Domov SPRÁVY News Aké autá kupujú Slovenky? Ich výber prekvapí

Aké autá kupujú Slovenky? Ich výber prekvapí

žena za volantom BMW XM
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Historicky prvá žena „za volantom“ nemala na výber. Ak chcela vyraziť na cestu autom, mala jednu možnosť – Benz Patent Motorwagen. Akú značku a model by si však z desiatok možností Bertha Benz vybrala dnes? S jej pôvodným vozidlom by mal s najväčšou pravdepodobnosťou jedno spoločné – motor by poháňal benzín. Vyplýva to z prehľadu nákupných preferencií svojich zákazníčok, ktoré pri príležitosti Medzinárodného dňa žien zverejnil AURES Holdings, prevádzkovateľ siete predajcov automobilov AAA AUTO.

Najpopulárnejším tvarom karosérie je tradične hatchback, ktorého typickými a najobľúbenejšími reprezentantmi sú Škoda Fabia, VW Golf či Kia Ceed. No kým ešte pred piatimi rokmi si Slovenky kupovali väčšie autá (hlavne v podobe kombi) len z nutnosti, dnes si ich vyberajú čoraz častejšie. A to predovšetkým v podobe SUV. Dôkazom sú ženy vo veku 37 až 55 rokov, ktoré tvoria až 40 percent všetkých zákazníčok AAA AUTO.

Ženy najčastejšie volia hatchback

„Väčšinou sú to pracujúce matky. Najčastejšie síce stále kupujú hatchbacky, tvoria až 39,2 percenta zo všetkých nimi kúpených automobilov. Popularita SUV však rýchlo rastie.  Pred piatimi rokmi predstavovali necelú pätinu, dnes až 26,7-percentný podiel,” vysvetľuje Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka AURES Holdings, prevádzkovateľa najväčšej stredoeurópskej siete autosalónov AAA AUTO.

žena stojaca pred vozidlom BMW XM
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Druhú najpočetnejšiu skupinu Sloveniek v AAA AUTO reprezentujú ženy vo veku 51 až 65 rokov (24,6 %), ktoré kupujú mestské crossovery alebo SUV ešte častejšie ako predchádzajúca skupina (29,4 %). Hatchbacky si však stále držia prvú pozíciu s podielom 41,3 %.

Najmladšie Slovenky do 25 rokov tvoria najmenší (10,3 %), no stále významný podiel zákazníčok v „Áčkach“. „Nedá sa povedať, že jazdia menej. Skôr si auto častejšie požičiavajú od svojich rodičov alebo partnerov. Ak si ho kúpia, polovica si vyberie hatchback a štvrtina kombi. SUV zvolí len jedna z desiatich,“ dodáva Karolína Topolová.

žena stojaca pred vozidlom
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Najobľúbenejšou značkou je Škoda

Rôzne vekové kategórie Sloveniek majú jedno spoločné. Ich favoritom zostáva dlhodobo značka Škoda. Modely Octavia a Fabia sú na vrchole zoznamu naprieč generáciami, vymieňajú si len poradie na prvých dvoch priečkach. „Zaujímavý vývoj však môžeme vidieť v popularite typu prevodovky. Automatickú si vždy najčastejšie vyberali ženy vo veku 26 až 36 rokov. Pred piatimi rokmi ju malo necelých osemnásť percent nimi zakúpených vozidiel, dnes už tridsaťjeden percent. Najväčší posun k automatom je však očividný u najmladších dám, u ktorých sa dopyt po tomto type prevodovky zdvojnásobil a dnes po nej siahne až 30 percent z nich,” upozorňuje Karolína Topolová.

žena opierajúca sa o vozidlo BMW i5 M60
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Najpredávanejšie modely áut v AAA AUTO medzi slovenskými ženami podľa veku:

18-25 rokov 26-36 rokov 37-50 rokov 51-65 rokov viac ako 65 rokov
1. Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Octavia Škoda Fabia Škoda Fabia
2. Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Octavia Škoda Octavia
3. VW Golf Hyundai i30 Kia Ceed Kia Ceed Toyota Yaris
4. Hyundai i30 Kia Ceed Hyundai i30 Citroen C3 Citroen C3
5. Škoda Superb Škoda Superb Škoda Superb Hyundai Tucson Kia Ceed
6. VW Passat VW Passat Kia Sportage Hyundai i30 VW Golf
7. Opel Astra VW Golf VW Golf Kia Sportage VW Polo
8. Kia Ceed Kia Sportage Hyundai Tucson VW Golf Hyundai i30
9. Hyundai i20 Opel Astra Suzuki Vitara Suzuki Vitara Opel Astra
10. Audi A4 Hyundai i20 Opel Astra VW Passat Ford Fiesta

 

Pokiaľ ide o preferencie pohonných hmôt, asi nie je prekvapujúce, že ženy si väčšinou vyberajú benzínové motory – ich podiel sa s vekom postupne zvyšuje, najmä na úkor dieselových áut. V prípade elektromobilov sú však Slovenky stále pomerne skeptické, ak už si vyberú alternatívny pohon, volia hybrid.

žena opierajúca sa o dvere vozidla
Foto: startstop.sk, Radovan Hlôška

Bertha Benz samozrejme takýto výber nemala. Keď vyrazila na svitaní v auguste 1888 na svoju zhruba 100 kilometrov merajúcu cestu z Mannheimu do Pforzheimu, vedela, že keď bude potrebovať doplniť nádrž, musí nájsť – lekáreň. Benzín sa totiž vtedy predával práve v lekárňach. Nielen preto, ale aj kvôli nutnosti neustále dolievať vodu do chladiča či čistiť sponou do vlasov karburátor, dorazila do cieľa až večer. Stala sa však nielen prvou ženou, ale aj prvým človekom v histórii vôbec, ktorý absolvoval pomocou automobilu diaľkovú cestu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokHľadáte novú dimenziu dobrodružstva? Táto moto je vstupenkou
Nasledujúci článokHonda sa inšpirovala u Lamborghini a zbrojí proti Tesle