Podľa britského Autocaru je Citroën otvorený využívaniu svojej novej nízkonákladovej platformy Smart Car pre väčšie modely, pretože sa snaží znížiť cenu nových vozidiel, aby neboli zaťažené zbytočnými technológiami.
Generálny riaditeľ značky Citroën Thierry Koskas na tlačovej konferencii po nominácii nového Citroënu C3 do užšieho výberu ankety Auto roka 2025 povedal, že rastúce náklady na nové autá budú znamenať, že kupujúci väčších modelov budú chcieť ťažiť aj zo zníženia nákladov, ktoré značka prináša do segmentu supermini s novou platformou Smart Car C3. Povedal, že neexistujú “žiadne obmedzenia” pre rozšírenie platformy Smart Car, ktorá sa bude v budúcnosti používať v modeloch segmentu C [veľkosť C4], a toto je “smer, ktorý by sme chceli preskúmať”. Toto ekonomické riešenie nie je vo svete automobilizmu nič nové a podobných riešení sme už boli svedkami niekoľkokrát.

Postup, aký má Dacia
Koskas povedal, že platforma Smart Car a modely na nej založené, počnúc novými modelmi C3 a ë-C3, boli navrhnuté podobným spôsobom, ako Dacia vytvára svoje produkty: najprv stanovila náklady a potom pridelila rozpočet na každý jednotlivý komponent. „To, čo sme povedali o segmente B [veľkosť C3] a potrebe základných áut so správnou úrovňou funkcií, jedného dňa bude v segmente C argument. Väčšie rodiny majú záujem o priestor, ale za rozumnú cenu. Je tu príležitosť robiť väčšie autá a toto je možnosť, ktorú by sme chceli urobiť.” Pretláčanie tejto filozofie do väčších áut by tiež odzrkadľovalo správanie Dacie, ktorá sa v roku 2025 prvýkrát presúva do segmentu C s SUV Bigster.

Strategické myslenie
Citroën sa vo svojom koncepčnom vozidle Oli zaoberal aj spôsobmi, ako znížiť cenu svojich modelov “nevyhnutnejším” prístupom. „Náklady na autá sa zvyšujú, ale množstvo peňazí, ktoré môžu ľudia venovať autu, sa nezvyšuje,” povedal Koskas. „V prípade elektromobilov je to ešte horšie, pretože žiadate ľudí, aby si kúpili autá, ktoré sú drahšie. Vrátiť sa k dobre vybavenému, ale stále jednoduchému a nevyhnutnému produktu je niečo, čo považujeme za absolútne nevyhnutné, pretože množstvo peňazí, ktoré môžu ľudia venovať autu, sa nezvyšuje ako ceny áut.”

Násilné presadzovanie elektromobilov
Koskas uviedol, že britský mandát ZEV, ktorý vyžaduje, aby výrobcovia každý rok predávali stanovené percento elektromobilov v čoraz väčšom počte, zabezpečuje, že sa bude naďalej ostro zameriavať na znižovanie nákladov na elektromobily, aby sa zabezpečilo širšie prijatie. „Mandát je dobré učenie, pretože je to každý rok krok vpred. Každý rok musíme vyvinúť ďalšie úsilie, a to sa nepodarí, ak nebudeme schopní znížiť náklady. Musíme teda pokračovať v znižovaní nákladov.” Všeobecnejšie o predaji elektromobilov Koskas uznal, že elektromobily je v súčasnosti potrebné tlačiť a uvádzané objemy predaja “nie sú úplne prirodzené” v porovnaní s dopytom. Citroën sa však nebude pozerať na veľké zľavy, pretože by to poškodilo zostatkovú hodnotu a firma chce pomôcť zvýšiť predaj “čistým spôsobom”.

Nové modely prinesú zvýšenie podielu predaja
Výkonnosť Citroënu v Európe v roku 2023 bude pravdepodobne odzrkadľovať výkon z roku 2024 s trhovým podielom približne 3,5 %. Koskas povedal, že “stabilizácia je niečo, s čím som v ťažkých trhových podmienkach celkom spokojný“, najmä preto, že pre C3 to bol rok prechodu, pričom výroba sa zastavila približne na tri mesiace. S celoročným predajom C3, faceliftom pre C4 a novým SUV C5 Aircross, ktoré príde v roku 2025, dôjde k “ohňostroju pre Citroën” a návratu k rastu, pretože sa zdá, že sa značka posunie nad 4-percentný podiel na trhu.