Značka Mini už neplánuje vyrábať len čisto elektrické modely. Uvedomili si, že konvenčný pohon je stále obľúbený, a tak budú pokračovať vo vývoji spaľovacích vozidiel.
V poslednom čase prakticky nie je mesiac, kedy by sme nezažívali toto deja vu. Články s obdobnou tematikou, ktoré sme od začiatku roka 2024 napísali, by sme už ani nespočítali na prstoch. So zveličením nájdeme rozdiel len v názve automobilky v nadpise článku.
Od elektrických plánov ustupuje aj Mini
Šialený boom ohľadom masového prechodu na elektromobily totiž zažíva nepríjemný stret s realitou a automobilky sa postupne dištancujú od svojich ambicióznych elektrických plánov, ktoré sa rúcajú ako domino. Aktuálne už takmer nenájdeme značku, ktorá by z plánovaného prechodu na elektrické portfólio nevycúvala, prípadne ho neodložila o niekoľko rokov. Do tohto početného zástupu automobiliek sa teraz pridáva aj Mini.
Pôvodom britská značka, ktorá však patrí pod nemecké BMW, vyhlásila v roku 2021, že do konca dekády plne prejde na elektrický pohon. Dnes sa však píše rok 2025 a Mini upúšťa od svojho plánu. Automobilka sa totiž prispôsobuje skutočnosti, že spaľovacie autá stále vládnu automobilovému svetu a budú jeho dominantou aj v dohľadnej budúcnosti. V rozhovore pre Automotive News viceprezident Mini pre Ameriku Michael Peyton priznal, že ich elektrický sen nateraz púšťajú k vode.

Uvedomili si, že spaľovacie motory sú stále populárne
„Stále sa uberáme týmto smerom [výlučne elektrický modelový rad], ale vidíme, že najmä v Severnej Amerike sú spaľovacie motory stále veľmi populárne a aj v dohľadnej budúcnosti budú. Takže sme trochu zmenili náš prístup ako značky a budeme vyrábať spaľovacie motory dlhšie,“ povedal Peyton pre Automotive News. Zároveň dodal, že Mini bude naďalej investovať do konvenčného pohonu a do nových produktov so spaľovacími motormi. Taktiež vyslovil myšlienku o možnosti nového crossoveru so spaľovacím agregátom po tom, čo sa ich novinka Aceman nedostane za „veľkú mláku“.
Elektrický crossover totiž Mini vyrába v Číne, no pre obchodnú vojnu a uvalenie ciel zo strany USA, sa automobilka rozhodla zrušiť plánované uvedenie modelu na daný trh. Michael Peyton tiež vylúčil výrobu Acemanu v závode BMW v Južnej Karolíne. Nedostatočná lokálna podpora dodávateľov by totiž neumožnila montáž daného modelu.