Domov SPRÁVY News SUV neobmedzených možností – 6 sedadiel, 857 k a AI podvozok

SUV neobmedzených možností – 6 sedadiel, 857 k a AI podvozok

Foto: Lync & Co

Automobilová značka Lynk & Co, ktorá bola založená ako spoločný podnik Geely a Volvo, predstavila svoju najväčšiu a najluxusnejšiu vlajkovú loď – trojradové SUV Lynk & Co 900. Do predaja vstúpi už v marci. 

Luxusné SUV Lynk & Co je dlhé až 5240 mm, široké 1999 mm, vysoké 1810 mm a rázvor náprav je veľkorysých 3160 mm. Dizajn vozidla je elegantný, bez výraznejších vizuálnych výstrelkov a najmä z profilu pripomína vozidlá značky Range Rover. Usporiadanie svetiel je podobné súčasným modelom značky. Predná časť je z veľkej časti uzavretá, s prívodom vzduchu v spodnej časti. Maska ​​chladiča inšpirovaná slnečným žiarením obsahuje interaktívnu obrazovku prostredníctvom ktorej je možné si prispôsobiť zobrazovaný obsah. Akými všetkými funkciami disponuje a ako ju bude možné využívať, nám zatiaľ nie je známe. Vonkajšie spätné zrkadlá sú namontované na ramenách vychádzajúcich z predných dverí. Kľučky dverí sú zapustené, na streche sa nachádza Lidar.

Lynk & Co 900 stojí na platforme SPA Evo určenej pre veľké elektrické a hybridné vozidlá. Vozidlo využíva riadenie zadných kolies a podvozok podporovaný umelou inteligenciou. SUV využíva plynulé ovládanie tlmenia, ktoré aktívne upravuje pruženie podľa stavu cesty. Uzavretý dvojkomorový systém vzduchového odpruženia dokáže prepínať medzi dvojkomorovým a jednokomorovým systémom, čo pomáha zlepšovať komfort pri jazde v priamke a znižovať náklony karosérie v zákrutách. Podvozok spolu s natáčaním zadných kolies v rozsahu až 20 stupňov umožňujú využívať tzv. krabiu chôdzu.

Lynk & Co 900
Foto: Lynk & Co

Televízory vpredu aj vzadu

Interiéru dominuje obrovská, 30-palcová dotyková obrazovka multimediálneho systému s rozlíšením 6K. Veľká plocha zobrazenia sa dá rozdeliť na viac častí, napríklad pre zábavu spolujazdca. Pred vodičom sa nachádza ešte tenký 12-palcový displej a taktiež širokouhlý head-up displej, s najväčšou pravdepodobnosťou s rozšírenou realitou. Na stredovej konzole sa nachádzajú podložky na bezdrôtové nabíjanie dvoch mobilných telefónov a výrobca hovorí, že v kabíne sa nachádza celkovo 42 odkladacích priečinkov. Vzadu, podobne ako napríklad aj v BMW radu 7, sa nachádza 30-palcová 6K obrazovka vysúvajúca sa zo strechy. Z druhého radu je sedadiel je prístupná aj vysúvajúca sa chladnička.

Značka prízvukuje, že jej novinka poskytuje najväčší vnútorný priestor v triede luxusných SUV. Sedadlá v druhom rade sú ukotvené na koľajničkách a dajú sa posúvať v rozsahu až 55 cm. Aj dve sedadla v treťom rade sú posuvné (12,5 cm) a majú nastaviteľný sklon operadiel. Objem kufra je v 6-miestnej konfigurácii so sedadlami posunutými úplne vzad 300 litrov. Dvere batožinového priestoru sú delené, takže jej spodnú časť je možné použiť napríklad na sedenie.

Lynk & Co 900
Foto: Lynk & Co

Iba výkonné PHEV

Vozidlo príde na trh v troch výkonových prevedeniach, všetky však budú mať plug-in hybridnú konfiguráciu. Modely s nižšími špecifikáciami majú plug-in hybridný systém založený na motore s objemom 1,5 litra. Vpredu sa však nachádza elektromotor s výkonom 218 k a vzadu ďalší elektromotor s výkonom 313 k. Kombinovaný systémový výkon základného prevedenia tak je 720 koní.

Výkonnejšie prevedenie používa benzínový dvojliter, takže jeho systémový výkon je 735 koní. Potom tu ešte je najvýkonnejší variant, ktorý používa dvojliter, predný elektromotor a dva zadné elektromotory. Dohromady majú silu 857 koní. To stačí na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 200 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h v priebehu 4 sekúnd.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.6 / 5. Počet hodnotení 15

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarNewsChina
Predchádzajúci článokGýč mode off. Mansory sa pozrelo na zúbok Lamborghini Revuelto
Nasledujúci článokZo sídlisk a obchoďákov do piesku. Na Dakar mieri prominentný offroad
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom webovej stránky startstop.sk.