Domov SPRÁVY News Renaulty dostali nový hybrid z Dacie. Ceny sú lákavé

Renaulty dostali nový hybrid z Dacie. Ceny sú lákavé

Foto: Renault

Renault je najúspešnejší európsky výrobca plne hybridných vozidiel, ktoré nie je potrebné nabíjať.

Hybridnú techniku E-Tech začal do svojich vozidiel montovať už v roku 2021 a toto riešenie si našlo množstvo priaznivcov. V súboji s japonskou Toyotou preraďuje Renault na druhý prevodový stupeň a najnovší hybrid s objemom 1,8 litra, ktorý sa premiérovo predstavil vo vozidle Dacia Bigster, nasťahoval aj do modelov Captur a Symbioz. Vozidlá s novou pohonnou jednotkou sú k dispozícii už aj na slovenskom trhu.

Nová motorizácia s označením E-Tech 160 poskytuje vozidlám Captur a Symbioz vyšší výkon, nižšiu spotrebu paliva, nižšie emisie, ako aj lepšiu dynamiku v priamom smere a všeobecnú praktickosť pre každodenné používanie. Ide v podstate o vyšší vývojový stupeň existujúceho hybridného pohonu E-Tech 145, avšak namiesto atmosférického benzínového motora s objemom 1,6 litra kombinuje s dvojicou elektromotorov a batériou benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra. Samotný spaľovací motor dosahuje výkon 109 koní, pričom systémový výkon pohonnej sústavy je 160 koní a krútiaci moment 265 Nm.

full-hybridný pohon vo vozidle značky Renault
Foto: Renault

V meste hlavne na elektrinu

Nový motor obsahuje väčšiu batériu s kapacitou 1,4 kWh (predtým 1,2 kWh), ktorá poskytuje dlhší čisto elektrický dojazd. Koniec koncov, vďaka pokročilému systému rekuperácie zvládnu modely až 80 % jazdy v meste v elektrickom režime. Nová pohonná jednotka si zachováva známu viacrežimovú automatickú prevodovku (2 prevodové stupne pre elektromotor a 4 prevodové stupne pre spaľovací motor), ale Renault hovorí o ďalšom vyladení pre rýchlejšie a plynulejšie radenie, ktoré je spojené s tichšou prevádzkou a menšími vibráciami prenášanými do kabíny.

Renault Symbioz
Foto: Renault

O poznanie lepšie zrýchlenie

S novým plne hybridným motorom Captur aj Symbioz zlepšujú svoj šprint z 0 na 100 km/h približne o 1,5 sekundy (8,9 sekundy pre Captur a 9,1 sekundy pre Symbioz), ich spotreba paliva je tiež znížená na 4,3 l/100 km (predtým 4,7 l), zatiaľ čo emisie sú teraz na hodnote 98 – 99 g/km (predtým 105 – 108 g). Nakoniec sa zvýšila aj ťažná kapacita oboch modelov zo 750 kg na 1000 kg. Oba modely majú maximálnu rýchlosť 180 km/h a 48-litrovú nádrž. Prezentovaný full-hybrid E-Tech 160 teraz v ponuke Symbioz dopĺňa známy mild-hybrid 140 (103 kW/140 k), využívajúci elektrifikovaný preplňovaný motor s objemom 1,3 litra v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pôvodný full-hybrid tak z ponuky vypadol.

Renault Captur E-Tech 160 je v predaji od akciových 25 064 € za výbavu Techno a 27 752 € za výbavu Esprit Alpine. Renault Symbioz E-Tech 160 začína na akciových 25 790 € (výbava Evolution) a pokračuje až k sume 31 242 € (výbava Iconic). Obe vozidlá s novým hybridným motorom je možné objednávať už teraz, k prvým zákazníkom sa dostanú koncom júla.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS Renault
Predchádzajúci článokSlováci milujú cestovanie, TOP destinácie roka 2025
Nasledujúci článokModernizovaný Voyah Free prišiel o jednu z obrazoviek
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.