Domov SPRÁVY News Bohatí nechcú šoférovať “kus mydla” a o typ pohonu sa nestarajú. Skutočne?

Bohatí nechcú šoférovať “kus mydla” a o typ pohonu sa nestarajú. Skutočne?

Foto: Jaguar

Generálny riaditeľ Jaguaru Rawdon Glover poskytol pre magazín Top Gear zaujímavý rozhovor. Hoci ich nová štúdia Type 00 zbierala kontroverzné reakcie, značke Jaguar sebavedomie rozhodne nechýba. 

Dalo by sa konštatovať, že starý Jaguar je mŕtvy. Ten nový bude podstatne luxusnejší, výstrednejší a plne elektrický. Kým mnohé odvážne automobilky korigujú svoje ciele v oblasti elektrickej mobility a reagujú tak na pokles záujmu o čisto elektrické vozidlá, Jaguar zatiaľ smerujú k svojmu cieľu bez ohľadu na všetky prekážky. Napríklad aj také Lamborghini včera uviedlo, že uvedenie svojho prvého elektrického vozidla vychádzajúceho z konceptu Lanzador odkladá až na rok 2029. To Jaguar radšej zrušil výrobu takmer všetkých svojich spaľovacích automobilov vrátane elektromobilu I-Pace, aby sa mohol plne sústrediť na veľkú premenu svojej identity. Z výrobcu prémiových áut sa stane výrobca super luxusných áut. Kapacita výroby automobilky značne klesne, no keďže na jedno vozidlo Jaguar očakáva vyššiu maržu, mal by byť ziskový.

Jaguar Type 00
Foto: Jaguar

Glover v rozhovore pre Top Gear potvrdil, o čom sa písalo v posledných mesiacoch. Prvý elektromobil novej éry značky Jaguar bude v Spojenom kráľovstve stáť 120 000 libier. Šesťciferná základná cenovka bude aktuálna aj v prípade trhu v USA. Prečo Jaguar tak radikálne zmení svoje smerovanie, svoj dizajn a vzdá sa spaľovacích motorov? Glover pre Top Gear vysvetlil, že ľudí, ktorí si podobné vozidlo môžu dovoliť, zaujíma predovšetkým to, ako vozidlo vyzerá zvonku a zvnútra a motor neriešia. “Ľudia kupujú autá pre ich dizajn a interiér. Hnacie ústrojenstvo je asi na 13. mieste v zozname,” povedal.

Nebudú posadnutí aerodynamikou

Šéf Jaguaru tak je presvedčený, že plne elektrický pohon nebude prekážkou záujmu zákazníkov o extravagantné štvordverové GT. “Vozidlo si kúpia, pretože sa im bude páčiť dizajn a to, že značka rezonuje.” Glover takisto pôsobil sebavedomo aj čo sa týka jeho dizajnu. Verí, že nový Jaguar na trhu vynikne, pretože nebude vyzerať ako “kus mydla”. Dizajnéri a konštruktéri elektromobilov konkurenčných značiek su priam posadnutí aerodynamikou, aby dosiahli čo možno najväčší dojazd. Či ako kus mydla vyzerá napríklad nový elektrický luxusný fastback DS N°8 predstavený minulý týždeň, ktorý prináša aerodynamický tvar karosérie a dojazd až 750 km, môžete posúdiť sami.

Foto: Jaguar

Ako chce Jaguar narušiť segment a pritiahnuť pozornosť bohatých zákazníkov na svoju stranu, ukazuje koncept Type 00. Dramatická silueta, dlhá predná kapota, veľké 23-palcové kolesá či absencia zadného skla. Podobne futuristicky vyznieva aj interiér, v ktorom sa nachádza napríklad travertínový kameň či vysúvateľné obrazovky. Hoci dojazd pre Jaguar nebude prioritou, automobilka avizuje schopnosť prejsť na jedno nabitie až 770 km. Takisto si v značke Jaguar dajú záležať na rýchlom nabíjaní, aby bolo možné už po 15 minútach nabíjania získať dojazd ďalších 320 km. Produkčnú verziu by sme mali uvidieť koncom roka 2025 a na cesty sa dostane v priebehu roka 2026.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.3 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTop Gear
Predchádzajúci článokNajpredávanejší elektromobil Európy čakajú zmeny
Nasledujúci článokLamborghini mení postoj k elektromobilom
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.