Tri značky koncernu Stellantis, menovite Peugeot, DS Automobiles a Jeep, majú nových generálnych riaditeľov.
Alain Favey bol vymenovaný za generálneho riaditeľa spoločnosti Peugeot. Podriadeným tak bude Jeanovi-Philippovi Imparatovi, prevádzkovému riaditeľovi koncernu Stellantis. Alain Favey, absolvent HEC Paris, strávil prvých 20 rokov svojej kariéry v skupine PSA, kde bol generálnym riaditeľom spoločnosti Citroën pre Dánsko, Benelux, Veľkú Britániu, Taliansko a Francúzsko. V roku 2009 nastúpil do spoločnosti Volkswagen AG, kde zastával niekoľko vedúcich medzinárodných pozícií v spoločnostiach Porsche Holding, Škoda a Bentley. Od júna 2023 bol generálnym riaditeľom spoločnosti Europcar Mobility Group. Alain Favey nastúpil do spoločnosti Stellantis ako generálny riaditeľ značky Peugeot od 3. februára 2025.

“S veľkou hrdosťou a nadšením preberám vedenie značky Peugeot. Prijímanie nových výziev bolo vždy mojou hnacou silou počas celej mojej 35-ročnej kariéry v automobilovom priemysle. Pripojenie sa k Stellantis je svojím spôsobom návratom ku koreňom s obzvlášť vzrušujúcimi príležitosťami pred nami. Nachádzame sa v technologickom a spoločenskom bode zlomu v našom vzťahu k automobilom a značka Peugeot je pre mňa vďaka svojej kreativite a inováciám hlavným hráčom v tomto vývoji.”
Linda Jackson končí
Alain Favey preberá funkciu od Lindy Jackson, ktorá odišla do dôchodku po 20 rokoch v spoločnosti. “Linda je jednou z emblematických postáv v rámci Stellantisu. Jej odhodlanie, vodcovstvo, záľuba v inováciách a veľká profesionalita umožnili pozoruhodnú zmenu pozície značky Peugeot vo Francúzsku a na medzinárodnej úrovni, najmä s výrazným modelovým radom, ktorý bol kompletne obnovený a je 100 % elektrický. Chcel by som poďakovať Linde za jej dlhoročnú oddanosť spoločnosti Stellantis a za hlavnú úlohu, ktorú zohrala v úspechu našej stratégie elektrifikácie,” povedal Jean-Philippe Imparato.

Výmena po dvoch rokoch
S účinnosťou od 3. februára 2025 sa Xavier Peugeot stáva generálnym riaditeľom spoločnosti DS Automobiles. Xavier Peugeot nahradí Oliviera Françoisa, ktorý je na čele DS Automobiles od júla 2023. Olivier François pokračuje vo svojich strategických misiách v rámci spoločnosti Stellantis, preberá zodpovednosť za novovytvorenú marketingovú kanceláriu a zároveň si zachováva zodpovednosť za značku Fiat. Xavier Peugeot nastúpil do skupiny PSA Peugeot Citroën v roku 1994. Zastával rôzne pozície v oblasti predaja a marketingu, vrátane riaditeľa dcérskej spoločnosti Peugeot Holandsko v rokoch 2005 až 2007 a riaditeľa marketingu a komunikácie pre značku Peugeot v rokoch 2009 až 2011.
V roku 2012 ako produktový riaditeľ značky Peugeot významne prispel k budovaniu koherentného globálneho sortimentu značky. O dva roky neskôr prevzal funkciu vedúceho produktového oddelenia Citroën a podporil tak obnovu atraktívneho radu navrhnutého tak, aby bola mobilita dostupná pre všetkých. V roku 2019 sa stal riaditeľom obchodnej jednotky úžitkových vozidiel pre PSA a potom pre Stellantis.
“Chcel by som zablahoželať Olivierovi k práci, ktorý počas svojho takmer dvojročného vedenia DS Automobiles zúročil francúzsku kultúru, upevnil identitu značky a jedinečnosť jej pozície na trhu. Ďalším vrcholom je hĺbková práca na zlepšení spokojnosti zákazníkov, ktorá už začína prinášať ovocie a v ktorej sa teraz musí pokračovať s cieľom dosiahnuť dokonalosť. Chcel by som poďakovať Olivierovi a privítať Xaviera v jeho novej úlohe, keď značka začína novú kapitolu,” dodal Jean-Philippe Imparato.

Aj Jeep urobil výmenu CEO
Značka Jeep vymenovala Boba Broderdorfa ako svojho nového generálneho riaditeľa (CEO). Broderdorf, ktorý predtým pôsobil ako senior viceprezident a šéf značky Jeep pre Severnú Ameriku, má viac ako 25 rokov skúseností s vedením amerických značiek vrátane Ram a Dodge. Broderdorf nahradí predchádzajúceho generálneho riaditeľa značky Jeep Antonia Filosu, ktorý bude naďalej dohliadať na značky Chrysler, Dodge, Jeep a Ram vo svojej pozícii prevádzkového riaditeľa (COO) spoločnosti Stellantis pre americké regióny. Viesť bude nový vedúci tím značky Jeep, ktorý zlúči Severnú Ameriku a globálne operácie do jednej skupiny, ktorá bude riadiť predaj, prevádzku, produkty, komunikáciu a marketing.
