
Portfólio hnacieho ústrojenstva elektrických vozidiel bude využívať vysoko modulárne elektrické pohonné jednotky a batérie, ktoré sú škálovateľné pre všetky segmenty, vrátane nákladovo efektívnych lítium-železo-fosfátových (LFP) a pokrokových nikel-mangán-kobaltových (NMC) batérií, ako aj vysokovýkonných okrúhlych článkov.
Pri batériách používaných v CLA sa náklady na kilowatthodinu znížili o približne 30 % v porovnaní s predchádzajúcou generáciou. Okrem pokroku v chémii článkov Mercedes-Benz pracuje na ďalších zlepšeniach hustoty energie a nákladovej efektívnosti.
Na zabezpečenie komplexného portfólia elektrifikovaných vozidiel so spaľovacími motormi má Mercedes-Benz už k dispozícii celý rad motorov a prevodoviek pripravených na emisné normy Euro 7 v rozsahu od štyroch do osem valcov. Na vybraných trhoch budú aj naďalej ponúkané 12-valcové motory.

Plán pre Čínu
Čína je už dnes domovom najväčšej a najsilnejšej výskumnej a vývojovej siete Mercedes-Benz mimo Nemecka. Miestne zariadenia v Pekingu a Šanghaji umožňujú automobilke plne využiť miestny ekosystém. Využitie čínskej R&D siete umožní značke zvýšiť inteligenciu svojich produktov a zároveň výrazne znížiť zložitosť a náklady. Produkty vyrobené pre čínsky trh budú vyvinuté lokálne a budú nabité aplikáciami a obsahom špecifickým pre Čínu, vrátane špecializovaného infotainmentu a funkcií automatizovanej jazdy. Súčasťou ohlásenej kampane na uvedenie produktov na trh bude sedem modelov určených pre Čínu vo všetkých segmentoch.

Optimalizácia produkcie
Mercedes-Benz plánuje do roku 2027 znížiť výrobné náklady o 10 %. Závod na výrobu hnacieho ústrojenstva v Poľsku sa transformuje na budúci výrobný závod pre nový modelový rad vanov. Výrobný závod na dodávky v Argentíve čaká predaj. Spoločnosť plánuje, že celosvetová výrobná kapacita osobných automobilov sa zníži z 2,5 milióna v roku 2024 na 2 až 2,2 milióna kusov do roku 2027. Zatvorenie závodov v Nemecku sa neplánuje. Výrobná kapacita v každom nemeckom závode je v priemere 300 000 kusov. K výrobnej zostave v Kecskemete (Maďarsko) pribudne model kľúčového segmentu, aby sa zvýšila jeho kapacita a využili výrobné náklady, ktoré sú zhruba o 70 % nižšie ako v Nemecku.