Domov SPRÁVY News Dodge zastaví predaj elektrického Chargeru, vráti sa k benzínu

Dodge zastaví predaj elektrického Chargeru, vráti sa k benzínu

Foto: Dodge

Automobilka Dodge potvrdila, že sťahuje z trhu základný elektrický variant Charger Daytona R/T.

“Výroba Dodge Charger Daytona R/T sa odkladá na modelový rok 2026, pretože pokračujeme v hodnotení účinkov colnej politiky USA. Flexibilná, multienergetická platforma STLA Large nám umožňuje zamerať sa na výkon Charger Daytona Scat Pack ako najrýchlejšieho a najvýkonnejšieho muscle car na svete. Chceme pridať nový štvordverový model do modelového radu Charger pre modelový rok 2026 a oprieť sa o nové modely Charger Sixpack, ktoré budú uvedené na trh v druhej polovici roka,” uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Dodge Matt McAlear magazínu Motor1.

Foto: Dodge

Návrat k benzínu?

Momentálne jedinou elektrickou alternatívou zostáva Charger Scat Pack. Predaj elektrických Chargerov klesol v roku 2024 o 54 percent. Tento rok sa mu nevedie oveľa lepšie, za prvý štvrťrok činil predaj elektrických Chargerov len 1 947 kusov. V prípade spaľovacích verzií bolo bežné, keď Dodge ročne vyprodukoval 80 000 kusov. Základný variant Dodge Charger Daytona R/T má dvojmotorovú pohonnú sústavu so systémových výkonom 496 koní, pričom z 0 na 100 km/h akceleruje za 4,5 sekundy a dojazd činí okolo 500 km. Výkonnejší variant Scat Pack má 670 koní a dojazd 390 km. Zákazníkov v USA však elektrický Charger zatiaľ príliš neoslovil. Dodge sa chystá uviesť na trh aj štvordverový Charger Sixpack s benzínovým motorom so šiestimi valcami.

Foto: Dodge
Zvýši šesťvalec záujem?

Stále nie je jasné, ako budú kupujúci hladujúci po motore HEMI reagovať na novú šesťvalcovú motorizáciu. Jedinými možnosťami motora budú verzie so štandardným alebo vysokým výkonom 3.0-litrového radového šesťvalca s dvojitým turbodúchadlom. Ponúkne 420 alebo 550 koní v závislosti od úrovne výbavy.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrvé nákladné lietadlo na vodík čaká certifikácia
Nasledujúci článokCupra Tavascan VZ – najštýlovejší koncernový elektromobil, má vôbec nejakú chybu?
Vo svete motorizmu sa pohybujem približne 20 rokov. Hlavnou náplňou je online priestor www.startstop.sk a printový magazín Stop. Okrem áut sa rád venujem mojim dvom deťom, rád sledujem hokej a futbal.