Domov SPRÁVY News Obrovský prepadák. Toto auto nikto nechce, končí už po roku

Obrovský prepadák. Toto auto nikto nechce, končí už po roku

Foto: Volvo

Toto bol krok vedľa. Luxusný elektromobil pre veľké rodiny vychýrenej značky predávaný v Číne, kde je po takýchto autách obrovský dopyt. Hoci teória nasvedčovala, že malo ísť o zlatú rybku, realita bola zjavne iná. Automobilka za viac než rok nedokázala predať ani viac ako 1 000 kusov.

Pred niečo viac ako rokom uviedla značka Volvo v Číne na trh nové vozidlo: elektrický van EM90. V týchto dňoch však už mizne z katalógov. Predajne ide o prepadák. Paradoxne, jeho dvojička od značky Zeekr je na tom oveľa lepšie.

Segment superluxusných vanov v Číne rastie raketovým tempom. Volvo sa chcelo zviesť na tejto vlne a špeciálne pre čínsky trh uviedlo model EM90. Išlo o prepracovaný model Zeekr 009 pochádzajúci z koncernu Geely, ktorého je Volvo súčasťou. Sotva rok po uvedení vozidla na trh však prichádza šokujúca správa – záujem zákazníkov o toto vozidlo bol minimálny a automobilka ho sťahuje z trhu. Od začiatku roka 2025 bolo dodaných len 140 kusov, pričom počas roka od uvedenia vozidla na trh nedokázalo Volvo predať viac ako 1 000 kusov. Kým sa v minulosti špekulovalo, že model by sa mohol pozrieť aj do Európy, teraz je každému jasné, že sa tak nestane.

Foto: Volvo

Zeekr 009 zaznamenal za prvé tri mesiace roka 2025 predaj viac než 6 600 kusov. Samotný produkt preto nepredstavuje problém. Ten bol trochu inde. Volvo EM90 sa predávalo drahšie ako Zeekr, pričom malo menej štedrú výbavu. Tu tak jasne vidieť, že éra prémiových cien európskych značiek na čínskom trhu už skončila. Publikum sa preorientovalo na domáce značky a logo európskej automobilky preň už nemá vyššiu hodnotu. Prijatie čínskej technológie a umiestnenie európskeho loga už jednoducho nie je zárukou úspechu.

Volvo EM90 Studio Stills

Prvé MPV značky Volvo

Model EM90 sa stal vôbec prvým MPV značky Volvo. Bol to taktiež prvý model švédskej značky s osvetleným logom na čelnej maske. Celkový dizajn prednej časti bol inšpirovaný mrakodrapmi a umením. V predaji bol variant s elektromotorom s výkonom 272 koní, ktorý používal veľkú batériu s kapacitou až 116 kWh.

Foto: Volvo

K maximálnemu komfortu prispievala špičková zvuková izolácia a technológia potláčania hluku z vozovky. O špičkový komfort jazdy sa staralo dvojkomorové vzduchové odpruženie. Zo strechy sa dala vyklopiť 15,6-palcová obrazovka pre zábavu pasažierov na zadných sedadlách.

Foto: Volvo

Vo výbave sa nachádzal aj audiosystém Bowers & Wilkins so súborom 21 reproduktorov. Celé prostredie interiéru bolo inšpirované Škandináviou. Na radiacej páke sa nachádzal kryštál Orrefors, dekoračné panely pochádzali z brezového dreva a vzory čalúnenia boli inšpirované škandinávskou prírodou. Šesť sedadiel bolo umiestnených v troch radoch za sebou. Každé z nich poskytovalo luxusný priestor s masážou, ventiláciou aj vyhrievaním.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutomobile Propre
Predchádzajúci článokAudi A6 prichádza s karosériou sedan, TÝMTO prekonáva aj R8
Nasledujúci článokŠupky patria do kufra. Ako prví začali používať ryžu v autách
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.