Renault je najúspešnejší európsky výrobca plne hybridných vozidiel, ktoré nie je potrebné nabíjať.
Hybridnú techniku E-Tech začal do svojich vozidiel montovať už v roku 2021 a toto riešenie si našlo množstvo priaznivcov. V súboji s japonskou Toyotou preraďuje Renault na druhý prevodový stupeň a najnovší hybrid s objemom 1,8 litra, ktorý sa premiérovo predstavil vo vozidle Dacia Bigster, nasťahoval aj do modelov Captur a Symbioz. Vozidlá s novou pohonnou jednotkou sú k dispozícii už aj na slovenskom trhu.
Nová motorizácia s označením E-Tech 160 poskytuje vozidlám Captur a Symbioz vyšší výkon, nižšiu spotrebu paliva, nižšie emisie, ako aj lepšiu dynamiku v priamom smere a všeobecnú praktickosť pre každodenné používanie. Ide v podstate o vyšší vývojový stupeň existujúceho hybridného pohonu E-Tech 145, avšak namiesto atmosférického benzínového motora s objemom 1,6 litra kombinuje s dvojicou elektromotorov a batériou benzínový štvorvalec s objemom 1,8 litra. Samotný spaľovací motor dosahuje výkon 109 koní, pričom systémový výkon pohonnej sústavy je 160 koní a krútiaci moment 265 Nm.

V meste hlavne na elektrinu
Nový motor obsahuje väčšiu batériu s kapacitou 1,4 kWh (predtým 1,2 kWh), ktorá poskytuje dlhší čisto elektrický dojazd. Koniec koncov, vďaka pokročilému systému rekuperácie zvládnu modely až 80 % jazdy v meste v elektrickom režime. Nová pohonná jednotka si zachováva známu viacrežimovú automatickú prevodovku (2 prevodové stupne pre elektromotor a 4 prevodové stupne pre spaľovací motor), ale Renault hovorí o ďalšom vyladení pre rýchlejšie a plynulejšie radenie, ktoré je spojené s tichšou prevádzkou a menšími vibráciami prenášanými do kabíny.

O poznanie lepšie zrýchlenie
S novým plne hybridným motorom Captur aj Symbioz zlepšujú svoj šprint z 0 na 100 km/h približne o 1,5 sekundy (8,9 sekundy pre Captur a 9,1 sekundy pre Symbioz), ich spotreba paliva je tiež znížená na 4,3 l/100 km (predtým 4,7 l), zatiaľ čo emisie sú teraz na hodnote 98 – 99 g/km (predtým 105 – 108 g). Nakoniec sa zvýšila aj ťažná kapacita oboch modelov zo 750 kg na 1000 kg. Oba modely majú maximálnu rýchlosť 180 km/h a 48-litrovú nádrž. Prezentovaný full-hybrid E-Tech 160 teraz v ponuke Symbioz dopĺňa známy mild-hybrid 140 (103 kW/140 k), využívajúci elektrifikovaný preplňovaný motor s objemom 1,3 litra v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Pôvodný full-hybrid tak z ponuky vypadol.
Renault Captur E-Tech 160 je v predaji od akciových 25 064 € za výbavu Techno a 27 752 € za výbavu Esprit Alpine. Renault Symbioz E-Tech 160 začína na akciových 25 790 € (výbava Evolution) a pokračuje až k sume 31 242 € (výbava Iconic). Obe vozidlá s novým hybridným motorom je možné objednávať už teraz, k prvým zákazníkom sa dostanú koncom júla.