi hluku. Menej vibrácií a hluku bude prúdiť do kokpitu aj z motorového priestoru, pretože vozidlo obsahuje novo vyvinuté puzdrá uchytenia motora a prevodovky.

Audi A6 Sedan zadné sedadlá
Foto: Audi

Audi A6 Sedan sa bude vyrábať v Neckarsulme. Objednávať sa bude dať už od polovice apríla. Prvé vozidlá sa k zákazníkom dostanú v lete 2025. Základná cena sa bude pohybovať niekde na úrovni 55 000 €.

Technické údaje

Technické údaje A6 Sedan
TFSI
A6 Sedan
TDI quattro 
A6 Sedan
TFSI quattro 
Motor 4-valcový 4-valcový 6-valcový
Zdvihový objem v cm³ 1 984 1,968 2,995
Pohon predných kolies predných / všetkých kolies všetkých kolies
Výkon v kW (k)
pri ot./min
150 (204) pri
4 300 – 6 000
150 (204) pri
3 800 – 4 200
270 (367) pri
5 550 – 6 300
Max. krútiaci moment
v Nm pri ot./min
340 pri
2 000 – 4 000
400 pri
1 750 – 3 250
550 pri
1 700 – 4 000
Dodatočný elektrický krútiaci moment
v kW (k)
18 (24) 18 (24)
Dodatočný elektrický krútiaci moment
v Nm
230 Nm 230 Nm
Zrýchlenie
0 až 100 km/h za s
8,2 7,8 (6,9) 4,7
Max. rýchlosť v km/h 244 244 (243) 250
Kombinovaná spotreba paliva v l/100 km 7,8-6,9 5,6-4,8 (5,8-5,0) 7,7-6,7
Emisie CO2, kombinované, v g/km 177-157 146-126 (152-131) 174-153

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Audi
Predchádzajúci článokTesla neplatí v Európe takmer žiadne dane. Neuveríte, ako to robia
Nasledujúci článokObrovský prepadák. Toto auto nikto nechce, končí už po roku
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.