Domov SPRÁVY News Ďalšia rana pre automobilový priemysel, Čína zaradila spiatočku

Ďalšia rana pre automobilový priemysel, Čína zaradila spiatočku

Foto: Li Auto

Má to byť budúcnosť automobilovej dopravy. Najľudnatejšia krajina sveta sa však zľakla technologického pokroku a uprednostnila bezpečnosť ľudí. Vývoj pokrokových technológií to môže spomaliť.

Čínske ministerstvo priemyslu a informačných technológií (MIIT) len niekoľko dní pred začiatkom najvýznamnejšieho domáceho autosalónu v Šanghaji zaviedlo prísne predpisy pre technológie autonómneho riadenia. Čína tým podstatne zmení spôsob, akým môžu automobilky vyvíjať, testovať a uvádzať na trh funkcie autonómneho riadenia. Nové usmernenia sa zameriavajú na niekoľko kľúčových oblastí vývoja a marketingu autonómneho riadenia. Informuje o tom portál CarNewsChina.

Čínske ministerstvo zakázalo štandardnú priemyselnú prax používania programov v rámci beta testovania. Odteraz všetky verejné testovania musia prejsť oficiálnymi schvaľovacími kanálmi. Tým sa končí prístup inšpirovaný smartfónmi, v ktorom výrobcovia automobilov získavali dáta od bežných spotrebiteľov, ktorí testovali nové funkcie autonómneho riadenia a poskytovali im spätnú väzbu. Automobilky sa teraz musia takisto vo svojich marketingových materiáloch vyhýbať výrazom ako „automatické riadenie“, „autonómne riadenie“, „inteligentné riadenie“ alebo „pokročilé inteligentné riadenie“. Namiesto toho musia používať jazdu s asistenciou „L(číslo)“ a prísne dodržiavať klasifikáciu úrovne automatizácie.

Foto: Li Auto

Stopka aj pre parkovanie na diaľku

MIIT zakázalo aj populárnu funkciu parkovania a privolávania vozidla na diaľku. Ministerstvo zdôraznilo, že tieto funkcie nebudú schválené, pretože nedokážu zabezpečiť zapojenie vodiča a prevádzkovú bezpečnosť. Nové predpisy ďalej nariaďujú, aby systémy monitorovania vodiča nebolo možné za žiadnych okolností deaktivovať. Zároveň musia zistiť, kedy vodič zloží ruky z volantu. Ak detekcia vypnutia rúk prekročí 60 sekúnd, systém musí implementovať stratégie na zmiernenie rizika, ako je spomalenie, aktivácia výstražných svetiel alebo zastavenie.

MIIT kritizovalo časté bezdrôtové aktualizácie, preto je cieľom znížiť časté aktualizácie OTA a zlepšiť správu rizík verzií. Núdzové aktualizácie teraz budú vyžadovať schválenie Štátnou správou pre reguláciu trhu. Tieto nariadenia prichádzajú krátko po incidente, pri ktorom zomreli tri mladé dievčatá. O tejto nehode sme písali v samostatnom článku TU. Čína a jej úrady tak zreteľne uprednostňujú bezpečnosť pred rýchlym technologickým pokrokom. Načasovanie tesne pred autosalónom v Šanghaji, kde sa očakáva výrazné propagovanie funkcií autonómneho riadenia, signalizuje odhodlanie vlády prísnejšie regulovať tento sektor. Nové pravidlá tak ovplyvnia najmä domáce automobilky ako Huawei, Xpeng, Li Auto a Nio, ktoré sa snažia využívať mnohé technológie autonómneho riadenia a tým si budovať náskok pred zahraničnými značkami. Akcie čínskych automobiliek v reakcii na nové nariadenia obmedzujúce používanie autonómnych funkcií klesli.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.2 / 5. Počet hodnotení 38

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarNewsChina
Predchádzajúci článokHyundai Palisade má atmosférický šesťvalec aj 330 k hybrid
Nasledujúci článokRevolúcia v nabíjaní elektromobilov: Toto je tajná zbraň slovenských podnikateľov
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.