Domov SPRÁVY News De Tomaso P72 je krásnym analógovým športiakom s V8

De Tomaso P72 je krásnym analógovým športiakom s V8

De Tomaso P72
Foto: De Tomaso

Značka De Tomaso sa verejnosti prvýkrát pripomenula v roku 2019 s krásnym konceptom 2019. Odvtedy však o vozidle bolo celkom ticho. Teraz je však na svete produkčná verzia a spoločnosť tvrdí, že dodávky vozidiel zákazníkom sa začnú ešte do konca tohto roka.

Sériový model De Tomaso P72 sa dizajnom veľmi nelíši od pôvodného prototypu z roku 2019, čo je určite skvelá správa. Dizajn vozidla bol inšpirovaný modelom De Tomaso P70 z roku 1965. Ten vznikol v spolupráci zakladateľa Alejandra De Tomasa a Carrolla Shelbyho. Výrobca si na predstavenie sériovej podoby zvolil konfiguráciu žiarivo bieleho laku s ružovo zlatými pruhmi, spätnými zrkadlami a diskami kolies. Dizajn kolies tiež pripomína historický model P70.

Foto: De Tomaso

Šasi a podvozok

Automobil je postavený na monokoku, ktorý je vyrobený z jedného kusu uhlíkových vlákien. Prítomné tu nie je žiadne lepenie ani zváranie. Namiesto prispôsobenia existujúcej architektúry sa spoločnosť De Tomaso rozhodla pre úplne nové riešenie, ktoré by umožnilo presnú kontrolu nad geometriou zavesenia kolies, montážnymi bodmi a celkovým vyvážením podvozku. Finálna konštrukcia bola starostlivo prispôsobená tak, aby podporovala nízku pozíciu vodiča za volantom a zároveň umiestnila pohonnú jednotku do najnižšieho možného bodu podvozku. Výsledkom je platforma, ktorá poskytuje optimálne rozloženie hmotnosti a nízke ťažisko, čo je základom analógového pocitu z jazdy vo vozidle De Tomaso P72. Takisto aj všetky panely karosérie sú vyrobené z uhlíkových vlákien.

Foto: De Tomaso

Interiér

Interiér je veľmi klasický. Elegantný, s použitím ušľachtilých materiálov, ale bez akýchkoľvek prvkov, ktoré by vodiča odpútavali od cesty. De Tomaso P72 totiž neobsahuje žiadne obrazovky ani informačno-zábavný systém. Spracovaním pripomína vozidlá značky Zonda. Väčšina plochy je čalúnená ručne šitou bielou kožou alebo obložená karbónom či hliníkom s ružovo-zlatou povrchovou úpravou. Krásnym detailom je aj páka manuálnej šesťstupňovej prevodovky s odhalenou kulisou radenia. Hoci je pre praktickosť súčasťou výbavy diskrétny držiak na mobilný telefón, medzi ním a vozidlom neexistuje žiadne digitálne prepojenie. De Tomaso jednoducho hovorí, že v modeli P72 je cesta rozhraním a motor zvukovou kulisou.

Foto: De Tomaso

Pohon

De Tomaso P72 využíva na pohon päťlitrový vidlicový osemvalec, o ktorom spoločnosť De Tomaso tvrdí, že bol vyvinutý exkluzívne pre toto vozidlo. V skutočnosti ide o motor Coyote V8 od Fordu, ktorý bol vyladený spoločnosťou Roush. Agregát dosahuje najvyšší výkon 700 koní a 860 Nm. Manuálna prevodovka prenáša krútiaci moment výhradne na zadné kolesá. Dynamické údaje zatiaľ nie sú známe, rovnako tak ani jeho cena. Vďaka krátkym prevodovým pomerom však nie je pohonná jednotka naladená na dominanciu v najvyššej rýchlosti. Automobil je puristický aj čo sa týka jazdných režimov. Tie tu absentujú, namiesto toho má vodič možnosť manuálne nastaviť tlmiče v troch úrovniach a prispôsobiť si tak vozidlo svojmu štýlu jazdy.

Foto: De Tomaso

Stručná história

Značku založil v Modene v roku 1959 argentínsky pretekár a vizionár Alejandro De Tomaso. Rýchlo si získala uznanie za spojenie talianskeho remeselného spracovania a ambícií v motoristickom športe. Od pretekárskeho modelu P70 až po ikonickú Panteru, De Tomaso vytvoril stroje, ktoré prekonali konvencie a podmanili si predstavivosť nadšencov po celom svete. Po desaťročiach ticha spoločnosť De Tomaso Automobili v roku 2014 získala spoločnosť Norman Choi s obnoveným poslaním: uctiť si jej bohatú minulosť a zároveň nanovo definovať analógový zážitok z jazdy pre novú éru. Model P72, predstavený ako koncept v roku 2019 a teraz odhalený v sériovej špecifikácii, je poctou tomuto dedičstvu a odvážnym krokom do budúcnosti. De Tomaso vyvíja aj odľahčenú verziu P900.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTS De Tomaso Automobili
Predchádzajúci článokLetisko v Bratislave zaznamenalo najlepšie hospodárske výsledky za 16 rokov
Nasledujúci článokJeden druh pohonu v Európe nepotrebujeme. Šéf VW v ňom nevidí zmysel
Práci redaktora sa venujem už viac než 20 rokov. Začínal som na portáli Autovia.sk, neskôr som sa stal členom redakcie magazínu Stop. Od roku 2022 som šéfredaktorom portálu startstop.sk.