Výroba sériovej verzie De Tomaso P72 sa blíži. Pôjde o úchvatný šperk na kolesách s fascinujúcimi parametrami.
Naposledy sme o modeli De Tomaso P72 počuli v máji 2022, keď bol prototyp vystavený na Concourse d’Eleganza Villa d’Este v Taliansku. Bol tiež prevezený na Floridu na The Amelia a Miami Concours. To však bolo tri roky po tom, čo značka debutovala s prototypom na Festivale rýchlosti v Goodwoode pri príležitosti svojho 60. výročia. Model je založený na základoch Apollo Intensa Emozione a je poháňaný v strede umiestneným 5,0-litrovým preplňovaným motorom Coyote V8 od spoločnosti Ford, ktorý poskytuje výkon 750 koní a 900 Nm. Vozidlo spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou podobne ako Mustang, od ktorého si požičalo agregát.

V obmedzenom počte
Model P72 mal pôvodne vstúpiť do výroby v roku 2022, pričom dodávky sa mali začať niekedy v roku 2023. Spoločnosť však na rok 2024 oneskorila výrobu aj dodávky. De Tomaso P72 je postavený na monokokovom podvozku z uhlíkových vlákien a je skonštruovaný podľa štandardov LMP1. So zakrivenými, hladkými líniami a skleníkovou architektúrou v tvare slzy je P72 inšpirovaný pretekárskymi vozidlami, ktoré sa 60. rokoch zúčastnili pretekov 24 hodín Le Mans. Športový retro štýl P72 s dizajnovými prvkami je inšpirovanými koncepčným vozidlom P70 z roku 1965, ktorý bol výsledkom spolupráce Carrolla Shelbyho a Alejandra de Tomasa, zakladateľa spoločnosti. Obaja predstavili koncept na autosalóne v Turíne.

Kabína P72 je mimoriadne sofistikovaná a elegantná. Prešívaná koža pokrýva sedadlá a obloženie dverí. Hliník s diamantovým vzorom pokrýva stred volantu a radiacej páky. Aby bol model čo najexkluzívnejší, svetlo sveta uzrie len 72 kusov. V roku 2019 prišla značka De Tomaso s cenou začínajúcou na 890 000 dolároch pred zdanením. Dnes už vieme, že cena sa vyšplhala na 1,6 milióna eur.

Príde ešte silnejší model
Automobilka pracuje aj na výkonnejšom modeli P900. Vyrobí sa len 18 kusov cene 3 milióny dolárov. Ohľadom samotného 6,2-litrového motora, ktorý by sa mal roztočiť až na 12 300 otáčok za minútu, prekoná aj Cosworthov motor V12 pre Gordona Murraya a jeho športiak T.50. Motor je spojený so sekvenčnou prevodovkou Xtrac a údajne váži iba 220 kilogramov. De Tomaso tvrdí, že ide o najľahší a najkratší sériový motor V12. Samotné auto bude mať hmotnosť len 900 kilogramov.