Automobilka Dodge potvrdila, že sťahuje z trhu základný elektrický variant Charger Daytona R/T.
“Výroba Dodge Charger Daytona R/T sa odkladá na modelový rok 2026, pretože pokračujeme v hodnotení účinkov colnej politiky USA. Flexibilná, multienergetická platforma STLA Large nám umožňuje zamerať sa na výkon Charger Daytona Scat Pack ako najrýchlejšieho a najvýkonnejšieho muscle car na svete. Chceme pridať nový štvordverový model do modelového radu Charger pre modelový rok 2026 a oprieť sa o nové modely Charger Sixpack, ktoré budú uvedené na trh v druhej polovici roka,” uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Dodge Matt McAlear magazínu Motor1.

Návrat k benzínu?
Momentálne jedinou elektrickou alternatívou zostáva Charger Scat Pack. Predaj elektrických Chargerov klesol v roku 2024 o 54 percent. Tento rok sa mu nevedie oveľa lepšie, za prvý štvrťrok činil predaj elektrických Chargerov len 1 947 kusov. V prípade spaľovacích verzií bolo bežné, keď Dodge ročne vyprodukoval 80 000 kusov. Základný variant Dodge Charger Daytona R/T má dvojmotorovú pohonnú sústavu so systémových výkonom 496 koní, pričom z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,5 sekundy a dojazd činí okolo 500 km. Výkonnejší variant Scat Pack má 670 koní a dojazd 390 km. Zákazníkov v USA však elektrický Charger zatiaľ príliš neoslovil. Dodge sa chystá uviesť na trh aj štvordverový Charger Sixpack s benzínovým motorom so šiestimi valcami.

Zvýši šesťvalec záujem?
Stále nie je jasné, ako budú kupujúci hladujúci po motore HEMI reagovať na novú šesťvalcovú motorizáciu. Jedinými možnosťami motora budú verzie so štandardným alebo vysokým výkonom 3.0-litrového radového šesťvalca s dvojitým turbodúchadlom. Ponúkne 420 alebo 550 koní v závislosti od úrovne výbavy.