Mercedes chystá ďalšiu verziu triedy G. Tentoraz však nemáme na mysli špeciálnu edíciu, ale plnohodnotný sériový model. Nemci totiž plánujú „g“.
Či už ste fanúšikmi triedy G alebo nie, musíte uznať, že ide o skutočnú ikonu portfólia stuttgartskej automobilky. Auto, ktoré buď nenávidíte alebo milujete. Na trhu je už od roku 1979, no dodnes je verné svojim tradičným tvarom, ktoré sa za takmer 50 rokov skoro vôbec nezmenili. Géčko je desaťročia neodlúčiteľnou stálicou portfólia Mercedesu, a inak tomu nebude ani v budúcnosti.
Malé Géčko na obzore
Za roky svojej existencie, sme mali možnosť vidieť hneď niekoľko špeciálnych edícií ako Maybach G650, 4×42, či monštrum 6×6. Vždy však išlo len o limitované verzie a stála ponuka Géčka ostala prakticky nezmenená. To sa však už čoskoro zmení. Mercedes-Benz totiž predstavil plány produktového radu G. K základnému modelu a ostrej verzii AMG pribudol plne elektrický variant, ktorý debutoval len minulý rok, no a podľa všetkého nás čaká aj „malé Géčko“. Toto pomenovanie od predstavenia súčasnej generácie nieslo Suzuki Jimny, ktoré dizajnom náramne pripomína triedu G, no očividne sa dočkáme aj nemeckého zmenšeného originálu.

Nie je to pritom prvýkrát, čo počujeme o menšom deriváte legendárneho Géčka. Už v roku 2023 predstavil Mercedes na výstave IAA v Mníchove dizajnovú skicu vozidla, ktoré generálny riaditeľ spoločnosti Ola Källenius nazval „malé G“. Projekt však naberá reálne kontúry a Mercedes ho oficiálne zaradil do svojich produktových plánov. Novinka bude sedieť na spodku hierarchického rebríčka triedy G, pričom automobilka ju označila ako „g“, čo s veľkou pravdepodobnosťou bude aj oficiálny názov.
V teréne nesmie sklamať
Otázne v tejto chvíli ostáva, koľko toho bude mať „g“ spoločné s plnotučným G z hľadiska techniky. Bude mať napríklad karosériu postavenú na ráme? To v tejto chvíli Mercedes tají, no isté je, že bude musieť disponovať poriadnymi terénnymi schopnosťami, ak nechce spraviť hanbu svojmu menu. Pred dvoma rokmi obletela automobilový svet špekulácia, že malé Géčko by malo byť mechanicky príbuzné s novou generáciou CLA. To by, pochopiteľne, vylúčilo možnosť rebrinového rámu a celkom jednoznačne sklamalo puristov. Nechajme sa však prekvapiť, s čím nakoniec Mercedes vyrukuje a či „g“ dokáže prekonať japonské Jimny.