Zdá sa, že špekulácie boli pravdivé. Mercedes sa podľa všetkého vracia k motoru V8. Zákazníci štvorvalcu očividne neprišli na chuť.
To, o čom sa dlhé mesiace špekulovalo, sa s najväčšou pravdepodobnosťou stane realitou. Keď Nemci vymenili v novom AMG C 63 vidlicový osemvalec za 2,0-litrový 4-valec v hybridnej konfigurácii, okamžite sa dostali pod paľbu kritiky. Šéf AMG Michael Schiebe síce trval na tom, že ide o veľmi presvedčivý produkt, no zároveň nedávno priznal, že kvôli tomuto rozhodnutiu stratili nejakých zákazníkov a oslnivé tak nie sú ani predaje. Za jednu z príčin označil aj pochybenie pri marketingu a premárnenie šance na prvý dobrý dojem. Mercedes však v tom čase trval na svojom rozhodnutí vymeniť V8 a rovnaký krok sa očakával aj pri chystanom AMG CLE 63.
Návrat k osemvalcu
Dnes je však všetko inak a automobilka už očividne nemá dôveru vo svoj nadupaný hybridný štvorvalec. Ako informuje Autocar, divízia AMG sa vráti k motoru V8. Vyvíja totiž nový mild-hybridný benzínový agregát, ktorý bude debutovať práve v novom AMG CLE 63 už tento rok. Pre britský magazín to prezradilo viacero nemenovaných zdrojov z prostredia nemeckej značky.

Tam to však nekončí. Nový motor V8 dostanú aj ďalšie modely AMG, vrátane C 63. To by už v roku 2026 malo zahodiť 4-valec a s modernizáciou sa vrátiť k osemvalcu. Mercedes-AMG však zatiaľ tieto tvrdenia odmieta.
Iný zvuk a lepšia odozva na plyne
Podľa nepotvrdených informácií by sa mal nový agregát opierať o architektúru existujúceho 4,0-litrového motoru V8 twin-turbo. Novinka však na rozdiel od neho dostane plochý kľukový hriadeľ, čo sľubuje nielen lepšiu odozvu na plyne, no zároveň aj iný zvuk.

Toto usporiadanie AMG prvýkrát použilo v roku 2021 v motore M178 LS2 pri modeli GT Black Series. Umožňuje kompaktnejšiu konštrukciu kľukovej skrine, vďaka čomu môže AMG nový motor inštalovať aj do modelov, ktoré pôvodne neboli konštruované pre motor V8, ako napríklad súčasná generácia triedy C.
Okrem nového motora V8 sa AMG chystá priniesť aj väčšie dizajnové rozdiely medzi modelmi nižšej a najvyššej triedy v rámci jednotlivých trhových segmentov. Šéf AMG zároveň stanovil agresívnu ambíciu rastu značky, ktorá predpokladá s ročným nárastom predajov zo 140-tisíc až na 200-tisíc vozidiel.