Volkswagen Golf novej, v poradí už 9. generácie, ktorý by sa mal objaviť okolo roku 2028, bude jedným z prvých áut, ktoré využijú plný potenciál nového softvérového systému firmy, vyvinutého spoločne s americkým start-upom Rivian.
Magazín Autocar tvrdí, že VW Golf deviatej generácie, ktorý môže niesť aj označenie ID. Golf a v súčasnosti je už vo vývoji, bude jedným z prvých modelov využívajúcich platformu SSP EV novej generácie. Golf deviatej generácie, ktorý bude plne elektrický, sa podľa Britov bude predávať spoločne s existujúcou spaľovacou 8. generáciou, pričom výroba tohto modelu sa v roku 2027 presunie z Nemecka do Mexika.
Minulý rok Volkswagen investoval 4,6 miliardy libier do americkej firmy Rivian, aby vytvorila nový spoločný podnik zameraný na vývoj novej pokročilej softvérovej architektúry. Flexibilná nová architektúra, postavená na systéme, ktorý sa v súčasnosti používa v modeloch R1T a R1S, riadi všetky kľúčové funkcie vozidla a umožňuje bezdrôtové aktualizácie, ktoré možno dokonca použiť na úpravu hardvérových nastavení.
Najprv ID.1
Sériová verzia nového konceptu mestského auta ID Every1 bude prvým modelom Volkswagenu, ktorý bude pri uvedení na trh v roku 2027 používať verziu novej softvérovej platformy odvodenej od Rivian. Prechod na softvérovo riadenú architektúru vozidla pomôže znížiť náklady na vývoj a výrobu cenovo dostupného vozidla, ale technický šéf Volkswagenu Kai Grünitz naznačil, že rozhodnutie bolo čiastočne urobené s cieľom pomôcť pri vývoji architektúry pre Golf.

Univerzálny systém
Nový softvérový systém, ktorý vyvíja spoločný podnik Rivian-Volkswagen, sa nazýva zónová architektúra. Všetky softvérové systémy sú konsolidované do niekoľkých elektronických riadiacich jednotiek. Nie všetky pritom bežia na mnohých samostatných riadiacich jednotkách, ako je to v prípade súčasných vozidiel. Grünitz povedal, že to umožní Volkswagenu ponúkať rôzne úrovne funkcií v rôznych typoch vozidiel pomocou rovnakého softvérového systému. “Výhodou zónovej architektúry je, že do vozidla môžem umiestniť jednu, dve alebo tri zóny,” povedal Grünitz. “Vozidlá v nižších cenových segmentoch budú potrebovať len jednu zónu, zatiaľ čo prémiové vozidlo môže potrebovať tri alebo štyri, v závislosti od funkcií. Pre každý model môžem použiť špeciálnu rodinu systémov. Takže pre ID.1 môžem použiť systém s nižšou cenou a zložitosťou, ale ak prenesiem rovnakú architektúru na Golf, môžem použiť iný, ktorý stojí viac peňazí, ale poskytuje ďalšie funkcie. Ale stále je to ten istý softvér.”

Využiteľnosť v rámci celého portfólia
Výhodou tohto nového softvéru a architektúry bude, že sa stane vysoko flexibilný a aktualizovateľný. Vidíme to už dnes na cestách s vozidlami Rivian, ktoré ponúkajú pravidelné bezdrôtové aktualizácie a nové funkcie. Rovnako tak ich ponúkne aj Volkswagen. Prechod na novú platformu SSP bude znamenať, že ID Golf bude používať 800V elektrickú architektúru, ktorá ponúka podstatne rýchlejšie časy nabíjania a vyššiu účinnosť ako súčasné modely radu ID. Ponúkne tiež viac funkcií autonómneho riadenia a v plánoch sa, pochopiteľne, objavujú aj výkonné varianty GTI a R. Nový Golf bude tiež jedným z prvých elektromobilov, ktoré budú využívať nové zjednotené batériové články Volkswagen, ktoré boli navrhnuté tak, aby boli namontovateľné na približne 80 % budúcich modelov koncernu Volkswagen, pričom budú môcť využívať rôzne chemické zloženie.

Golf je značka sama osebe
Jednotné batériové články si bude koncern Volkswagen vyrábať sám, čím zvýši úspory. Volkswagen ešte musí potvrdiť ďalšie podrobnosti o ID Golf, ale šéfdizajnér Andreas Mindt Autocaru potvrdil, že jeho tím na ňom pracuje. “Podieľal som sa na dizajne Golfu Mk6 a Mk7. Vidím veľa šancí na budúcnosť a veľa dobrých vecí, ktoré sa môžu stať. Golf je vo Volkswagene špeciálna vec a musíte zostať verný Golfu. Je tu toľko pekného obsahu, ktorý môžete použiť, ale teraz nemôžem povedať viac.”
Koncepty ID Every1 a ID 2all predstavujú nový dizajnový jazyk, ktorý čerpá z dlhoročného dedičstva značky Volkswagen. V dôsledku toho je pravdepodobné, že ID Golf si zachová mnoho kľúčových štylistických prvkov existujúcej verzie. Volkswagen naznačil, že ak bude dopyt, predaj existujúcich spaľovacích a hybridných modelov predĺži.